Forlover??

N

norumno25

Gjest
Har fått æren av å være Forlover i min brors bryllup, i den forbindelse dukket det opp en hel del spørsmål, f.eks hva i all verden gjør en forlover?
Har egentlig ingen anelse om plikter og ansvar som følger med oppdraget og håper at noen er inne kan hjelpe meg å belyse problemet :)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Arrangere utdrikkingslag.

Sitte sammen med han under vielsen

Holde tale under middagen

Generell støtte i tiden før bryllup

T

TT.

Gjest
STJÅLET fra bryllupsweb.no :

Som forlover velges oftest hans/hennes beste venn/venninne. Forloverne må være myndige, dvs. fylt 18 år. Forlovernes formelle oppgave er å avgi en skriftlig erklæring om at det ikke er noe i veien for at partene inngår ekteskap.

Hver av forloverne arrangerer utdrikningslag, et for brud og et for brudgom, helst to til tre uker i forkant av bryllupet.

Brudens forlover kan være med bruden til brudesalongen når hun skal prøve brudekjole og likeså til frisør/sminkør.

På bryllupsdagen kjører brudgommens forlover brudgommen til kirken etter å ha pyntet bryllupsbilen. Brudens forlover holder brudebuketten under vielsen. Begge forloverne bruker som regel å være med på bilder som skal tas. Begge forloverne skal også holde tale under festmiddagen. Brudens forlover er fjerde taler, deretter er det brudgommens forlover.

N

norumno25

Gjest
Burde jo tenkt meg at det fantes en webside for bryllup også ::)
Men takk for svar så langt, er litt greiere å gripe oppgaven fatt når jeg vet hva oppgaven går ut på ;)

Ramla Forbi

Medlem
Ble medlem
31.05.2008
Antall liker
0
Forloveren skal ta ansvar for at bruden / brudgommen ikke blir ledet til å gjøre ting på utdrikkingslaget som medfører stor risiko for fysisk skade eller psykisk belastning i ettertid

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Tja...være en støtte, meget fornøyd med min forlover..giftet meg sist helg.
Utdrikningslag...jeg sa at jeg ville ha det rolig...utdrikking og ikke utdriting..fikk som jeg ville...go cart og poker (gratis buy og re buy + whisky + grillings +++)

Topp Bunn