Forsterkere Forsterker - switch. Tips?

Fixxman88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2021
Antall liker
95
Sted
Oslo
Hei, jeg har en platespiller som jeg gjerne skulle hatt en switch koblet til. Dvs, en switch som gjør at jeg kan sende lyd til enten hodetelefon - forsterkeren eller stereoforsterkeren min.

Vet noen om når sånt noe?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Hvilken forsterker og platespiller har du? Om du har preout eller Tape Out fra denne kan du koble til din hodetelefonforsterker der. Noen platespillere har riaa innebygget, du trenger dette om du vil splitte signalet. Har den ikke riaa innebygget må du gå via forsterkeren.

Fixxman88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2021
Antall liker
95
Sted
Oslo
Hvilken forsterker og platespiller har du? Om du har preout eller Tape Out fra denne kan du koble til din hodetelefonforsterker der. Noen platespillere har riaa innebygget, du trenger dette om du vil splitte signalet. Har den ikke riaa innebygget må du gå via forsterkeren.
MoFi Ultradeck, MoFi StudioPhono og en Marantz Pm6007 samt Schiit Vali 2

Så skulle hatt en switch, som kan sende lyd fra platespilleren til enten Schiit Valien, eller Marantzen

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Du bare kobler din hodetelefonforsterker til "Recorder out" på Marantz.....går ut fra du har din MoFi Studio Phone koblet til f.eks. Cd Inn på Marantz'en.....

Fixxman88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2021
Antall liker
95
Sted
Oslo
Du bare kobler din hodetelefonforsterker til "Recorder out" på Marantz.....
Skulle skrevet at marantz'en og Schiiten ikke står på samme sted i rommet. Platespiller og hodetelefonforsterker står på samme sted, mens marantz'en står på et kallax hyllesystem. Så mest praktisk med en boks nær platespilleren. Men kan jo sikkert trekke en kvalitets-rca fra marantz'en også..

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Ikke noe problem med en lengere kabel til hodetelefon forsterkeren egentlig. Om du vil prøve kan du tilkoble en splitter til utgangen på riaa, en går til hodetelefon forsterkeren, den andre til forsterkerens cd inngang. Koster ikke mange kroner.

Topp Bunn