Forslag til skjøteledning

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Heisann

Med min tv-tuner, tv-tuner2, tv, forsterker, sub, sub-eq, soundbridge, xbox og dvd-spiller trenger jeg totalt 9 uttak.
Med 4 uttak i veggen og skjøteledning med 3 stikk har jeg da fortsatt 3 for lite...

Så jeg tenkte jeg skulle invistere i en litt ordentlig skjøtedning, potensielt med overspenningsvern og litt støyfilter slik at jeg litt av påvirkningen mellom de forskjellige enhetene.

I praksis MÅ jeg ha minimum 6 uttak, men ser jo at 8 absolutt er å foretrekke i tilfelle jeg nå skulle få et eller annet nytt.

Ser at for eks. mpx har disse:
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=49476

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34359

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=65755#
Den siste koster da. ca 4k, vs 300kr for de andre. Har veldig, veldig, veldig store problemer med å så noe god grunn til å bruke 4k på en "skjøteledning".

Spørsmålet er da om noen har noen slike å anbefale og i så fall hvilken type og eventuelt hvorfor...

mvh, Trond-Eirik

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kjøp "vanlige" padder av OK kvalitet; ikke noe filterkrimskrams. De kan fort drepe godlyden din.

Mvh Vidar P

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.889
Tror jeg vil anbefale et besøk fra elektrikeren. Det er utrolig deilig å ha nok uttak bak stereoen. Ikke koster det all verden å få satt opp noen ekstra uttak heller.

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.619
Sted
'
Kjøp "vanlige" padder av OK kvalitet; ikke noe filterkrimskrams. De kan fort drepe godlyden din.
Det kommer vel helt an på hva som produserer godlyden? En klasse A forsterker vil neppe lide noen nød om den settes bak all verdens filterkrimskrams.

Jan E Veiset

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det kommer vel helt an på hva som produserer godlyden? En klasse A forsterker vil neppe lide noen nød om den settes bak all verdens filterkrimskrams.

Jan E Veiset
Det kan godt hende det, jane :)

Mvh Vidar P

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Blir nok til at jeg drar ut og kjøper en ekstra 4x uttak og setter opp på veggen på siden av det som står der fra før av.

Ikke noe krimskrans og ikke noe løse ledninger...

En egen 16Amp kurs hadde nok vært en fordel, men en kan ikke få alt her i verdien.
Hadde en elektriker inne i forbindelse med noe annet og det var hvis ikke videre enkelt å få lag inn en ny kurs der. Neste gang en er innom så får det bli.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118

Jan E Veiset
Har det noe for seg å kjøpe en slik filterkrimskrams padde, når du har en 845 klasse A forsterker, Jan?

Lf

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.046
Uten tvil wse. Ring Hifi-guiden bestill padde fra consonance (uten filter) 6 uttak. Denne gjør underverker med lyden. Spør ikke hvorfor ;). Pares med god nettkabel selvfølgelig.
Dette er en vanvittig billig oppgradering av ellers allerede gode systemer.imho
mvh

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Interessant med denne consonance-padden. Noen flere som har liknende erfaringer? Hva koster en slik, og finnes den med 4 uttak?

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.619
Sted
'
Har det noe for seg å kjøpe en slik filterkrimskrams padde, når du har en 845 klasse A forsterker, Jan?
Det er ikke godt å si. Har du problemer med nettstøy i utgangspunket?

Jan E Veiset

Topp Bunn