Fra Vinyl til digitalt

Loui

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.08.2007
Antall liker
113
Sted
Skudeneshavn
Torget vurderinger
13
Vinyl til digitalt ???

Kjøpte en MCINTOSH MP100 for en stund siden og det ser ut til jeg kan få Vinylen min til digitalt men hvordan ?. kan litt ang vinyl med digital format der jeg blåst.
Skal kun bruke musikken på hytta og for å slippe å ha to platespillere med alt det styret som det fører med seg.

Hvilket program skal jeg laste ned til min mac
Hvilket filformat skal jeg velge
Hvordan skal jeg spille fillene på anlegget.

Loui

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
Vinyl til digitalt ???

Hvilket program skal jeg laste ned til min mac
Hvilket filformat skal jeg velge
Hvordan skal jeg spille fillene på anlegget.

Loui
Sound Studio er glimrende til formålet https://felttip.com/ss/
Lagre fra SS til 16bit 44,1 AIFF direkte til iTunes
Spill av filene i iTunes. Enten vha Macens innebygde DAC. Eller fortrinnsvis med en bedre ekstern DAC

Lykke til!

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.292
Sted
Tromsø
Det hele kommer jo litt an på hva du har til å ta imot det digitale. AudaCity som jeg benytter fungerer også helt knirkefritt. Lagrer til flac 24/96. Flac som format passer fint til stereo/stereo i bil/mobiltelefon. Nå bruker jeg ikke noe fra Apple så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag med tanke på software til «vinylripping»

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Mener jeg har brukt et enkelt windowsprogram som heter Vinyl Studio med hell, men tror ikke jeg hadde orket kjempejobben. Tidal eller Spotify er for bra og for enkelt til at jeg gidder å styre med vinylripping, selv om jeg elsker, og langt foretrekker, vinyl.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.292
Sted
Tromsø
Mener jeg har brukt et enkelt windowsprogram som heter Vinyl Studio med hell, men tror ikke jeg hadde orket kjempejobben. Tidal eller Spotify er for bra og for enkelt til at jeg gidder å styre med vinylripping, selv om jeg elsker, og langt foretrekker, vinyl.
Blir en vane å sette på recording når man spiller et album. Tidal er helt ok, men dessverre er det fortsatt slik at mye av den musikken jeg spiller låter klart best på vinyl.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja, selvsagt, men til et nummer to-anlegg hadde jeg altså ikke orket.

Topp Bunn