fra xlr til rca...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , vet noen om noen som leverer kabler FRA xlr til rca.....skal benyttes mellom xlr på cd til rca på headamp....

tenkte å kjøre uten via tapeloop og bare ha kablen konstant i , via xlr utgangen på cd spiller....og samtidig ha ferdig kobla rca til resten av oppsettet.....er dette en ok måte å gjøre det på(det er kun snakk om cd spilling på headsett....

Espen

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.569
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Hei!

Dette lurer jeg også på!!

På Stereofil i Oslo sa de en gang at det var en smal sak å bygge om en kabel fra XLR i ene enden til RCA i andre.
På denne måten kunne man f.eks ta fordelen ved et høyere utg. signal på xlr fra cd-spiller til forsterkeren :D

M

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
PMAudio har denne muligheten på sine BM kabler, bare en bestillingssak vil jeg mene ;)
Mvh.KW

Michail

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2006
Antall liker
38
Torget vurderinger
11
Prolyd i Oslo har XLR- RCA i begge retninger og i flere lengder på lager.
Helt grei kabel - billig er de også.

mvh

PS.
Espen, jeg har en slik kabel i 1,5m lengde du kan få låne og prøve. Jeg har brukt de fra forsterker til SUB en gang i tiden.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Michail skrev:
Prolyd i Oslo har XLR- RCA i begge retninger og i flere lengder på lager.
Helt grei kabel - billig er de også.

mvh

PS.
Espen, jeg har en slik kabel i 1,5m lengde du kan få låne og prøve. Jeg har brukt de fra forsterker til SUB en gang i tiden.
Hei supert Micail...da ringer jeg deg å stikker bortom ved anledning å henter kablen...

Mvh Espen

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Hei
Jeg har kjøpt to hun xlr med hun rca, fra Neutrik. Kun selve kontakten/pluggen. Alt i en.Fungerer helt greit, kjøpte mine hos Hifi Huset Bærum.Han har 9 par igjen ihvertfall før helgen.

Jan Erik

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Det ligger en fin en ute på bruktbørsen i dag.

Elektron

Topp Bunn