Forsman Feed høytalerkabler

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hei.

Er i tenkeboksen for oppgradering av høytalerkabler. Noen som har erfaring med Forsman Feed kabler?
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Hvordan går det med funderingene rundt Feed4, Fugazi

Hvis du er i tvil så bør du spørre om et hjemlån for å høre hvordan det låter i eget anlegg. Det er beste måten.

Som Grumpy skriver, så har vi i OAS prøvd den i 4 forskjellige anlegg og den har fungert meget bra i alle disse. En meget bra kabel imo.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Takker for svar her. Det er absolutt en god ide.
Det vil nok stå mellom disse og BM giant.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
BM kommer med en ny ht-kabel som heter Emotion.

Den er det også verdt å låne sitt øre til.

Lykke til !
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Nei, har ikke fått testet Emotion. Men kommer antakelig til å gjøre det, sammen med en ny signalkabel.
Kjenner noen som har testet den med svært godt resultat.

Hos meg var Feed4 bedre oppløst i mellomtone og bass. I tillegg en bedre og mer naturlig bass enn The Giant. Men det skal nevnes at Feed4 er laget for å matche mine høyttalere.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
EiK skrev:
Nei, har ikke fått testet Emotion. Men kommer antakelig til å gjøre det, sammen med en ny signalkabel.
Kjenner noen som har testet den med svært godt resultat.

Hos meg var Feed4 bedre oppløst i mellomtone og bass. I tillegg en bedre og mer naturlig bass enn The Giant. Men det skal nevnes at Feed4 er laget for å matche mine høyttalere.
Jeg har bedt om pris på Emotion, som Paul mener er ( ytterligere ) et løft lydmessig fra Giant. Ser ikke bort fra at det blir en sånn....
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Vet om en som byttet fra The Giant til Emotion SE. Det er 2 utgaver, en med litt bedre kontakter.
Såvidt jeg har hørt så er Emotion et bra hopp i forhold Giant, og den koster visstnok en del mer.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
EiK skrev:
Vet om en som byttet fra The Giant til Emotion SE. Det er 2 utgaver, en med litt bedre kontakter.
Såvidt jeg har hørt så er Emotion et bra hopp i forhold Giant, og den koster visstnok en del mer.
Den koster omtrent det doble, har jeg fått oppgitt - men SE-utgaven har visstnok skikkelig "state-of-the-art" spader / bananer. Jeg avventer tilbud fra PM Audio. Så får vi se...eller høre!
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Spennende, Wilhelm

Da venter vi på rapport.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
EiK skrev:
Hvordan går det med funderingene rundt Feed4, Fugazi

Hvis du er i tvil så bør du spørre om et hjemlån for å høre hvordan det låter i eget anlegg. Det er beste måten.

Som Grumpy skriver, så har vi i OAS prøvd den i 4 forskjellige anlegg og den har fungert meget bra i alle disse. En meget bra kabel imo.
Hei. Jeg kjøpte Black Magic Giant på bruktbørsen igår. Jeg vil teste ut disse etter sterk anbefaling av en kamerat som har disse. Takker for svarene her.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Gratulere med valget.

Det er veldig gode kabler, spesielt i bassområdet. Har levd bra med mine i mange år.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Da var The Giant på plass. Dette var en åpenbaring. Hadde aldri trodd at kabler ville gi et slikt løft.
Jeg er herved overbevist.......... :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Velkommen i klubben, for de som hører forskjell på kabler ;)
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.454
Antall liker
3.254
Torget vurderinger
1
Fugazi skrev:
Da var The Giant på plass. Dette var en åpenbaring. Hadde aldri trodd at kabler ville gi et slikt løft.
Hvilke HT kabler hadde du fra før? Interessant å høre hva lydforskjellene består i, mellom de gamle og nye (BM Giant). Kan du beskrive det kort?
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hei. Forrige kabel var Vipera Barani fra Danmark. Jeg var veldig godt fornøyd med de. Kostet jo heller ikke mer enn 900,- inkl mva og frakt fra Danmark. Så det er litt urettferdig sammenligning.
Skal ta med meg Vipera til en kamerat i Bergen om et par uker. Da skal de få kjørt seg på Audio Valve Assistent 100 og Anthony Gallo Ref 3.5.
Med Giant ble alt mere oppløst og detaljert spesielt i topp. Vokal kommer bedre frem.
Bassen har jeg derimot ikke merket meg noen stor forandring noe som var litt overaskende.
Jeg vil si at mitt oppsett spiller meget bra.
Neste test blir signalkabel og strømkabel fra Roald og Rennesanse i Bergen.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Fugazi skrev:
Hei. Forrige kabel var Vipera Barani fra Danmark. Jeg var veldig godt fornøyd med de. Kostet jo heller ikke mer enn 900,- inkl mva og frakt fra Danmark. Så det er litt urettferdig sammenligning.
Skal ta med meg Vipera til en kamerat i Bergen om et par uker. Da skal de få kjørt seg på Audio Valve Assistent 100 og Anthony Gallo Ref 3.5.
Med Giant ble alt mere oppløst og detaljert spesielt i topp. Vokal kommer bedre frem.
Bassen har jeg derimot ikke merket meg noen stor forandring noe som var litt overaskende.
Jeg vil si at mitt oppsett spiller meget bra.
Neste test blir signalkabel og strømkabel fra Roald og Rennesanse i Bergen.
Gratulerer med nye kabler, men forbered deg på et positivt sjokk når du får høre snadderkablene til Roald, feks kobla opp på Unifieldene han har i butikken nå ;)

Mvh :)
 

AB1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2010
Innlegg
159
Antall liker
1
Forsman Feed kablene fungerer meget godt i mitt oppsett med Magnepan Mg3,6 . Disse kan kjøpes hos Audioaktøren i Horten, som også har mye annet på tilbud.
 

Dalemark

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2018
Innlegg
429
Antall liker
213
Sted
Søgne
Torget vurderinger
2
Venter på noen Forsman feed kabler i posten som jeg kom over på finn.no. Blir spennende og sammenligne disse med BM Giant som jeg har idag 😊.

Er det noen som kjenner til om disse kablene fremdeles lages?
 

oal

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.11.2007
Innlegg
703
Antall liker
1.548
Torget vurderinger
3
Venter på noen Forsman feed kabler i posten som jeg kom over på finn.no. Blir spennende og sammenligne disse med BM Giant som jeg har idag 😊.

Er det noen som kjenner til om disse kablene fremdeles lages?
Hei!
Tror ikke det. Men ville tatt kontakt med Steinar Hem. 😊
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1
Ser at de har en hjemmeside, men er Forsman høyttalere og kabler fortsatt i produksjon?


Det var ofte annonser med Forsman høyttalere i Tyske Hifi magasiner tidligere, men sikkert 1-1.5 år siden jeg sist så en annonse.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Forsman selv har gitt seg. I lokalene deres er det nå et kunstgalleri. I tvil om firmaet fremdeles er i aktiv drift.
 
Topp Bunn