Forsterkere Forsterker til Audio Physics Sitara som har DAC og RIAA

SimSVa

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2016
Antall liker
296
Er i beitet etter en ny integrert forsterker til et par Audio Physics Sitara 25.

Har noen litt sære krav som viser seg å skape trøbbel, både i form av utvalg, lydkvalitet og pris.
Trenger en brukbart integrert forsterker med RIAA trinn og DAC i ett. Håper å komme under 20 000. Vet at med flere bokser så får man bedre lydkvalitet til lavere pris osv. Men her er vi altså, på kompromissens hjemmebane. En boks.

Av mulige alternativer så ser jeg det finnes Denon PMA 1600 og Schiit Ragnarock 2 (noe dyrere). Nedturen med Ragnarock er vel at den kun har en USB inngang, som gjør DAC-delen rimelig tullete.

Er det noen som har noen tips eller gode råd?
Brukt er aktuelt.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.518
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Er i beitet etter en ny integrert forsterker til et par Audio Physics Sitara 25.

Har noen litt sære krav som viser seg å skape trøbbel, både i form av utvalg, lydkvalitet og pris.
Trenger en brukbart integrert forsterker med RIAA trinn og DAC i ett. Håper å komme under 20 000. Vet at med flere bokser så får man bedre lydkvalitet til lavere pris osv. Men her er vi altså, på kompromissens hjemmebane. En boks.

Av mulige alternativer så ser jeg det finnes Denon PMA 1600 og Schiit Ragnarock 2 (noe dyrere). Nedturen med Ragnarock er vel at den kun har en USB inngang, som gjør DAC-delen rimelig tullete.

Er det noen som har noen tips eller gode råd?
Brukt er aktuelt.
Kunne denne vært noe ? kan sette inn riaa og dac moduler :)

https://www.hifisentralen.no/forume...aToxO30=&displaytype=gallery&PagePosition=661

mvh

Vicarious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Antall liker
438
Sted
South of heaven
Ser det ligger en brukt Bladelius Thor MK III Novitas på Finn til 18k som svarer til kriteriene du har satt.

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Denon er veldig bra.

Jeg ville også vurdert den glimrende NAD C388 som vil være en bra match med Audio Physics.

Eller hva med den Audia Flight integrerte, går det an å få den med DAC og RIAA for under 20K?

Sist redigert:

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Eller kanskje du kan finne en brukt Devialet 120 innenfor budsjettet?

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Du bør prøve å låne hjem forsterkere og kabler. Har hatt audiophysic i over 10 år og det er mye jobb å matche riktig. Sugden eller xindak klasse A er en varm fyldig vei og gå. Densen er veldig bra match, men kan bli litt tynt og lyst. Denne høyttaleren imponerer ikke i bassen, men kan matches med sub sikkert. Rotel Marantz funker sikkert det også. Pass på at du ikke får for steril og hi-fi korrekt lyd da kan det bli kjedelig i lengden.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Egen erfaring er at Krell blir over tid før lyst og skarpt.
Burmester var bedre.
Så for meg var en varmtlydende forsterker mye bedre.
De høyttalerne liker effekt.

SimSVa

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2016
Antall liker
296
Her ser jeg det er mye nyttige svar.
Er det noen som har testet Denon eller Bladelius på AP? Har selv hørt T + A og Naim med bra resultater, men ingen av de som oppfyller den praktiske biten.

Har vurdert Devialet. Ikke sett noen 120 enda innenfor budsjettet. Men titter fortsatt.

Du bør prøve å låne hjem forsterkere og kabler. Har hatt audiophysic i over 10 år og det er mye jobb å matche riktig. Sugden eller xindak klasse A er en varm fyldig vei og gå. Densen er veldig bra match, men kan bli litt tynt og lyst. Denne høyttaleren imponerer ikke i bassen, men kan matches med sub sikkert. Rotel Marantz funker sikkert det også. Pass på at du ikke får for steril og hi-fi korrekt lyd da kan det bli kjedelig i lengden.
Tusen takk for nyttig info. Er helt enig at en forsterker med litt dybde og trykk er veien å gå for AP. Da kommer et oppfølgingsspørsmål fra meg; pleier man å få lov til å låne hjem forsterkere fra forhandlere?

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Ja noen forhandlere har hjemmlån. Oslo hificenter er importør av AP og jeg ville kontaktet de hadde jeg hvert deg. De har støtt og stadig tilbud på ulike ting. Rotel, T+A, Simaudio, Burmester og Adyton :cool:
Rotel RA 1592 er referansen til Steven Guttenberg fra Stereophile.

H

Hifibasillen

Gjest
RA 1592 er egentlig min favoritt av alle integrerte jeg har prøvd til nå,men solgte den av økonomiske grunner, briljerte spesielt på Klipsch og Monitor Audio, gikk aldri tom for krefter og hadde en spillestil som er meget nøytral men samtidig behagelig og lytte til, mulig min stue med tjukk teppe og gardiner samt svær sofa var mye av grunnen til dette.

SimSVa

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2016
Antall liker
296
Ja noen forhandlere har hjemmlån. Oslo hificenter er importør av AP og jeg ville kontaktet de hadde jeg hvert deg. De har støtt og stadig tilbud på ulike ting. Rotel, T+A, Simaudio, Burmester og Adyton :cool:
Kjøpte de på Oslo Hificenter, men var ikke på forsterkerjakt da. Så spørs om jeg ikke må innom der igjen for å teste ut Rotel RA 1592. Guttenberg er jo en interessant type :cool:, så hvis han er fan så bær den være verdt å sjekke ut.

Lite spørsmål, er det noen som har prøvd AP og Hegel? Dette spørsmålet burda kanskje vært stilt i Hegel eller PA tråd, men her er vi altså.

Nok en gang, tusen takk for gode tips!

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Kjøpte de på Oslo Hificenter, men var ikke på forsterkerjakt da. Så spørs om jeg ikke må innom der igjen for å teste ut Rotel RA 1592. Guttenberg er jo en interessant type :cool:, så hvis han er fan så bær den være verdt å sjekke ut.

Lite spørsmål, er det noen som har prøvd AP og Hegel? Dette spørsmålet burda kanskje vært stilt i Hegel eller PA tråd, men her er vi altså.

Nok en gang, tusen takk for gode tips!
Velkommen innom! Spør gjerne etter meg :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.585
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
finnkode=155187054
Har alt du trenger. 7000NOK. Penger igjen til andre ting.
Du får også pengene igjen på børsen om du ikke er fornøyd

Topp Bunn