Forsterker/CD til B&W DM602 S3?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Hei,

En kollega trenger hjelp til velge forsterker/CD kombinasjon til sine B&W DM602 S3 høyttalere.

Han lurer på å slå til på Rotel (RA 02B/S og RCD 02 B/S), men vurderer også NAD og Marantz i noenlunde samme prisklasse. Verken han eller undertegnede har noen som helst mulighet til å lytte til disse kombinasjonene før kjøp, så jeg håper på innspill fra dere.

mvh
noruego

R

Rojoh

Gjest
Husker jeg var med en kamerat på hifi-jakt. Hos hifi-klubben hørte vi på B&W sammen med Marantz elektronikk. Det er noen år siden, og det var kun en kort demo. Mener likevel å huske at det låt rimelig bra, prisen tatt i betraktning.

Ellers er det vel slik at B&W eier Rotel, eller var det omvendt? Uansett; så skulle det indikere en hvis match kanskje? Har dog ikke hørt B&W sammen med Rotel.

Mvh. Johan

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Husker jeg var med en kamerat på hifi-jakt. Hos hifi-klubben hørte vi på B&W sammen med Marantz elektronikk. Det er noen år siden, og det var kun en kort demo. Mener likevel å huske at det låt rimelig bra, prisen tatt i betraktning.

Ellers er det vel slik at B&W eier Rotel, eller var det omvendt? Uansett; så skulle det indikere en hvis match kanskje? Har dog ikke hørt B&W sammen med Rotel.

Mvh. Johan
Takk for svar!

Det er også lenge siden jeg hørte disse merkene. I prisklassen vi snakker om mener jeg å huske at Rotel ga et mer dynamisk og livlig inntrykk, mens Marantz hadde litt mer behagelig rørlyd.

noruego

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Har en Rotel RA-03 i anlegget for tiden. Ok nok. Men den mangler litt når det kommer til oppløsning synes jeg.
Rotel RA-02 er faktisk bedre. Mindre guts og slam i bunnen, men hørtes mer oppløst ut. Overaskende bra til prisen. Bare 40 Watt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rotel passer utmerket til disse DM-høyttalerne... synes selv at Marantz "sinker" de litt og som sådan gjør det hele litt for kjedelig for meg, men gir en "snill" lyd.

Kombinasjonen Rotel og B&W DM er mye å se i UK også.

Mvh Vidar P

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.106
Enig med sistemann her mht. Marantz. NAD fungerer greit, men Rotel gir klart mer utbytte for pengene. Har hørt en meget god kombinasjon med S2 og Rotel 971 (den heter vel 1072 idag ?)

Går du opp en pris- og kvalitetsklasse er både Doxa Sign. og Embla svært gode alternativer. Disse høyttalerne er faktisk meget gode, og profiterer sterkt på strømsterke saker bak seg.

Edit: Mulige alternativer til kilde: NAD 512, Tandberg 4025, Rotel 991.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Kan forøvrig legge til at han har fått en nypris på i underkant av 6.000 NOK for Rotelpakken. Vet noen hva veilendende pris er i Norge?

noruego

Topp Bunn