Alt til hus og bolig Forslag erstatning glassplate i hagebord

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Hei
Det er jo så mange flinke folk her som bygger alt mulig innen hifi, så tips mottas med stor takk.

Poff så det og dette skjedde.

20180512_154259.jpg

Så er spørsmålet.
Tips til bordplate i trevirke?
Må tåle vann her på Vestlandet.

Tenkte på finerplate og behandle den med grå beis eller noe. Men tåler vel ikke vann i store mengder det?

Kom gjerne med fargetips og. Må se litt bra ut.
Stolene er i samme finish som bordet

20180513_100056.jpg

Ja, sendt pm på Facebook til butikken.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.823
Sted
Ytterst i havgapet...
Treverk som ligger horisontalt og med vann på , vil være problematisk nesten uansett. DEt vil bli grått, matt, skjoldet.... uansett. Du kan selvfølgelig også epoxybelegge ei plate, men..... om du tar kontakt med en glassmester, får du ny glassplate i herdet glass, - pris bør ikke bli all verden, men noen tusinger blir det... mulig også at de som leverer altanrekkverk i glass kan ha noe.... Men du får også plater i acryl, PVC etc.. spør glassmester eller byggemarked..

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Treverk som ligger horisontalt og med vann på , vil være problematisk nesten uansett. DEt vil bli grått, matt, skjoldet.... uansett. Du kan selvfølgelig også epoxybelegge ei plate, men..... om du tar kontakt med en glassmester, får du ny glassplate i herdet glass, - pris bør ikke bli all verden, men noen tusinger blir det... mulig også at de som leverer altanrekkverk i glass kan ha noe.... Men du får også plater i acryl, PVC etc.. spør glassmester eller byggemarked..
Okai. Fryktet de kanskje ikke ville holde.
Kanskje en får ny glassplate av butikken i morgen. Vi får se.
Plexiglass, vil det by på noen utfordringer iht oppvarming i sol/brann og lignende?

G

Gjestemedlem

Gjest
Tror jeg ville tatt en titt på Finn også. Mange som selger rottingmøbler og hagebord ganske så billig, spesielt om de skal oppgradere.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Tror jeg ville tatt en titt på Finn også. Mange som selger rottingmøbler og hagebord ganske så billig, spesielt om de skal oppgradere.
Ja, rett å slett kjøpe ny ja.. joda tenkt på det og.
Men hadde vert artig å fått til noe tøft her som så bra ut

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.823
Sted
Ytterst i havgapet...
Forresten - det finnes jo nå så mye fancy materialer til altan og plattingdekke som påstås å være vedlikeholdsfritt - blir jo ei tjukk plate, da men gjøre det noe`? Biltema har også noen store plastplater.. 2stk med et lag sort folie imellom og sammenskrudd i hjørnene...

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.154
Treverk kan du male med Tjæralin. Så holder det seg også bra. Gjorde det på mitt hjemmesnekrede bord. 4-5 år siden. Malingen er fortsatt hel. Jeg fatter ikke hvordan det kan holde så godt. Bordet står ute hele året, uten tildekking.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.260
Hva med å lage ny plate av tynneste variant av kebony? Tåler vær og aldres med verdighet.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Forresten - det finnes jo nå så mye fancy materialer til altan og plattingdekke som påstås å være vedlikeholdsfritt - blir jo ei tjukk plate, da men gjøre det noe`? Biltema har også noen store plastplater.. 2stk med et lag sort folie imellom og sammenskrudd i hjørnene...
Nei, går helt fint om det stikk litt over kanten.
Takk for gode tips

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Treverk kan du male med Tjæralin. Så holder det seg også bra. Gjorde det på mitt hjemmesnekrede bord. 4-5 år siden. Malingen er fortsatt hel. Jeg fatter ikke hvordan det kan holde så godt. Bordet står ute hele året, uten tildekking.
Godt tips

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvor mye skal man legge ut på et gammelt bord i plastrotting til noen hundrelapper? Greit nok å kjøpe en ny glassplate, men...

S

svk

Gjest
Nytt glass er nok ikke så dyrt. Men sjekk med 2-3 glassmestere. Kan variere en god del i pris

G

Gjestemedlem

Gjest
Som oftest kan man få bestilt nytt glass der man har kjøpt dem. Slik var det i alle fall da jeg jobbet på et hagesenter. Tipper vi snakker om rundt 4-500 kr.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Ja vi får først høre med de.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Oppdatering.
Oversendt butikk Åsane.
Melding fra Åsane: dette er sånt som kan skje pga temperaturendringer spesielt på våren. Tilgodelapp.

Kan skje? Fikk ikke jeg beskjed om da jeg kjøpte det. Jaja..
Tilgodelapp betyr at det bare er å lage ei plate f.eks av terrassebord

G

Gjestemedlem

Gjest
Oppdatering.
Oversendt butikk Åsane.
Melding fra Åsane: dette er sånt som kan skje pga temperaturendringer spesielt på våren. Tilgodelapp.

Kan skje? Fikk ikke jeg beskjed om da jeg kjøpte det. Jaja..
Tilgodelapp betyr at det bare er å lage ei plate f.eks av terrassebord
Haha, Åsane Hagesenter er det mest Rip-Off hagesenteret i hele landet. De tar 8-gangen på et hvert produkt og så prøver å markedsføre 50% av det som et "salg" 2 minutter etterpå. Største svindlerne i hele hagesenterbransjen etter min erfaring. (Og jeg kjenner den litt).

Styr vel klar av disse cowboyene. Jeg hadde ikke kjøpte en tyggis fra dem. De er hagesenterbransjens versjon av nigeriabrevene. Men man, ta hva du blir tilbudt, du får kanskje en vissen petunia for tilgodelappen.

(sorry, dette er ikke ment som skadefryd men som et spark til det rasket som driver Åsane HS.)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.292
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Dette er vel en grei deal. Du får tilgodelapp og kan kjøpe tilsvarende produkt eller noe annet. Mer har man vel ikke rett på, så god service :rolleyes:

Topp Bunn