Frakt og sending Frakt fra Japan

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
215
Torget vurderinger
19
Har nesten aldri kjøpt noe fra Japan men de siste par ukene har det blitt tre bestillinger derfra. Alle tre er sendt som EMS. Den ene ble sendt som "expdeited" og kom etter tre dager, den andre er jeg usikker på men den kom etter seks dager. Den tredje er sendt som "standard" og har brukt 10 dager hittil. Hva er normal tid det tar som standard frakt fra Japan?

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.615
Kun et par-tre dager for EMS-pakker. Hvor lenge sakene blir liggende i tollen på Gardermoen må foglana veta, men frakten fra Japan til Norge er normalt svært effektiv. Har du tittet på pakkesporingen?

Fordelen med UPS/FedEx/TnT/osv er at de tar fortollingen for deg så du spiller å vente på at posten skal få ut fingeren.

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
215
Torget vurderinger
19
Selve fortollinga er gjort på et blunk med forenklet fortolling på de andre pakkene jeg har fått.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.091
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det spørs helt på hva du skal ha. Jeg har fått endel ting fra Japan, og det meste har gått fort og smertefritt med EMS. Dog bestilte jeg for en måned siden en wakizashi, med papir fra NTHK, som skulle sendes med EMS. Der nektet Japanske eksportmyndigheter plent, sendte den tilbake til selger, som så måtte sende den med skip. Tar tid, det.

B

Topp Bunn