Forslag til nytt underforum - Reviews

R

Roysen

Gjest
Jeg ønsker meg et nytt underforum hvor brukerne kan legge inn egne tester av produkter. Audioasylum har en glimrende måte å gjøre dette på hvor du i tillegg til selve den subjektive beskrivelsen av testonjektet også må fylle inn en del tekniske data om produktet, hvilke andre tilsvarende produkter det er sammenlignet med og en beskrivelse av hvilket annet utstyr som ble benyttet under testen.

Det er i tillegg åpent for andre brukere å kommentere og svare på testene.

Mvh
Roysen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Fra et personlig ståsted så har jeg både positive og negative tanker omkring dette med å la brukerne komme med egne tester.

Hvis vi kun lager en underavdeling har vi ingen garanti for hvem som skriver testene, og da kan f.eks. en forhandler lage seg et nick og skrive test av egne produkter.

Hifi innebærer også veldig mye psykologi, og det er ofte mange ting som påvirker vårt valg av produkter, og det ikke alltid disse er av lydmessig karakter. Jeg tror ikke jeg skal utdype dette noe mer.

Det er også positive sider ved å ha en slik avdeling, men jeg føler at de negative veier nokså tungt, og skal dette gjennomføres så må vi sette opp en egen side som har en viss form for kontroll. Dette er noe som kan overveies i forhold til HFS3, men det blir ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Beklager.

Mvh
Høvdingen

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
God ide Roysen. Selv om høvdingen har et poeng, tror jeg dette ville vært mer interessant enn skummelt. Dessuten er det så mange erfarne og kritiske folk her at ren panegyri skjelden ville kunne passere. Testene vil vel diskuteres og nyanseres med andres erfaringer.

Mvh
Sniff

G

Gjestemedlem

Gjest
Det kunne jo blitt en spennende greie.

Ville det la seg gjøre med en slags forhåndsgodkjenning av hvem som kunne legge inn slike tester, slik at etablerte medlemmer man kjenner kunne ha anledning til dette mens ukjente, lite aktive eller nye medlemmer ikke hadde denne muligheten?

Det kunne jo i teorien også være et slagt ratingsystem på slike tester, slik at medlemmene kunne karaktersette enten testen eller testeren.

Sikkert litt merarbeid vil jeg tro, men noe slikt har jo kanskje også potensiale til å øke trafikken til HFS.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg glemte også å si at vi vil trenge et form for system for å lagre testene slik at det blir oversiktlig, og det er også en god grunn til hvorfor vi bør ha en egen side på HFS til dette, og ikke en underavdeling på forumet.

Til Gjestemedlem: det er en god idé å la brukere med f.eks. 2 eller flere stjerner ha tilgang til å skrive tester, mens de med færre stjerner må stige litt i gradene først. Dette løser nok en del av mine innsigelser.

G

Gjestemedlem

Gjest
Høvdingen skrev:
Jeg glemte også å si at vi vil trenge et form for system for å lagre testene slik at det blir oversiktlig, og det er også en god grunn til hvorfor vi bør ha en egen side på HFS til dette, og ikke en underavdeling på forumet.
Det høres enda bedre ut. Hvis HFS kan gå fra å være et rent forum til også å inneholde brukergenerert "redaksjonelt" stoff fra hifiverdenen så kan det bli riktig spennende.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg ser kanskje for meg en kombinasjon blog/testside som brukerne har kontroll over. Det kan være mulig å skrive en test, eller kanskje en artikkel med dybdeinfo om utstyr, messer, opplevelser m.m., hvor det også vil være mulig for brukerne å komme med kommentarer.

Det bør være mulig å søke opp tester/artikler enten via brukernavn eller alfabetisk.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.648
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det lå noen tester ute på "gamle" HFS. Kunne de løftes inn i en slik ny avdeling?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Det lå noen tester ute på "gamle" HFS. Kunne de løftes inn i en slik ny avdeling?
Da må legges over etter "klipp og lim" metoden. :D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.648
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Du er vel en kløpper med saks, mel og vann du? ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Først må vi lage en side, så kan vi ta frem saksen. ;)

Topp Bunn