- Ble medlem
- 17.09.2006
- Antall liker
- 60
Skiftet i dag ut den medfølgende pickupen på min Project Debut III Esprit, og den umidelbare opplevelsen er at allt ble betydelig ryddigere, stillere (mindre overflatestøy), rommet ble større, detaljene flere, men det hele ble også litt mindre spenstig og oppleves mer "pollert"... Håper noe av attacket og "nærheten" kommer tilbake med litt innspillingstid... Hører at stemmer gjengis enda mer naturlig, men råskapen i gitarriffene er ikke der... allt virker litt snillt... foreløpig ikke bare positivt, med andre ord... :-\ Nydelig på rolig jazz, men litt tannløst på rock...
Edit: etter 5 timer spilling begynner det faktisk å ligne noe... Legger merke til at denne pickupen utvilsomt leverer betydelig bedre ute på frekvensfløyene. Dypere bass, men samtidig mer "luft"... Fortsatt ikke den "råeste" gjengivelsen, men opplevelsen av trykk og "energi" er noe mer til stede (kanskje er det bare inbillning), men jeg har en sterk følelse av at denne pickupen er på vei til å lyde svært mye bedre enn Alpha'n... Den får vel få et par dager på seg...
Edit: etter 5 timer spilling begynner det faktisk å ligne noe... Legger merke til at denne pickupen utvilsomt leverer betydelig bedre ute på frekvensfløyene. Dypere bass, men samtidig mer "luft"... Fortsatt ikke den "råeste" gjengivelsen, men opplevelsen av trykk og "energi" er noe mer til stede (kanskje er det bare inbillning), men jeg har en sterk følelse av at denne pickupen er på vei til å lyde svært mye bedre enn Alpha'n... Den får vel få et par dager på seg...