Med naboen som likningssjef kan man ikke jobbe svart. Det er jo helt logisk så jeg har lenge mast på ham at jeg måtte få et særskillt fradrag av den grunn. ;D Svaret lot ikke vente så lenge på seg. En dag dukket det opp et brev fra Likningskontoret i postkassen. Det hadde som overskrift "Foreklet selvangivelse". Det innholdt egentlig bare tre spørsmål:
1. Hvor mye penger har du ?
2. Hvor har du dem ?
3. Når kan vi komme og hente dem ?
Dette skjedde for noen år siden, mens hver kommune hadde "sitt" likningskontor. Jeg kom til å tenke på denne historien da årets "Forslag til likning" dumpet inn i postkassen. Jeg må med en gang si at jeg er helt imot den "moderniseringen" vi har sett av selvangivelsen, det er KUN til myndighetenes fordel og ikke skatteyters. Men da jeg åpnet denne konvolutten og så tallene for 2007 måtte jeg bare undre meg: "Hvor i hule H..te har alle de penga tatt veien" ?
Ikke noe nytt egentlig, jeg får hvert år denne følelsen av at det må være hull i lommeboka?! :
Er det flere som har det slik? At man stusser når man ser tallene for fjoråret og konstanterer at lommeboka er mye tommere enn tallene skulle gi intrykk av? :-\
1. Hvor mye penger har du ?
2. Hvor har du dem ?
3. Når kan vi komme og hente dem ?
Dette skjedde for noen år siden, mens hver kommune hadde "sitt" likningskontor. Jeg kom til å tenke på denne historien da årets "Forslag til likning" dumpet inn i postkassen. Jeg må med en gang si at jeg er helt imot den "moderniseringen" vi har sett av selvangivelsen, det er KUN til myndighetenes fordel og ikke skatteyters. Men da jeg åpnet denne konvolutten og så tallene for 2007 måtte jeg bare undre meg: "Hvor i hule H..te har alle de penga tatt veien" ?
Ikke noe nytt egentlig, jeg får hvert år denne følelsen av at det må være hull i lommeboka?! :