Franky Boy

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Det finnes utrolig mange dårlige utgivelser med Frank Sinatra. Hvilke plater
kan anbefales med gode opptak og samtidig god kvalitet på stemmen, som
naturlignok ble en del redusert de siste årene ?

P

Parelius

Gjest
Det meste fra Capitol tiden. Mannen fikk inn en god del Weltschmertz på de mer "mørke" platene. Jeg nevner i fleng:

In the wee small hours
Close to you
Where are you
Sings for only the lonely
No one cares

De mer swinging sakene er flott også.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Som om jeg skulle sagt det selv, Parelius.Capitol-katalogen holder i bøttevis. Mannen var jo så cool at han bar ut søpla i smoking....

P

Parelius

Gjest
De passer godt til malt også, impulse! En bør bare legge vekk pistolen hvis en begynner med de Weltschmertzgreiene kl. 04 om natten etter å ha returnert ensom tilbake fra ekspedisjon… Skummelt!

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Takk skal dere ha ! :)

Hilsen up

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.272
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Den ble nylig med på listen over de beste utgivelsene siden digitalmediets begynnelse i The Absolute Sound.
Kjøpte denne nettopp! Var på reise og plukket den opp i farta. Viste ikke nøyaktig hva jeg kjøpte, men magefølelsen sa at dette var en utgivelse å få med seg. Har spilt den noen ganger, og kan bekrefte at dette er en kanonutgivelse fra Sinatra, med ditto bidrag fra Basie m/orkester. Med untak for det lange vitsesporet, så er dette konsertopptaket stor og tidløs musikk. Herlig også å høre FS synge Shadow Of Your Smile. Tror dette er en av de få gangene han spilte inn denne låta, som jeg personlig synes er noe av det vakreste som er skrevet. Dog når han akkurat her ikke opp til tolkningen til Tony Bennett fra året før.

Har ikke rukket å nidlytte på lyden, men hvis den er på lista til TAS, så får jeg fyre opp maskineriet og sette av en time i sweetspot'en. Gode liveopptak med storband er jo ikke hverdagskost.

R

Roysen

Gjest
Jeg må her presisere at den ikke er på Harry Pearsons famøse super cd liste, men på en annen liste som de andre omtalerne i TAS satte sammen i et spesialnummer om digitalmediet for kort tid tilbake. Listen inneholdt det omtalerne mente var de beste utgivelsene siden digitalmediets begynnelse uavhengig av format (CD, SACD, DVD-Audio).

Mvh
Roysen

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Og så tilbake til tema. Om man lykkes i å finne den komplette Capitol-boksen som ble utgitt for noen år siden, er det en glimrende samling av Frankies aller beste skiver. Klassisk go´lyd på alt sammen også. Anbefales!

Topp Bunn