Forsterkere Forforsterker etc til Doxa

stianl75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2014
Antall liker
56
Torget vurderinger
1
Har gått til anskaffelse av en Doxa 70 Signatur som jeg skal ha en forforsterker til. I dag kjører jeg en Cambridge Dacmagic Plus som forforsterker men synes det låter litt "flatt". Cd-spiller er pr i dag en NAD 542 med optisk kabel og høyttalere er QLN 603 MKII.

Først ut er altså et fortrinn. Har lest at Doxa 012 er bra, samt at enkelte rør-forforsterkere kan gjøre susen. Noen tips?

Har også lyst til å kjøpe Audio Physics Yara II Superior. Vil dette være en god match? Lytterommet er forholdsvis lite.

Takker for alle innspill, da jeg er litt blank – også om det er tips til kabler og evt strømfilter etc.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.937
Torget vurderinger
8
Har gått til anskaffelse av en Doxa 70 Signatur som jeg skal ha en forforsterker til. I dag kjører jeg en Cambridge Dacmagic Plus som forforsterker men synes det låter litt "flatt". Cd-spiller er pr i dag en NAD 542 med optisk kabel og høyttalere er QLN 603 MKII.

Først ut er altså et fortrinn. Har lest at Doxa 012 er bra, samt at enkelte rør-forforsterkere kan gjøre susen. Noen tips?

Har også lyst til å kjøpe Audio Physics Yara II Superior. Vil dette være en god match? Lytterommet er forholdsvis lite.

Takker for alle innspill, da jeg er litt blank – også om det er tips til kabler og evt strømfilter etc.
Vet bare at jeg las i en test at til bedre pre til bedre vart det, da effekten var så utrolig bra.
Jeg kjører selv Doxa 07 aktiv pre og har en Doxa 08 passiv på lur. Det låter himmelsk bra.
Doxa sine pre er billige brukt, men uten fjernkontroll.
Jeg fikk no endelig opp ørene for det som "guruene" har mast på meg om, i alle år, lettdrevne høyttalere. Mine er på 8 ohm og skal vistnok ikke gå lavere enn 7 ohm under spilling, har jeg lest (om det stemmer vet ikke jeg). Det spiller så utrolog lekent å lett, med mye bedre snert. Men må og sies at jeg ikke har hørt min forsterker på sånne høyttalere som går ned i 2-3 ohm under spilling. Kjøpte høyttalerne først. Har hatt AP Tempo 6 som toler enormt med effekt.. men Kudos er jeg blitt glad i. Vert gjennom en haug med merker. Har du mulighet, hør på det merket.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
457
Sted
Inderøy i Nord Trøndelag
012 skal ha fint lite egenlyd.
Så en er avhengig av god avspiller når en jakter godlyden.

Har en passiv 012 selv :) Godlyd med analog signal fra Cambridge azur 751bd :)

stianl75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2014
Antall liker
56
Torget vurderinger
1
Takk for svar.

Noen som har testet System Audio på Doxa? Det virker som de er forholdsvis lette å drive, men jeg er usikker på hvordan matchen er?
Ser stadig brukte 1750, 1550, 1250 osv til salgs :)

Sist redigert:
Topp Bunn