Fra Byrith til Wright

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
155
I et chassis jeg bygget en amp etter skjema fra Claus Byrith (og med mye assistanse fra jane og Audiomix) har jeg nå røsket ut alt det gamle innholdet og laget et ny krets etter skjema fra Allen Wright:

Jeg lovet AW ikke å legge ut skjemaet på nett, og man bryter jo ikke et slikt løfte. Han delte villig ut skjemaet til de som sendte epost og spurte pent, så det kan kanskje spores opp ad omveier. Jeg har gjort mange endringer så en direkte kopi er det heller ikke. Veldig kjapt så er det snakk om et et diff-trinn/ kaskode med 2 stk 6H30 per kanal som inngangstrinn og et diff-trinn med triodekoblet 6550 på utgangen. Bias til 6550 styres av en CSS "på halen" og litt negativ forspennig på gitteret.

Kommer tilbake med mer kjøtt på beinet etterhvert, synes bare det var moro å vise frem bilder av ampen etter at Slarssen har vært på besøk i helgen og holdt en stø hånd over prosjektet før strømmen skulle på for første gang. Foreløpig er dette altså en 25 kilos sak der det meste koker på altfor høy temperatur, altfor nært maksimal ytelsesevne og utgangseffekten er ca 2,5watt i klasse A. Ganske tøft eller hva:).

Vedlegg

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
3.146
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
4
Kult
kjenner nostalgien strøymer på her. Det opprinnelige bygget ditt var et forbilde da jeg begynnte å bygge. Blir artig å høre hvordan du liker denne i forhold til 4-30

Topp Bunn