Forsterker til Dali Evidence 870

FalcoN

Fersking
Ble medlem
10.03.2006
Antall liker
0
Noen som har forslag til forsterker til mine
Dali Evidence 870..?

Og noen som kan selge meg en bra brukt en?

O

OldBoy

Gjest
Noen som har forslag til forsterker til mine
Dali Evidence 870..?

Og noen som kan selge meg en bra brukt en?
Dette blir kanskje et skudd i blinde. Du sier ikke noe om budsjettet ditt. Hva har du ellers av bokser og kabler? Tenker du stereo OG surround eller bare det ene? Men jeg skyter nå likevel.

Evidence 870 virker som en forholdsvis "krevende" høyttaler, med sin 2x8"-elementer og 4 Ohms impedans.

Ville tro at for eksempel en Cayin 252B ville kunne gjøre jobben her. Denne dukker jevnlig opp på bruktmarkedet til rundt en 5-6k.

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44
En litt kraftig stram forsterker kunne nok vært en fin match. F. eks Lyngdorf SDAI2175 til 14k eller Hegel H1. ICE baserte blokker med en god forforsterker vil nok også låte flott!

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
En EC 4,7 med migard/embla eller andre icepower blir nok bra!

alternativ en brukt primare a30.1

FalcoN

Fersking
Ble medlem
10.03.2006
Antall liker
0
hmm...var litt lite info der jah...
Hadde tenkt meg noe brukt...mellom 5-12k..
stereo er det jeg ser mest etter..
Har seriøst liite peiling på dette omerådet..
Noen anbefalinger hvor det er ideelt å finne seriøse selgere på bruktmarkedet på nett..?

O

OldBoy

Gjest
hmm...var litt lite info der jah...
Hadde tenkt meg noe brukt...mellom 5-12k..
stereo er det jeg ser mest etter..
Har seriøst liite peiling på dette omerådet..
Noen anbefalinger hvor det er ideelt å finne seriøse selgere på bruktmarkedet på nett..?
Da tror jeg at jeg henger meg på powerkai: en brukt Primare A30.1, alternativt den oppgraderte versjonen I30. A30.1 dukker forholdsvis jevnlig opp på bruktbørsen med en pris på rundt 8k, mens I30 vel er litt dyrere.

Jeg har selv kommet over mye bra på Hifisentralens egen bruktbørs, og har inntrykk av at de som selger kvalitetsutstyr gjennomgående er skikkelige mennesker. Har aldri merket noe annet i hvert fall.

K

kbwh

Gjest
Dristig nå:
Hva med en Tandberg 3026A?

(Men min får du ikke kjøpe)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
ICE baserte blokker med en god forforsterker vil nok også låte flott!
Jeg hadde selv Dali evidence 470 med Embla 1.1. Dalis fyldige og litt mørke lyd sammen med Emblas ro og mangel på hardhet og agressivitet kunne nesten bli litt for mye av det gode. Tror faktisk jeg ville sett etter noe annet enn ICE hvis 870 minner om 470 i klangen.

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Dristig nå:
Hva med en Tandberg 3026A?

(Men min får du ikke kjøpe)
Trenger vel en forforsterker i tillegg da vel.
Finns vel etter hvert ganske mye som begynner å kjøre fra gamle Tandberg modeller.

Tror nok en Primare A30.1 vil gjøre en god jobb.
Kjører selv en A30.1 mot et sett Snell type D vel og merke. Spiller bra.

K

kbwh

Gjest
Finns vel etter hvert ganske mye som begynner å kjøre fra gamle Tandberg modeller.
Hmm. Mulig at det i dag finnes endel klasse AB-transistorforsterkere som er konstruert like fornuftig som 3026A. Har du hørt kombinasjonen 3028A + 3026A?

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Hmm. Mulig at det i dag finnes endel klasse AB-transistorforsterkere som er konstruert like fornuftig som 3026A. Har du hørt kombinasjonen 3028A + 3026A?
Har ikke hørt 3028/3026, men hadde for noen år siden 3018A/3006A noe som som spilte særdeles bra.
Hadde den gang noen DCM Time Window høytalere.

K

kbwh

Gjest
Uten å være altfor bastant:
3028 trives godt med å drive en moderne 4 ohms høyttaler. Tror 3006 ikke er like flink til å levere strøm som den.

At 3000-serien har mange klassiske konstruksjoner kan vi nok være enige om. Kanskje vi eventuelt kunne fortsette vår diskusjon under Vintage?

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Uten å være altfor bastant:
3028 trives godt med å drive en moderne 4 ohms høyttaler. Tror 3006 ikke er like flink til å levere strøm som den.

At 3000-serien har mange klassiske konstruksjoner kan vi nok være enige om. Kanskje vi eventuelt kunne fortsette vår diskusjon under Vintage?
3028 er en forforsterker og har nok problemer med å drive noe som helst.
http://www.nrhf.no/t-TcA-3028A.html

Har nok sikkert ikke noe under denne tråden å gjøre lengre.

nybegynneren

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
0
Jeg kan virkelig se for meg at Lyngdorf SDAI2175 ville vært en god match til høyttalerne dine! Har denne forsterkeren selv, så jeg kjenner den ut og inn. Den passer fint til Helicon 400, men burde egentlig passe enda bedre til evidence 870, da disse er litt roligere i toppen. Bruktprisen ligger også nøyaktig i den prisklassen du har sett for deg...

Topp Bunn