fra nad pp1 til graham slee

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
hva kan jeg forvente hvis jeg går fra en nad pp1 riaa, til en billig graham slee(1200.-).. skal spille med en rega p2 med grado black pick-up..

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.091
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Jeg kjenner ikke konkret til de produktene du nevner, men Nad'en har jo "ikke" altfor godt rykte på seg og Graham Slee produktene har jo derimot godt rykte, så det bytte blir sikkert en opptur.
Teoretisk sett er vel du klar for en litt bedre platespiller combo snart vil jeg tro, du begynner jo og bli en erfaren kar nå.......... ser at du har Epos'ene ennå :D........ noe som etter min mening tyder på at du liker og lytte til musik og ikke til anlegget ;).......... så gi gass Montesi og begynn og oppgrader vinyl avdelingen din.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ser du har eit anlegg der det musikalske står i høgsetet, som Rudi seier..
PP1 var vesentleg dårlegare enn PP2, som er heilt grei, og fin til prisen (som er ein av dei rimelegaste på marknaden). Graham Slee hadde eg ikkje høyrt om før no, men det ser ut til å vere ein liten, engelsk luring som satsar på ein hest. Då har han tru på produktet, og etter eit besøk på heimesidene, ser eg at også andre har det.
Kjøp ein modell som du føler kan vere med ei stund, også etter oppgraderinga av vinylriggen, som sikkert kjem relativt snart....

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
hva kan jeg forvente hvis jeg går fra en nad pp1 riaa, til en billig graham slee(1200.-).. skal spille med en rega p2 med grado black pick-up..

Er det den rimeligste modellen eller en du har fått et bra tilbud på?
Hvis det er den rimeligste ville det ikke vært lurere å gått for en brukt RIAA?
Da får du jo større oppgradering for pengene.

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Er det den rimeligste modellen eller en du har fått et bra tilbud på?
Hvis det er den rimeligste ville det ikke vært lurere å gått for en brukt RIAA?
Da får du jo større oppgradering for pengene.
Det finnes ingen garanti for at en brukt riaa til 1200 er bedre enn en ny Graham Slee til samme pris.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Arve, hva mener du med at du ikke hadde hørt om Graham Slee før nå? Ikke for å pirke her, men jeg husker da at du var interessert i detaljer om Graham Slee Era for et halvt år siden, minst....
Har du meldt deg inn i korttidsminneforeningen? :)

For øvrig er en Slee til 1200,- er langt bedre enn prisen skulle tilsi, IMHO...

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Hmm.. Rakker dere ned på anlegget mitt eller, gutta?;) Rudi, jeg er forresten utrolig fornøyd med eposene . De ser jo ikke ut, men spille det kan de:)

Angående ny rigg, så er ikke det en ukjent tanke for meg. Var på nippet til å gå for en brukt rega p25 i høst, men finansielle problemer satt en stopper:( Kom gjerne med forslag til rigg som dere trur vil passe meg og mitt!(prisklasse brukt 4-5-6000)

Jeg var nok litt kjapp på avtrekkeren da jeg tenkte på å kjøpe en kliss ny graham slee, men som noen av dere sier, vil det være smart å gå for en brukt riaa. Disse riaa-boksene er jo passive når det kommer til bruken, og har ikke samme slitasje som en platespiller eller (gud forby) cd-spiller:)

Så da er det vel bare å smøre seg inn med tålmodighet da..

Gammel`n
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8870460&sid=13apWuav86756767&pos=6&tot=7

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hmm.. Rakker dere ned på anlegget mitt eller, gutta?;) Rudi, jeg er forresten utrolig fornøyd med eposene . De ser jo ikke ut, men spille det kan de:)
Jeg oppfattet det som skryt av Epos'ene jeg... de er jo kanongode, og imo ser de sågar råtøffe ut!

Mvh Vidar P

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.516
Torget vurderinger
28
Jeg oppfattet det som skryt av Epos'ene jeg... de er jo kanongode, og imo ser de sågar råtøffe ut!

Mvh Vidar P
Applauderes. Kjøpte som tidligere nevnt samme høyttaler til mor, hun er kjempefornøyd. Synes dessuten de ser tøffe ut. Dette er form og funksjon i skjønn forening, null jåleri. Dessuten spiller de musikk til tusen. Jeg ble i hvert fall imponert.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Da var graham slee "gram amp 1 "bridge" " i hus.. kom hjem for 15 min siden, så den er kald, men jeg aner en forskjell her:) Kjøpte den for 800.- Den er visst så vidt brukt..

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Spent på inntrykk.
Synes forøvrig Eposene er helt overlegne i utseende, sort, enkelt, klassisk.

Da var graham slee "gram amp 1 "bridge" " i hus.. kom hjem for 15 min siden, så den er kald, men jeg aner en forskjell her:) Kjøpte den for 800.-  Den er visst så vidt brukt..

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Spent på inntrykk.
Synes forøvrig Eposene er helt overlegne i utseende, sort, enkelt, klassisk.
Enig; Epos-designet er skikkelig maskulint nononsense råtøft! Stativene er prikken over i'en!
Ikke for å dreie tråden, men tips til trådstarter med ES14 er å tenke på seriekondensatoren (2.2uF om jeg ikke husker feil) i diskanten, det er forøvrig eneste delefilterkomponent; den er av elektrolytt-type originalt, er nok forbi sin "best-før"-dato nå, og kan med fordel byttes til en moderne type, det gir langt bedre lydkvalitet. PS: vær forsiktig med lodding i så fall.
Om du kan unngå å bruke skumproppene, dvs finner en romplassering hvor bassen puster fritt uten de, så vil det øke skala, klang og dynamikk voldsomt.

Mvh Vidar P

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Epos- Veit ikke om jeg tør å begynne å fikle med høyttalerene. De gangene jeg har bestemt meg for å oppgradere, eller finne på andre modifiserings-sprell, være seg hvilket som helst komponent i anlegget, har det endt opp med mye styr og lite utbytte.. MEN, Vidar P, det er selvfølgelig noe å tenke på for fremtiden, da de nok vil få mange år i anlegget.. Har forresten ingen skumpropper i bassporten.

Gram 1- Her gjenstår det å spille endel mer kjente plater enn jeg har gjort til nå, før jeg kan komme opp med klare inntrykk av boksen..

Topp Bunn