Fripoliser og Silver!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.783
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Lurte på om jeg skulle rydde litt opp i slike fripoliser som slenger ulike steder....er Silver det beste valget...?

Mvh
OMF

N

nb

Gjest
Det mest fascinerende med fripoliser er hvor mye penger Silver har brukt for å reklamere for det og hvor få som fortsatt har den fjerneste anelse om hva en fripolise er;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.723
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
fripoliser er vel oppsparte pensjonsrettigheter fra tidligere arbeidsforhold og gamle frivillige pensjonavtaler, som det ikke lenger betales inn (spares) på?
har også lurt på å gjøre noe med diverse som ligger godt spredt på forskjellige "forvaltere"
samletanken er vel for å spare på adminkostnadene?
spørsmålet må vel avveies i forhold til å legge alle eggene i samme kurv?
imo
mvh
Leif

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
LMC skrev:
fripoliser er vel oppsparte pensjonsrettigheter fra tidligere arbeidsforhold og gamle frivillige pensjonavtaler, som det ikke lenger betales inn (spares) på?
har også lurt på å gjøre noe med diverse som ligger godt spredt på forskjellige "forvaltere"
samletanken er vel for å spare på adminkostnadene?
spørsmålet må vel avveies i forhold til å legge alle eggene i samme kurv?
imo
mvh
Leif
Er ikke disse polisepakkene "ferdig diversifiserte"?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.723
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
sikkert,men de forskjellige selskapene diversifiserer sikkert forskjellig
mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er definitivt en gevinst ved å slå sammen fripoliser. For hver fripolise er det satt av et beløp for å dekke framtidig administrasjon av fripolisen. Når man slår fripoliser sammen blir en del av administrasjonsreserven frigjort og brukt til å forhøye pensjonsbeløpene.

Man bør også sjekke med flere selskap og se hvor man får høyest pensjonsbeløp, fordi selskapene har ulike tariffer.

Om man bør velge Silver, Storebrand eller Vital er kanskje et spørsmål om hvem man tror kan gi fripolisen best vilkår i årene som kommer, eller man kan høre med den lokale spåmannen. Eventuelt kan man sette seg godt inn i strategien til det enkelte selskap og velge det man tror mest på. Men jeg ville ikke tatt alt Silver sier i sin markedsføring for god fisk.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jeg ble tilbudt å innarbveide min fripolise fra tidligere arbeidsgiver inn hos nåværende arbeidsgivers pensjonsordning..

Effekten er at jeg nå når full "ansiennitet" og rett til 66% av sluttlønn som pensjon.. Tiden vil vise om det var lurt eller ikke...
Sleiven

Topp Bunn