Forum?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.930
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Tror HFS glir rett inn her ??? 8)

Hvor mange forumbrukere trenger man for å skifte en lyspære?

1 til og skifte lyspæra og lage en topic om at den er skiftet.

12 stykker som forteller om egne erfaringer med skifting av lyspærer og hvordan den som starta topicen kunne skifta lyspæra på en annen måte.

7 til og fortelle at det kan være farlig og skifte lyspærer!

3 personer som hakker på grammatikken i topicen.

5 til å klage på grammatikk pirkerne.

6 som retter på staveleser/flames.

6 som krangler om det er lyspære eller lys pære.

også 6 til som beskylder de 6 forrige for å være pedantiske.

8 bedrevitere som påstår at _de_ jobber med dette, og at "lys pære" er helt rett.

14 som protesterer på at denne topicen hører hjemme i "elektrisk" forumet.

30 som forsvarer at topicen ligger i "generelt" fordi alle bruker lyspærer og har en interesse av denne topicen.

15 som diskuterer hvilken metode for og skifte lyspærer er best, hvor man får kjøpt dem og hvilket merke som er best til hva.

8 som poster linker til plasser man kan se eksempler på forskjellige lyspærer.

4 som forteller at de forrige linkene var feil, og poster rette linker.

3 stykker som har funnet bilder av halvnakne deilige damer når de googlet etter "light" på google image search, poster bildet og forklarer at dette er dama deres, og at det er hun som skifter lyspærene som regel.

10 som quoter alt som er postet til nå, inkludert signaturer, og slenger på en "me2".

12 stk som forteller at de er så lei av disse dritt topicene at de nå forlater forumet!

14 som quoter alle "me2" postene og slenger på en "me3".

4 som mener vi bør lage en egen lyspære FAQ.

25 som lurer på hva "FAQ" er.

12 som sier "er vel ikke så lenge siden vi hadde en slik topic her?".

13 som irriterer seg over resten for og ikke bruke google før dem poster i forumet.

1 forum troll som svarer på første posten 6 måneder etter topicen ble laget, og så starter alt på nytt igjen...

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Det heter ikke me2, det heter +1.

Forresten ganske villedende overskrift. Burde ikke HFS ha et eget "humorhjørne" snart?

;D ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Det heter altså lyspære, med mindre det er en sånn pære som man spiser. I så fall kan det gjerne være en lys pære, men det er ikke så vanlig at man snakker om å skifte en slik pære. Altså lyspære!

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Birdman skrev:
Det heter altså lyspære, med mindre det er en sånn pære som man spiser. I så fall kan det gjerne være en lys pære, men det er ikke så vanlig at man snakker om å skifte en slik pære. Altså lyspære!
Vanlig & vanlig, fru B. Kommer an på i hvilke kretser man vanker eller jobber i! Er du f.eks. kunstmalerelev, og har satt opp et stilleben (stille ben, stivt bein ... whatever), og skal male en .. pære ... og denne pæren blir mørkere i løpet av malesekvensen. Da er det vel vanlig å be om å få en lysere pære, eller lys pære.

+1
m2

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
JackX skrev:
Birdman skrev:
Vanlig & vanlig, fru B. Kommer an på i hvilke kretser man vanker eller jobber i! Er du f.eks. kunstmalerelev, og har satt opp et stilleben (stille ben, stivt bein ... whatever), og skal male en .. pære ... og denne pæren blir mørkere i løpet av malesekvensen. Da er det vel vanlig å be om å få en lysere pære, eller lys pære.

+1
m2
Eller en lyspære.....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Denne passer ikke på hfs.
Hadde det derimot vært snakk om et rør!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Mye feil med infinitivsmerke.

V

vredensgnag

Gjest
totte skrev:
Det blir vel feil? Dersom man hadde brukt infinitivsmerket feil, ville det vært mange feil med dette. Men saken er at man i stedet har brukt konjuksjonen og, der det skulle vært infinitivsmerke.

Så ditt utsagn bør rettes til: En del feilaktig bruk av konjunksjon i trådstarters åpningsinnlegg.

Just sayin'

;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
vredensgnag skrev:
totte skrev:
Det blir vel feil? Dersom man hadde brukt infinitivsmerket feil, ville det vært mange feil med dette. Men saken er at man i stedet har brukt konjuksjonen og, der det skulle vært infinitivsmerke.

Så ditt utsagn bør rettes til: En del feilaktig bruk av konjunksjon i trådstarters åpningsinnlegg.

Just sayin'

;D
Støttes!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Birdman skrev:
vredensgnag skrev:
totte skrev:

Just sayin'

;D
Støttes!
Dette gidder jeg ikke mer.

V

vredensgnag

Gjest
Nå kommer det vel snart anklager om at birdman og jeg er pedantiske.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
vredensgnag skrev:
Birdman er her et egennavn, og skal derfor skrives med stor bokstav. Skjerpings!!!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Vredensgnag og Birdman er pedantiske og burde få seg et liv. Herrejzzz

Mvh
Sniff
Birdman skrev:
vredensgnag skrev:
Birdman er her et egennavn, og skal derfor skrives med stor bokstav. Skjerpings!!!
IKKE SANT! I rezt me case!

V

vredensgnag

Gjest
Av prinsipp skriver jeg alle forumnavn med små bokstaver - slik det var i salige usernet-dager. (Men jeg gjorde unntak da jeg het Kindofblue og Soundproof.)

Som tilleggsopplysning. Man fjernet i sin tid 'at' som infinitivsmerke, og innførte 'å' -- det var dumt. En grei måte å avgjøre tvil på er å prøve seg frem med at, om man vil.

Og leva og og døy, blir feil.

At leva og at døy ... nå ligner det noe

Å leva og å døy - der satt'n.

V

vredensgnag

Gjest
room skrev:
Hva er "FAQ"? ;)
Selv om jeg bifaller at du skriver ditt forumnavn med små bokstaver, må jeg få lov til å kritisere den unødvendige bruken av en smiley. Du undervurderer dine forumkollegers evne til å forstå din spøk, samtidig som du undergraver den.

Kanskje jeg kan få lov å anmode om at vi rent generelt bruker færre smileys? Eller bør det være i en egen tråd?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Alt har sin faste tid.
En tid til å rette,
en til å rettes på
en tid til å melde seg ut
en til å melde seg inn igjen
en tid til å klage på pedanteri
en til å la det være

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
totte skrev:
vredensgnag skrev:
Alt har sin faste tid.
En tid til å rette,
en til å rettes på
en tid til å melde seg ut
en til å melde seg inn igjen
en tid til å klage på pedanteri
en til å la det være
F.eks. går det ikke an å melde seg inn igjen uten først å meldt seg ut.

Nå tar jeg meg en tur i lysløypa. Der er det mange lyspærer.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.618
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Mørk pære. Det har jeg i matkjelleren, og jeg burde se til å få skiftet den ut med en som lyser.
Rapport følger.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
PØS PÅ MED BILDER!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn