Ønsker anbefaling Fra PC høyttalere til noe litt mer akseptabelt.

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
1
Hei.

Ønsker å kjøpe nytt utstyr for å spille musikk og ha lyden fra TV'n på. Har lite peiling når det gjelder lyd-utstyr.

I dag har jeg Logitech Z906 tilkoblet TV. Det spiller høyt nokk, men etter å ha hørt et "litt" dyrere anlegg spille, hører jeg at jeg har gått glipp av noe.

Utstyret jeg har hørt er nokk sikkert småtterier for dere som har peiling, men det var virkelig imponerende for min del.

Forsterkeren/recieveren heter Bluesound powernode2, høyttalerne er 2 stk bowers & wilkins 702 s2 kompakthøyttalere og en bowers & wilkins asw610 subwoofer. Koster til sammen 24.000 kr.

Dette utstyret er alt for dyrt for min del, så jeg lurte på om hvordan man kan gå frem for å komme seg inn i denne "hifi-jungelen".

Jeg har ingen spesielle krav, annet enn at jeg vil ha en fin og klår lyd og et simpelt og kompakt design. Utstyret som i første omgang skal kobles til utstyret er en tv, og en apple tv. Men det hadde vært veldig greit å ha noen ekstra innganger i tilfelle jeg kjøper med xbox eller noe som helst annet.

Stereo holder for min del, og jeg så i en annen tråd hvor noen anbefalte stereo fremfor et komplett hjemmekinoanlegg til samme pris når lydkvalitet var i fokus.

Så litt på heos by denon avr hjemmekinoreciever, og ble forelsket i utseende og enkelheten. Problemet med denne er at den er så dyr, og det går ut over budsjettet mtp høyttalere. Hadde ikke lyst å bevege meg over 10.000 i første omgang. Da kun reciever og 2 stk høyttalere. Sub kan jeg vente med dersom høyttalerne ellers spiller greit.

Har begrenset med plass, så kompakthøyttalere er et must.

Noen som har peiling?

/når det gjelder reciever og funksjonalitet på den siden, er det ingen behov for streaming, radio og slikt ettersom jeg har apple tv.

Sist redigert:

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Antall liker
832
Sted
Bergen
Hei.Jeg ville sett på brukt torget eller Finn.no Her finner du mye fint utstyr tildels svært rimelig.Små høyttalere er i dag veldig gode selv om de hadde en nypris på under 5000.-det samme gjelder forsterkere som ofte låter overraskende godt også.
Merker som Rotel,Onkyo,Rega,Marantz,mfl.er sikre kjøp for lite penger.

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Antall liker
5.473
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Disse er et godt sted å begynne, aktive høyttalere med innebygget forsterker. Bruker da Apple tv som volumkontroll eller eventuelt en dac med volumkontroll;
https://www.prisjakt.no/product.php...MInr3SxLOv2AIVBkQYCh3QQAWBEAAYASAAEgIlu_D_BwE

Ellers er feks Vienna Acoustics Haydn til 4000kr på torget her gode greier mens Dynaudio focus 160 til 6900 er et steg opp.
Sammen med feks Nad D7050 til 3500 kr har du alt du trenger, inkludert god lyd.

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
1
Disse er et godt sted å begynne, aktive høyttalere med innebygget forsterker. Bruker da Apple tv som volumkontroll eller eventuelt en dac med volumkontroll;
https://www.prisjakt.no/product.php...MInr3SxLOv2AIVBkQYCh3QQAWBEAAYASAAEgIlu_D_BwE

Ellers er feks Vienna Acoustics Haydn til 4000kr på torget her gode greier mens Dynaudio focus 160 til 6900 er et steg opp.
Hei! Takk for svar!

Ville disse være en oppgradering fra de du linket til? https://www.komplett.no/product/887...ktive-hoeyttalere?offerId=KOMPLETT-310-887429

Og kanskje koblet denne

https://www.komplett.no/product/829...-r-10sw-subwoofer?offerId=KOMPLETT-310-829050

Eller denne

https://www.komplett.no/product/829...-r-12sw-subwoofer?offerId=KOMPLETT-310-829063

Jeg har også sett litt på dali høyttalere, er disse noe bra?

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/stativkompakt-hoyttaler/dali-spektor-2-kompakt-hoyttaler/

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/stativkompakt-hoyttaler/dali-zensor-3-kompakt-hoyttaler/

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1

Hei! Takk for svar!

Ville disse være en oppgradering fra de du linket til? https://www.komplett.no/product/887...ktive-hoeyttalere?offerId=KOMPLETT-310-887429

Og kanskje koblet denne

https://www.komplett.no/product/829...-r-10sw-subwoofer?offerId=KOMPLETT-310-829050

Eller denne

https://www.komplett.no/product/829...-r-12sw-subwoofer?offerId=KOMPLETT-310-829063

Jeg har også sett litt på dali høyttalere, er disse noe bra?

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/stativkompakt-hoyttaler/dali-spektor-2-kompakt-hoyttaler/

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/stativkompakt-hoyttaler/dali-zensor-3-kompakt-hoyttaler/
Må understreke at jeg ikke har hørt de Klipschene du linker til først. Men ut fra spesifikasjoner osv vil jeg tro at de spiller dårligere enn de JBL-ene Coolio linket til først, som jeg har hørt mye på og synes spiller ekstremt bra til prisen (du kan få dem i hvitt også. merk også at prisen er per stykk, så det er ca 3000 til sammen). Det skyldes for det første at Klipsh-høyttalerne har mange flere innganger, dvs at produsenten har brukt penger på mye annet enn bare lyd. For det andre - og nå blir det litt mer teknisk her - har de én forsterker til både bass og diskant, og noe som kalles passivt delefilter. Det er en dårligere teknisk løsning enn den som er i JBL-monitoren, der det er en separat forsterker for både bass og diskant, og noe som kalles aktivt delefilter. Så rent lydkvalitetsmessig tror jeg nok JBL-monitorene er bedre, i hvert fall hvis du supplerer med en subwoofer (JBL har en subwoofer som matcher, som koster ca 4000). JBL 305 + JBL sub spiller helt kanon for prisen.

På den annen side er klipsch-høyttalerne betydelig mer praktiske, siden de har fjernkontroll, mange innganger, osv. Og så ser de vel bedre ut. Har hørt om flere som er veldig fornøyd med dem. Så spørsmålet er om du er mest opptatt av å presse ut mest lydkvatlitet per krone, eller om du ønsker noe som spiller bra, og i tillegg er praktisk, enkelt og funksjonelt.

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
1
Må understreke at jeg ikke har hørt de Klipschene du linker til først. Men ut fra spesifikasjoner osv vil jeg tro at de spiller dårligere enn de JBL-ene Coolio linket til først, som jeg har hørt mye på og synes spiller ekstremt bra til prisen (du kan få dem i hvitt også. merk også at prisen er per stykk, så det er ca 3000 til sammen). Det skyldes for det første at Klipsh-høyttalerne har mange flere innganger, dvs at produsenten har brukt penger på mye annet enn bare lyd. For det andre - og nå blir det litt mer teknisk her - har de én forsterker til både bass og diskant, og noe som kalles passivt delefilter. Det er en dårligere teknisk løsning enn den som er i JBL-monitoren, der det er en separat forsterker for både bass og diskant, og noe som kalles aktivt delefilter. Så rent lydkvalitetsmessig tror jeg nok JBL-monitorene er bedre, i hvert fall hvis du supplerer med en subwoofer (JBL har en subwoofer som matcher, som koster ca 4000). JBL 305 + JBL sub spiller helt kanon for prisen.

På den annen side er klipsch-høyttalerne betydelig mer praktiske, siden de har fjernkontroll, mange innganger, osv. Og så ser de vel bedre ut. Har hørt om flere som er veldig fornøyd med dem. Så spørsmålet er om du er mest opptatt av å presse ut mest lydkvatlitet per krone, eller om du ønsker noe som spiller bra, og i tillegg er praktisk, enkelt og funksjonelt.
Hei! Kjempe bra og informativt svar!

Da vet jeg at jeg heller vil gå for JBL sin løsning, men har vell enda ikke bestemt meg for aktive høyttalere eller passive med egen forsterker/reciever.

Noen som har noen mening ang. de dali høyttalerne jeg linka til? Hvordan vil de gjøre det mot feks de JBL høyttalerne?

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hei

Vet ikke hvor du holder til. Men ligger et oppsett med Hegel H80 og Dynaudio Exite X14 med stativer på finn.
Skal ha 11500 kr for alt. Dette er et langt steg opp fra hva du har. Hegel har innbygget dac for digitale kilder.
Kan ikke linke direkte til bruktannonser. Men finnkoden på annonsen er 111088255. Er i Kongsberg.
Et bud på pakken her på 10.000 kr er innafor :)

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
1
Hei

Vet ikke hvor du holder til. Men ligger et oppsett med Hegel H80 og Dynaudio Exite X14 med stativer på finn.
Skal ha 11500 kr for alt. Dette er et langt steg opp fra hva du har. Hegel har innbygget dac for digitale kilder.
Kan ikke linke direkte til bruktannonser. Men finnkoden på annonsen er 111088255. Er i Kongsberg.
Et bud på pakken her på 10.000 kr er innafor :)
Hei! Takk for tips! :)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.599
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du skal utrolig høyt opp i pris for å finne noe som spiller bedre enn JBL 308/305 med tilhørende sub. Om budsjettet ikke tillater suben med en gang, så ville jeg gått for 308, da den har en del mere kapasitet i bunn.

Kompletter med en preamp fra brukten (så en Doxa 012 der til 1500 spenn her om dagen), rimelige kabler fra Klotz og evnt en Chromecast audio for streaming.

Høyttalere og kabler kjøper du fra Evenstad musikk.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
7.357
Skal du ha mest mulig lyd for minst mulig penger er det neppe noe som slår allerede foreslåtte Jbl 305/308. Dette er jo studio / pa høyttallere hvor finishen er kommet i siste rekke, hva sier fruen i huset når du kommer dragende med disse. De er ikke pene, bare så du er advart. Så kommer det jo alltids pluss pluss i regnestykket, som f. eks. stativer, forforsterker, dac, høyttalerkabler og eventuell streamingboks.

Mitt forslag er Klipsch Stadium: https://www.youtube.com/watch?v=b3ePJgXzqlk Med dette annlegget blir garantert fruen og du fornøyd, det har allt innebygget: Airplay, bluetooth, forsterker, høyttalerkabler, du trenger ikke stativ. Det ser ut som en million, spiller helt rått. Tror ikke du kommer til å savne subwooofer. Kjøp brukt på Finn.no til rundt 10000 kr.

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Antall liker
784
Torget vurderinger
8
Den nye forhandleren hififreaks har tilbud på audiolab 8300A til kr.6999,- hifiklubben har tilbud på Dali zensor 3 til kr 2998,- Der har du ett fleksibelt anlegg som holder mål. Og det til tre kroner under budsjettet ditt :)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.599
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
LSR30x er i svart finish, så direkte stygge er de ikke. Men heller ikke direkte vakre.
32684A9B-811C-4BE8-A1B8-429C76A1EDA6.jpeg

Johan-Kr

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Jeg synes LSR 305 i hvit finish faktisk er ganske akseptable estetisk! De svarte derimot - not so much :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Trenger du en syvkanals hjemmekinoreceiver når du bare skal bruke to kanaler?

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Ble lagt ut et sett Dynaudio Xeo 3 med Dynaudio Stand 3 på finn nå. Til 6500 kr er dette mye lyd for pengene. Aktive og trådløse. Fungerer meget godt og et hav bedre enn PC høyttalerne dine :) Sendte deg link på PM.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
7.357
Nei , nei, nei lille Robbyboy. No roter du deg vekk, er det surrerundt lyd du vil ha nå da? Her har du valgt en slapp surroundforsterker som skal drive tildels tungdrevne høyttalere. Skal du ha ut potensiale i de høyttalerne der, så må du hive på så kraftig forsterker som mulig med stor strømforsyning, men dette vil sprenge budsjettet ditt kraftig. Den subwooferen vet jeg ingen ting om, men vil tro du får mer for pengene ved å se etter XTZ eller SVS subber.

Problemet med slike oppsett som du ser etter her er jo at prisen drar fort i veg sammmenlignet med de gode anbefalingene du allerede har fått. Angrer litt at jeg disset utseende på JBL 308, de er ok i hvit utførelse og de vil feie dette annlegget av banen any day.

Et siste råd vist det er surroundforsterker du vil ha, kjøp en med pre out utganger så kan du oppgradere med mer effekt senere.

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Antall liker
784
Torget vurderinger
8
HT valget ditt synes fornuftig. Som nevnt av flere her vil ikke en billig surround receiver nærme seg potensialet til Zensor 3. Ser det ligger en Rotel RA-1060 integrert på bruktbørsen til halv pris av surroundreceiveren, den vil gi deg bedre lyd.

Denne tokanal receiveren virker også lovende. Den er ny og ser at hifiklubben anbefaler den med Zensor 3; https://www.hifiklubben.no/stereo/receiver/cambridge-audio-sr10-v2-receiver/

Sist redigert:

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
1
Nei , nei, nei lille Robbyboy. No roter du deg vekk, er det surrerundt lyd du vil ha nå da? Her har du valgt en slapp surroundforsterker som skal drive tildels tungdrevne høyttalere. Skal du ha ut potensiale i de høyttalerne der, så må du hive på så kraftig forsterker som mulig med stor strømforsyning, men dette vil sprenge budsjettet ditt kraftig. Den subwooferen vet jeg ingen ting om, men vil tro du får mer for pengene ved å se etter XTZ eller SVS subber.

Problemet med slike oppsett som du ser etter her er jo at prisen drar fort i veg sammmenlignet med de gode anbefalingene du allerede har fått. Angrer litt at jeg disset utseende på JBL 308, de er ok i hvit utførelse og de vil feie dette annlegget av banen any day.

Et siste råd vist det er surroundforsterker du vil ha, kjøp en med pre out utganger så kan du oppgradere med mer effekt senere.
Hehe.. Vil ikke ha surrerundt lyd nei, var alle hdmi inngangene som frista :p Men med ettertanke trenger jeg vell ikke det.. Har jo nokk på TV'en.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
7.357
Jeg er veldig fornøyd med mine OD-11.

https://teenage.engineering/products/od-11

https://www.elkjop.no/product/tv-ly...nage-engineering-tradlos-hoyttaler-od-11-hvit

Om det er hi-fi vet da fåglarna, men det lyder veldig bra.
Dette er et meget oppegående forslag, bygget på Stig Carlssons klassiske høyttalere som den gang var passiv. Disse er godt likt av mange og nå med innebygget forsterker og airplay / bluetooth. De ser jo smashing ut også. Disse bør du faktisk gå å høre på Robbyboy.;)

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.175
Sted
Liten by
Jeg er veldig fornøyd med mine OD-11.

https://teenage.engineering/products/od-11

https://www.elkjop.no/product/tv-ly...nage-engineering-tradlos-hoyttaler-od-11-hvit

Om det er hi-fi vet da fåglarna, men det lyder veldig bra.
Dette er et meget oppegående forslag, bygget på Stig Carlssons klassiske høyttalere som den gang var passiv. Disse er godt likt av mange og nå med innebygget forsterker og airplay / bluetooth. De ser jo smashing ut også. Disse bør du faktisk gå å høre på Robbyboy.;)
Denne konkurrer da med Electrocompaniets Tana høytalere. De ligger vel i samme prisklasse og har noenlunde de samme mulighetene. Er det noen som har hørt begge to og som kan si noe om hvor disse låter og fungerer i forhold til hverandre?

Jeg har hørt Tana i stereo og ble meget positivt overrasket. Det spiller langt bedre enn hva størrelse skulle tilsi. Er det verdt prisen? Tja, man får jo en del for 12.000 kroner i dag, så jeg er usikker. Men om man er ute etter noe enkelt, lite og vellydene så det er knallbra alternativ.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.974
Sted
Trondheim
OD-11 er ekstremt enkle å plassere, og det kan være et pre for dem. Hvordan de lyder i forhold til Tana har jeg ingen anelse om.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.175
Sted
Liten by
Da kan alle disse være alternativer for deg:
GENEVA CLASSIC M (4990.-)
KLIPSCH THE THREE (4990.-)
KLIPSCH R-15PM (4990.-)
EC TANA (5990.-)
OD-11 (5995.-)
NAIM MUSO QB (6990.-)
HRT STAGE (7499.- NYE PÅ FINN)
KLIPSCH THE SIXES (8790.-)
KEF X300A WIRELESS (8990.-)
DYNAUDIO XEO 2 (11.995.-)

Håper du får testet ut noen av disse. Skriv gjerne litt om dette når du får anledning!

Sist redigert:

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
7.357
GENEVA CLASSIC M : Hørt på disse i butikken til Soundgarden i Bergen. Spiller helt greit, men husker jeg var skuffet over lyden.
EC TANA: Har ikke hør disse selv, men lest endel om dem. Mister pusten og kan låte slankt ved høye volumer. Låter bra på normalt volum.
KLIPSCH R-15PM: Hørt på Soundgarden i Åsane, små kruttønner som spiller imponerende i forhold til størrelsen. Fungerer nok best i ikke for store rom.
NAIM MUSO QB: Hørt på butikken Duet i Bergen. Skulle høre på Piega høyttalere til 600 000 kr. da Naim Muso stod å spilte før seansen. Fylte hele butikken med behagelig lyd og bassen husker jeg som stram og god. Så flere som la merke til denne og bare stod og glodde på den lille boksen. Dette var lyd jeg likte og er en av favorittene mine av små livsstilprodukter.
DYNAUDIO XEO 2: Hørt storebroren XEO 4 på Soundgarden i Bergen, spilte bra men jeg savnet litt mer futt og fart.
KLIPSCH STADIUM: Disse eier jeg selv og har spilt på disse i 2 år så derfor forteller jeg mer utfyllende om dem. Ble kjøpt som et venteanlegg, etter at lynet tok forsterkeren min. Vel ventetiden blir nok lang, fikk sjokk når jeg innså at de spilte på høyde med mine gulvstående høyttalere. Alt jeg hiver på av musikk gir meg rokkefot, og de fyller min 80 kvadrat stue meg godlyd. Spiller veldig bra på lavt volum, noe jeg oppskatter veldig. To 5,25" long throw basser som slår mot hverandre spiller bedre bass enn 2 x 8" som er i hovedannlegget mitt. Diskantteknologien er hentet fra Paladdiumserien til Klipsch. Innebygget 400 watts forsterker (Hvor finner du slike ytelser i andre livsstilsprodukter?) Etter min mening er de bygd som et smykke med børstet aluminium. Ja alle liker sin egen drit best, ser den, men du skal få det negative også. Siden høyttalerene står så tett så blir jo stereoperspektivet litt snevert, men det er egentlig ikke noe jeg tenker over i hverdagen. Prisen på 20 000 kr. er jo og helt bort i natten for mye.
OD-11: Kan kun uttale meg om den gamle versjonen som var passiv, men regner med at den nye er vel så god. Sprer lyden i 360 grader, så det er ikke så nøye med sweet spot, luftig lyd akkurat som det ikke er vegger, ikke så mye punsj som Klipsch, men veldig god bass. Er litt hat / elsk forhold til disse akkurat som Klipsch. Ikke alle som liker den in your face lyden som Klipsch gir, akkurat som ikke alle liker den 360 graders lyden til Carlsson (OD - 11)

Håper dette hjelper noen der ute.

Sist redigert:

Hegel_som_regel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2018
Antall liker
10
Sted
Stavanger
Hei

Hva med comboen: CAMBRIDGE AUDIOCXA60 integrert forsterker (4998,-) og Dali zensor 3 (2998,-)?

Evt. Onkyo A-9010 Integrert Forsterker (2790,-) , Brukt Dac og Dali zensor 3 (2998,-).

-Bare_are

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Antall liker
1
Takk for all info! Klarer ikke å svare på alle. Er mest interessert i å kjøpe 2 stk aktive kompakthøyttalere eller 2 stk passive med forsterker ettersom de skal stå enten på hver side av tv’en eller i hyllen under tv’en. Er ikke plass til noen stor boks.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.175
Sted
Liten by
Takk for all info! Klarer ikke å svare på alle. Er mest interessert i å kjøpe 2 stk aktive kompakthøyttalere eller 2 stk passive med forsterker ettersom de skal stå enten på hver side av tv’en eller i hyllen under tv’en. Er ikke plass til noen stor boks.
Ta deg en lytterunde, det kan se ut som det er store forskjeller på utstyr som ettersigende ikke burde være så forskjellig, selv i samme prisområde. Utseende betyr jo selvsagt også noe og man må se det i virkeligheten for å bedømme dette.

PS: om jeg skulle kjøpt meg noe slikt nå, så må jeg innrømme at OD-11 og NAIM MUSO QB seiler opp som klare førstepri å høre på! OD-11 kan jo, som EC Living Tana, kjøres opp i stereo ved et senere tidspunkt.

NAIM test:
http://audiophile.no/nb-no/omtaler/annet/item/2132-naim-mu-so-qb

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.451
Sted
Sølvbyen
Hvis jeg skulle satt opp et anlegg til tv-lyd og kanskje litt streaming og spill, så ville jeg vurdert seriøst allerede foreslåtte JBL LSR-308 drevet av en Parasound Zdac hvis jeg ikke trengte analoge innganger. Zdacen er fysisk liten, har volumkontroll, og balanserte linjeutganger som går rett i JBL'ene.

Hvis man har flere digitale kilder som uansett skal kobles til tv'en, så kan man bruke tv'en som en hub og bruke toslink fra tv til dac for å få ut lyden fra spillkonsoll o.l.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.175
Sted
Liten by
Hvis jeg skulle satt opp et anlegg til tv-lyd og kanskje litt streaming og spill, så ville jeg vurdert seriøst allerede foreslåtte JBL LSR-308 drevet av en Parasound Zdac hvis jeg ikke trengte analoge innganger. Zdacen er fysisk liten, har volumkontroll, og balanserte linjeutganger som går rett i JBL'ene.

Hvis man har flere digitale kilder som uansett skal kobles til tv'en, så kan man bruke tv'en som en hub og bruke toslink fra tv til dac for å få ut lyden fra spillkonsoll o.l.
Jeg ser at LSR-308 kan ha litt "skranglelyder". Er det flere som har opplevd det?
JBL LSR308 Review

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.175
Sted
Liten by

4000 kroner for Vienna Acoustics Haydn må da være en god pris?
Disse kostet tross alt 10.000 kroner nye og fikk skryt.
Vienna Acoustics Haydn Grand

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.175
Sted
Liten by
Jeg ser at flere nevner både JBL LSR308 og Klipsch R-15PM.

- Begge er aktive og har flere innganger, men R-15PM er vel mest brukervennlig. Fordel 15PM?
- Med R-15PM får man en aktiv og en passiv høyttaler, mens man med LSR308 får to aktive høyttalere. Fordel 308?
- R-15PM ligger på 4990 nå og LSR308 ligger på rundt 4500. Fordel 308?
- Men, LSR308 er 5 1/4" mens LSR308 er 8". Fordel 308? (Element størrelse bør da være en stor fordel...eller?)
- Begge er rundt 50 watt per element.

Noen som har sammenlignet begge mot hverandre?

(beklager Robb1, jeg overtar tråden din litt, men jeg ser også etter et anlegg nummer to og har interesse av dette.)

PS: AS Radioservice Askøy selger R-15PM for kun 4490 nå. Kun et par!

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.599
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

N
Jeg ser at LSR-308 kan ha litt "skranglelyder". Er det flere som har opplevd det?
JBL LSR308 Review
En kompis kjøpte et par, og sønnen til samboeren har kjøpt et par. Begge to med LSR310 sub. Det er ingen nevneverdige skranglelyder å spore.

Johan-Kr

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Antall liker
2.094
Torget vurderinger
2

Husk at Haydn og Haydn Grand ikke er samme høyttaler. Utifra produktbildet, pris og at det ikke står grand så regner jeg med at det er en gamle Haydn. Litt uklart i teksten når det presiseres at det ikke er SE, siden Haydn aldri kom i SE, kun Haydn Grand ble etterfulgt av SE (Symphony Edition).

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.175
Sted
Liten by

Husk at Haydn og Haydn Grand ikke er samme høyttaler. Utifra produktbildet, pris og at det ikke står grand så regner jeg med at det er en gamle Haydn. Litt uklart i teksten når det presiseres at det ikke er SE, siden Haydn aldri kom i SE, kun Haydn Grand ble etterfulgt av SE (Symphony Edition).
Det har du pokker meg rett i!

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.974
Sted
Trondheim
Haydn Grand SE har jeg på kontoret! De lyder bra :)
SE-utgaven kostet visst 12000 den gang - jeg kjøpte mine brukt.

Topp Bunn