Diverse Forstår ikke Twitter...

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.287
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Da Facebook kom ville jeg ikke registrere meg før jeg skjønte tegninga. Ungene sa at det fant jeg ut etterhvert. Det går ikke til meg, jeg må vite hva jeg kaster meg ut i....
Så til poenget; Jeg skjønner ikke Twitter. Mekanikken og logikken; hva skjer og hvorfor. Til og med Jens Stoltenberg bruker Twitter så da er det kanskje mulighet for meg også, tenker jeg :)

Kan noen ta et lynkurs/forklaring i denne tråden?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.287
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hehe - ja sikkert! Morsomst å lære av sine egne. HFS er en Zareptas krukke for godvilje og kunnskap.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det er nesten som hifisentralen. Hvert innlegg er begrenset til 140 tegn. På hifisentralen følger du alle, på twitter må du velge hvem du ønsker å ha i feeden din. På hifisentralen har du forskjellige tråder, på twitter har du ikke det.

hashtagger (#ettellerannet) brukes for å markere en tweet slik at andre kan finne innlegget ditt basert på dette. hashtags.no - Hva er populært på Twitter nå?

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Det er nesten som hifisentralen. Hvert innlegg er begrenset til 140 tegn. På hifisentralen følger du alle, på twitter må du velge hvem du ønsker å ha i feeden din. På hifisentralen har du forskjellige tråder, på twitter har du ikke det.

hashtagger (#ettellerannet) brukes for å markere en tweet slik at andre kan finne innlegget ditt basert på dette. hashtags.no - Hva er populært på Twitter nå?
Hashtagene er nesten for tråder å regne. Skriver du #hifi så har du en "tråd" om hifi, selv om det kan være vanskelig å få svar på spørsmål. Ønsker du å delta i en diskusjon om Black Sabbath, så finne du sannsynligvis denne på #BlackSabbath. Det geniale med hashtags er at du kan diskutere artister og prestasjoner mens konkurranser som Idol foregår.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

Burde nok vært oppdatert. Twitter forkorter lenkene automatisk nå. Høyremenyen er nå også flyttet til venstre.

Sist redigert:

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Elin Ørjasæter er dronninga av Twitter, og det anbefales å følge henne. Ikke forvent at hun følger deg. Gjør hun ikke det, så vil hun selvfølgelig ikke kunne se det du skriver.

Topp Bunn