FORSLAG TIL NYE REGLER PÅ FORUMET

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
oyvjorge skrev:
Hva med at alle(eller helst bare de som skal selge ting på bruktbørsen) må oppgi geografisk tilknytning? Minimum landsdel eller helst fylke.
Dette har vært diskutert mange ganger tidligere, og vi har alltid kommet til konklusjon om at vi ikke endrer på dette. Jeg ser fordelen i å vite hvor ting er til salgs, men på den annen side så risikerer selger å miste kjøpere fordi de ikke gidder å ta kontakt pga. avstand, men de hvis ikke vet hvor selger bor så kanskje en etter telefonkontakt finner ut at det ikke er noe problem i å sende varene. Jeg vil oppfordre selgere til å oppgi så mye informasjon som mulig, men jeg synes selger skal ha frihet til å oppgi det vedkommende måtte ønske.

Jeg hører gjerne flere synspunkter vedrørende dette.

B

Back_Door

Gjest
Høvdingen skrev:
Vi er vel i siste fase med tanke på nytt regelverk nå, og mitt seneste forslag er at vi oppretteholder bransjereglene, men åpner for bransjeinnspill under DIY (som vil bli omgjort til DIY og Utvikling), slik at brukere som f.eks. theStig, Snickers og andre bransjeaktører kan få mulighet til å dele sine erfaringer/meninger med tanke på utvikling av nye produkter/løsninger, samt at vi beholder Bransje-avdelingen.

Videre må alle bransjeaktører melde seg for merking, og det vil ikke være tillatt å ha en signatur med reklame for bedrift/produkter.

Mvh
Høvdingen
Dette bør kunne bli bra! Det blir da noe lignende som det jeg foreslo, nemlig en tråd der det kan diskuteres fritt og med frihet for bransjeaktører til å delta. De som ønsker å diskutere tilsvarende, men kun forbeholdt amatører, vil kunne velge f.eks. den eksisterende "generell". Jeg håper den nye tråden vil være romslig m.h.t. hva som kan diskuteres av emner.

B

Back_Door

Gjest
Ser de nye reglene er på plass.

En tanke slår meg:
Når er man en del av bransjen? Personlig venn, slektning, aksjonær, styremedlem?
Det jeg sikter til, er hvor mye reklamering som kan foregå uten at "direktøren" er direkte involvert.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
Ser de nye reglene er på plass.

En tanke slår meg:
Når er man en del av bransjen? Personlig venn, slektning, aksjonær, styremedlem?
Det jeg sikter til, er hvor mye reklamering som kan foregå uten at "direktøren" er direkte involvert.
Hvis du eller broren din eller naboen din jobber på Hifi-Klubben og du skriver at du liker B&W høyttalere, så er det vel ikke akkurat det vi er mest interessert i å komme til livs, så sant du ikke skriver det i annenhver tråd.

Poenget med bransjereglene er å hindre folk i å bruke forumet for å promotere sine produkter eller tjenester. Vi har jo hatt enkelte som har brukt enhver anledning for å reklamere for sine produkter, og det blir rett og slett bare slitsomt for alle brukerne. Det er som regel mindre aktører som ikke har noe markedsføringsbudsjett som ser sitt snitt til å bruke internettfora som er gratis, men hvis noen har tenkt å bruke HFS som reklamekanal så kan de få lov til å betale litt for det. Det er bare rett og rimelig, og vi har også utrolige lave priser på annonsering.

B

Back_Door

Gjest
Høvding:

Takker for avklaring. Jeg ser dog at man lett havner i mer eller mindre kompliserte gråsoner. Men det gjør man vel faktisk nesten uansett modell ;) Det avgjørende er at vi som deltagere har en positiv hensikt, til nytte for mange, for vår deltagelse. Og ikke en en kommersiell motivasjon. Der er vel de aller fleste enig.

Topp Bunn