Ønsker anbefaling Forsterker til Elac Debut B5

Hörlurar

Medlem
Ble medlem
16.03.2013
Antall liker
0
Jeg har nylig kjøpt meg et par Elac Debut B5, i dag er de drevet av en Cyrus Straight Line. Føler at Cyrusen ikke er helt egnet til oppgaven.
Har en defekt Marantz PM 710dc som jeg vurderer å finne noen til å reparere, er dette en forsterker som egner seg til å drive Elacene?
Er det noen rimelige forsterkere på Finn eller her på torget som kan være egnet (max 3000).

Ellers består anlegget av en Dual 710 koblet til en Musical Fidelity V-LPS MKII

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.666
Torget vurderinger
1
Elac Debut B5 trenger mye kraft, har jeg skjønt. Ville enten gått for en brukt effektforsterker med en del krutt, eller Behringer A500 (den har 2x 125 w). Jeg bruker A500 på forsterkere som koster over ti ganger så mye som forsterkeren, og synes resultatet er mye bedre enn da jeg drev dem med en langt dyrere rotel-forsterkere med 2 x 70 w.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Krefter, ikke nødvendigvis massevis av watt. Det finnes mye bra og billig på brukten som har krefter nok slik at du slipper å dra noe så lite konevennlig som et effekttrinn fra pa- og studioverdenens svar på Kia.

Olmais

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2013
Antall liker
76
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
8
Ligg en Xindak XA6950 på Finn til 4k og ett sett med Meridian 501 og 205 monoblokker til 3.5k. Begge deler har kraft nok og vil gi varme til Elac høyttalerne.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
17.622
Sted
Sølvbyen
Krefter, ikke nødvendigvis massevis av watt. Det finnes mye bra og billig på brukten som har krefter nok slik at du slipper å dra noe så lite konevennlig som et effekttrinn fra pa- og studioverdenens svar på Kia.
Hva er PA verdenens svar på Mercedes?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hva er PA verdenens svar på Mercedes?
I forsterkerverdenen? Kanskje Lab Group?

Alle er vel klar over at Behringer er et billigmerke som slo seg opp på halvveis stjålne patenter fra bl.a. DBX? De har riktignok sluppet unna med det i de rettssakene som har fått det til å storme rundt dem fordi de forandret tilstrekkelig mye på utføringen av de stjålne patentene til at tvilen har kommet tiltalte til gode. Jeg har hatt både DBX- kompressor og en åpenbar kopi av Behringer.

Sist redigert:
Topp Bunn