Forandre tag på en hel mappe musikk

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har en stor mappe musikk som jeg kunne tenkt meg å forandre tag for genre på. Det dreier seg om flere titalls plater, så det blir litt mye å ta manuelt i Jriver. Er det noen som har forslag til gratis programmer, eventuelt free trial som ikke har begrensinger i antall plater. Begrensning i tid er greit.

Men aller helst et som er freeware. Det jeg ønsker er å tagge hele kataloger, som også inneholder bildefiler etc (som naturligvis ikke skal tagges).

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ok, takk skal du ha for tipset. Har gjort jobben med Tag&Rename, som er trial på 30 dager. Men jeg ønsker å fortsatt få forslag til gratis programvare. All den kjente programvaren som koster penger vet jeg stort sett om, og jeg er pt ikke interessert i å skifte ut Jriver som avspiller. Men et lite program til å enkelt tagge hele mapper hadde vært kjekt.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.946
Sted
Phobos
mp3tag er usaklig bra på massetagging og det er gratis.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
marsboer skrev:
mp3tag er usaklig bra på massetagging og det er gratis.
Amen til det. Det er det eneste programmet jeg savner etter at jeg pælmet ut Windows. (Jeg bruker det under VMware nå.)

royviggo

Medlem
Ble medlem
21.10.2008
Antall liker
0
baluba skrev:
Jeg har en stor mappe musikk som jeg kunne tenkt meg å forandre tag for genre på. Det dreier seg om flere titalls plater, så det blir litt mye å ta manuelt i Jriver. Er det noen som har forslag til gratis programmer, eventuelt free trial som ikke har begrensinger i antall plater. Begrensning i tid er greit.

Men aller helst et som er freeware. Det jeg ønsker er å tagge hele kataloger, som også inneholder bildefiler etc (som naturligvis ikke skal tagges).
Jeg ser du har fikset problemet, men ville bare si at det er veldig enkelt å gjøre dette i JRiver. Sannsynligvis vil du ikke finne noen programmer som er kraftigere og mer fleksibel enn JRiver på organisering, tagging og gjenfinning av musikk - i hvert fall ikke gratisprogrammer.

I dette tilfellet kunne du klikket på Drives & Devices, funnet mappa musikken ligger i, krysse av for Show files in subfolders, klikket på Tag i nederste venstre hjørne, og endret genre for alle :) Eller, hvis du vil gå til mappa fra biblioteket, høyreklikk på en låt, velg Locate > On Disk (inside Media Center).
Hvis du vil tagge bare Audio som ligger i en bestemt katalog, og ikke bilder, kan du f.eks. søke med søkewizarden. Da kan du legge til så mange kriterier du orker :)

Topp Bunn