Fra uføretrygd til ordførerkandidat

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.999
Men kjære Spirre, mannen tilhører jo partiet som hevder at de fleste trygdede er slabbedasker og unnalurere. Det er ikke rart det blir litt reaksjoner. Såvidt jeg kan se hittil i tråden så er det ingen som mener at funksjonshemmede ikke skal ha toppverv.
Mulig han har fått føle partipisken "Bli ordfører eller mist trygden"

PS. Sjekk hvem som står bak "Heistad håndverkstudio"

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Misforstå ikke, jeg synes det er bra at vi har et sikkerhetsnett i Norge. Jeg har full forståelse for at enkelte ikke hverken kan eller evner å finne tilbake til arbeid.
Men har har vi med en mann som definitivt mener han har evner, ja som mener han kan jobbe! Full tid, og noe attåt vil jeg mene. Å være ordfører er krevende, mye reising, hauger av møter, snorklipping, taler... osv. osv.
Kunne jo tro ut i fra noe av det jeg har ramset opp, at man, dersom man mener man kan være ordfører... også vil kunne være: Telefonselger? Kundestøtte? Sentralbordoperatør? (Ingen spesielt krevende jobber, iallefall ikke utdanningsmessig.)
Ellers er det jo fullt mulig, dersom man mener man har evner, å sette seg på skolebenken også? Er mange yrkesretninger å ta, som ikke krever to friske ben.

Selvsagt leit at han har blitt utsatt for det han har, men fritar det han fra å bidra med det han kan?

Det som provoserer meg, er at enkelte tror de må være 100 % funksjonsfriske for å jobbe! Dersom vi fortsetter i den leia, så vil velferdsstaten rakne.

Jeg tror på velferdsstaten, og jeg tror på at alle må yte etter evne.

Mvh.

Sosialist

V

vredensgnag

Gjest
Jeg vil at vi alle skal få slike rom, donert fra Oljefondet!

Og så må vi slippe å arbeide, selvsagt!!!

Neida, Spiralis. Dette handler ikke om at mannen ikke kan være ordfører, men at han har utgitt seg for å ikke kunne arbeide, inntil ordførermuligheten meldte seg. Og for å forsvare at han nå kan arbeide, så reflekterer han over at han også kan arbeide i det private, dersom han får en minst like fet stilling (lønns- og statusmessig), men at han ellers nok vil gå "tilbake til systemet."

Tjo hei!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Han hadde sikkert klart seg bedre som rådmann enn mange andre har gjort....
Meget mulig men han ville sikkert aldri fått tilbud om en slik jobb.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Selvsagt tilhører mannen "feil" parti, og derfor kan/skal/må man kritisere mobbe uten kjennskap til fakta. Greit nok. Men på den annen side er det vel på dette forum fastslått at FrP'ere er stokk dumme??

Er mannen fysisk ufør i den grad at han ikke kan ha en manuell jobb, og pr definisjon som FrP'er stokk dum, har han vel ikke så store muligheter innenfor arbeidslivet? Da med et mulig unntak for jobben som ordfører. Det sier vel egentlig mere om hva man forventer av en ordfører enn noe annet, men det får nå stå sin prøve.

Når det gjelder hva han har og ikke har sagt til avisa, er jeg mere usikker. Min erfaring etter en smule omgang med "bladfyker" er at disse skriver det de selv ønsker å skrive og bryr seg mindre om hva som egentlig ble sagt!

Bunnlinja i det jeg mener er at dagens samfunn stiller så strenge krav til utdannelse at om du faller igjennom på dette området, er du opplagt NAV kunde hvis du blir fysisk redusert slik at du ikke kan inneha en "manuell" jobb.

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Gjestemedlem skrev:
Det er da bare positivt å prøve å få de uføre tilbake i arbeid. Finner man ikke noe bedre sysselsetting er det jo alltid en nødløsning å stille som kandidat til frp-ordfører. Krever jo ikke all verden det. En knapp million i årslønn er alt som skal till for å lokke frem selv den mest hardbarkede trygdesnylter. :)
Kan vel med en gang si at hvis det garantert var noen som fikk noe ut av dette så var det han ;) Kanskje også NAV som fikk sysselsatt en? ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
BT skrev:
Han hadde sikkert klart seg bedre som rådmann enn mange andre har gjort....
Meget mulig men han ville sikkert aldri fått tilbud om en slik jobb.
Nei presis. Mannen gidder ikke jobbe for pengene så lenge det ikke er betalt med en millionlønning. Er han arbeidsfør nok til en heltidsstilling som ordfører så er han arbeidsfør nok til å ta en sentralbordjobb eller selgerjobb til 300.000 i året også. Men da er det plutselig mer bedagelig å snylte på det offentlige. :-\

Hvis ikke mannen er arbeidsfør kan han ikke utføre jobben som ordfører. Er han arbeidsfør og likevel hever uføretrygd er han en snylter og en slask. Det er greit nok å være det, men når man søker seg til offentligheten med slikt og vil bli en offentlig figur så fortjener man all den hets og pepper man kan få. Og når man attpå til er freidig nok til å stille på listen til et parti som har gjort en stor sak i å få slutt på slik trygdesvindel, så er det så lavt man kan komme uten å være direkte kriminell.

Opportunistisk hyklerisk snylterjævel.

C

Cyber

Gjest
Hehe, ja, er rart hvor mange uføre som er rundt og arbeider. Har en lokal kar i 50-årene her. Ufør siden tidenes morgen, jogger som gal rundt og tøyer og bøyer på en måte jeg på godt under 30 aldri hadde hatt helse til. Noe må de da kunne gjøre?

Det mener jeg med alle disse asylsøkerne og innvandrerne også. Få dem i arbeid, for deres og vår skyld. Trenger ikke kunne norsk og kunne regne differensial for å spa ei grøft. Og lediggang er roten til.....

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Selvsagt tilhører mannen "feil" parti, og derfor kan/skal/må man kritisere mobbe uten kjennskap til fakta. Greit nok. Men på den annen side er det vel på dette forum fastslått at FrP'ere er stokk dumme??
Grunnen til at det er ekstra smakløst av en eferpist å stå frem slik er jo at det er et parti som har laget mye bråk og spetakkel i hver eneste valgkamp for å få bukt med trygdesvindel og uførepensjonister. Hadde han vært fra et av partiene som har et uutalt mål om å få med hele Norge på trygd, så ville det vært smakløst på et mye lavere nivå.

P

Parelius

Gjest
Liker denne nivåreguleringen av smakløshet. Nesten en retorisk perle.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Grunnen til at det er ekstra smakløst av en eferpist å stå frem slik er jo at det er et parti som har laget mye bråk og spetakkel i hver eneste valgkamp for å få bukt med trygdesvindel og uførepensjonister. Hadde han vært fra et av partiene som har et uutalt mål om å få med hele Norge på trygd, så ville det vært smakløst på et mye lavere nivå.
Vil si meg enig med Parelius her overfor; for Deph og enkelte andre er "forbrytelsen" verre, fordi utøveren i tillegg mener noe annet enn dem. Selvsagt ser jeg paradokset, men problemet her er at dere trekker lange og bastante konklusjoner basert i en avisartikkel med svært lite reell bakgrunn.
Den eventuelle forbrytelsen er selvsagt den samme uavhengig av politiske standpunkter. Dessuten sier ikke artikkelen ett pip om hva denne gubben "gidder" eller ikke; han har garantert bedrevet lokalpolitikk med mikrobetaling i årevis. Hvor mange av oss latsabber har lagt inn såpass til innsats for lokalsamfunnet?

Honkey

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Hehe, ja, er rart hvor mange uføre som er rundt og arbeider. Har en lokal kar i 50-årene her. Ufør siden tidenes morgen, jogger som gal rundt og tøyer og bøyer på en måte jeg på godt under 30 aldri hadde hatt helse til. Noe må de da kunne gjøre?
Det er ikke sikkert det er fysisk han plages og psykiske plager kan være vel så ille som fysiske plager.

Og hvem er de?

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.417
Torget vurderinger
18
Honkey-Chateau skrev:
Vil si meg enig med Parelius her overfor; for Deph og enkelte andre er "forbrytelsen" verre, fordi utøveren i tillegg mener noe annet enn dem. Selvsagt ser jeg paradokset, men problemet her er at dere trekker lange og bastante konklusjoner basert i en avisartikkel med svært lite reell bakgrunn.
Man har da all bakgrunn man behøver i denne saken:
1. Grant Teigen er pr. i dag på 100% uføretrygd
2. Grant Teigen sier seg i stand til å ta full stilling som ordfører.

Det betyr at Grant Teigen ER arbeidsfør og IKKE burde ha trygd. Så enkelt er det.

Honkey-Chateau skrev:
Den eventuelle forbrytelsen er selvsagt den samme uavhengig av politiske standpunkter. Dessuten sier ikke artikkelen ett pip om hva denne gubben "gidder" eller ikke; han har garantert bedrevet lokalpolitikk med mikrobetaling i årevis. Hvor mange av oss latsabber har lagt inn såpass til innsats for lokalsamfunnet?
Hva han eventuelt har lagt inn av arbeid som lokalpolitiker vil kun underbygge det faktum at han er arbeidsfør. Noen heltestatus for innsats i lokalpolitikken får han uansett ikke fra meg. De fleste jeg kjenner som gjør en innsats i lokalsamfunnet har full jobb ved siden av og får ikke engang mikrobetaling for å stille opp.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.062
Parelius skrev:
Liker denne nivåreguleringen av smakløshet. Nesten en retorisk perle.
Enig. Alltids kjekt å kunne gradere også det som ikke er.

Topp Bunn