Fotballsupportere the missing link?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
1
Hva er det med fotball og deres supportere og idrett som fredelig kappestrid?

Oppgjør etter oppgjør blir omtalt som hatkamp og det finnes vel ingen andre idretter der supporterne stadig fremstår som tilbakeståendevoldsaper. Om disse tekstene er representativt blant supporter sangene rundt om landet har forbundet en jobb å gjøre……….

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3246999.ece

Klanen skal ha møtt opp i finlandshette og sunget «Drep dem, drep dem» og «Vi skal voldta deres horer».

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Roald skrev:
For det første er fotball en krigsmetafor.

For det andre er fotball en krigsmetafor for puslinger og svikere, som gråter og simulerer, som har de mest idiotiske "gentlemen's"-regler, som lar være å banke opp motstandere som lemlester lagkameratene deres med vilje, som har regler for "feiring" av scoringer.

Det er faen meg rart det ikke er mye verre.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roald skrev:

Oppgjør etter oppgjør blir omtalt som hatkamp og det finnes vel ingen andre idretter der supporterne stadig fremstår som tilbakeståendevoldsaper. Om disse tekstene er representativt blant supporter sangene rundt om landet har forbundet en jobb å gjøre……….

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3246999.ece

Klanen skal ha møtt opp i finlandshette og sunget «Drep dem, drep dem» og «Vi skal voldta deres horer».
Du kan finne noen av de største idiotene i supporterklubber, det skal du ha helt rett i. Disse bortforklaringene til Klanen er jo ikke noe annet enn patetiske. Finnlandshettene var ikke sorte, de var i VIF-farger? So fucking what? Skulle Lyn være redd for terrorister, eller? Og med å signalisere at de ikke er det så er det helt ok? Herre Jemini, folk sier mye dumt når det kommer til fotball.

::)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Finlandshetter og skråling om dreping samt voldtekt av horer er greit, men, som fotballentusiasttalsmannen også er enig i, ett sted må grensen gå:

"Det var å gå over streken at noen svidde av det flagget."

Jeg tror han mener det og. Herlig.

N

Nifelheim

Gjest
totte skrev:
Finlandshetter og skråling om dreping samt voldtekt av horer er greit, men, som fotballentusiasttalsmannen også er enig i, ett sted må grensen gå:

"Det var å gå over streken at noen svidde av det flagget."

Jeg tror han mener det og. Herlig.
nå er jeg uenig med deg i alvorlighetsgradene. Brente flagg er langt fra så alvorlig som å rope om dreping og voldtekt samtidig som de er maskerte. Brent flagg er beskyttet under ytringsfriheten. Trusler er trusler.

Disclaimer: jeg kjenner ikke saken utover hva som har blitt skrevet.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
1
Ironi/sarkasme er da ikke så vanskelig å oppfatte selv på nett ???

V

vredensgnag

Gjest
Klanen har en ansatt en vis person som talsmann.

- Det er synd for han (Torp) at han blir syk, men vi kan ikke slutte å være supportere av den grunn. Jeg tror ikke vi ville gått inn for å holde kjeft uansett, det blir unaturlig. Om noen er døde skal vi selvsagt holde kjeft i et minutt før kampen, men det er blitt litt for mange markeringer etter hvert. Skal vi ha en markering når det er en unge som blir født med Downs syndrom også? sier Bakke.

- Så du synes ikke dette var verdt noen markering?

- Jeg er ikke i Bergen for å høre på Torp. Han er en fyr jeg ikke visste hvem var før han segnet om. Jeg drar til Bergen for å støtte laget mitt. Om noen er døde skal vi respektere det, men en videosnutt etter dette blir litt mye. Jeg tviler på om Brann-fansen ville holdt kjeft om det var motsatt, det ville overraske meg kraftig, sier Bakke.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
390
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
At folk har forskjellig mening om markeringen skulle funnet sted eller ikke gjør ikke noe forskjell på at man ikke
skal være stille når den pågår.
basic human behavior! Soccer or not!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
Er det en lokal fotballkamp eller er det en muslimsk anti-USA demonstrasjon det refereres til? Likhetene er store.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Nei send unga på skytebanen før foppallen tar dem !

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
Klanen har en ansatt en vis person som talsmann.

- Det er synd for han (Torp) at han blir syk, men vi kan ikke slutte å være supportere av den grunn. Jeg tror ikke vi ville gått inn for å holde kjeft uansett, det blir unaturlig. Om noen er døde skal vi selvsagt holde kjeft i et minutt før kampen, men det er blitt litt for mange markeringer etter hvert. Skal vi ha en markering når det er en unge som blir født med Downs syndrom også? sier Bakke.

- Så du synes ikke dette var verdt noen markering?

- Jeg er ikke i Bergen for å høre på Torp. Han er en fyr jeg ikke visste hvem var før han segnet om. Jeg drar til Bergen for å støtte laget mitt. Om noen er døde skal vi respektere det, men en videosnutt etter dette blir litt mye. Jeg tviler på om Brann-fansen ville holdt kjeft om det var motsatt, det ville overraske meg kraftig, sier Bakke.
Ja, det skjer jo ukentlig i tippeligaen at en spiller segner om på banen og nesten dør. Slikt er jo ikke noe å bry seg om, og fansen har vel ingen behov for å vite at det går godt med spilleren. Han er jo bare en av et drøyt dusin, og hadde det vært Somalia så hadde han sikkert vært død likevel... Logikken er jo stor som bare det, he he he.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er utrolig hvor sterke følelser noe så ubetydelig som en fotballkamp kan utløse. Helt utrolig, faktisk.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
1
For klanen er det vel like stor sjanse for at det er påbud som gjelder, og muligens var det hokjønnet blant dem som var tildekket……………

Topp Bunn