For gutta med hår på ryggen ;)

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
:)

Slettes ikke det verste jeg har lyttet til i denne kategorien nei.

Og heller ikke umuligt det blir ett innkjøp også.

Ps flere tips?

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Largo - presto! Virker som om henholdsvis vokalisten og trommisen slet litt med tempiene. Mayhem derimot er solide saker, hverken mer eller mindre :)

Enig i deg anngående Mayhem.Allerede bestilt.!

Hva har en cd eller ti og si.

;D

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
artig å se at du tok til motet og bestillte ei skive av norges feiteste band:)

hvilke(n) endte du opp med?

Pesquera - mente du forresten det første klippet med nocturno culto? det er jo kun et engangstilfelle, og de har verken spillt sammen før eller kommer til å spille sammen igjen. dessuten er jo darkthrone et band som ikke spiller som et band, men som bygger alt på feeling og impuls. Platene deres blir også utelukkende spillt inn live, så en darkthrone låt er ingen "enkel" sak å spille 8)

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Det ble denne i første omgang

Mayhem - Grand Declaration Of War

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
ahh.. en riktig godbit:)

kompisen min har kassettspiller i bilen og kun en kassett. gjett hvilken;)

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Pesquera - mente du forresten det første klippet med nocturno culto? det er jo kun et engangstilfelle, og de har verken spillt sammen før eller kommer til å spille sammen igjen. )
Det visste jeg ikke :-[, men det forklarer den litt "spesielle" fraseringen.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2

Denne fant jeg på nettet

er det noen her som kunne være ok og besette

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Sjå her ja:)

Vel. Jeg ville nok først gått for studioplatene. Dvs følgende

deathcrush - kaospreget til tider, men også en god del helt ekstremt gode riff som får foten til å løpe løpsk;)

De mysteriis dom sathanas - kanskje den mest essensielle black metal skiva som er lagd. Her stemmer alt! Historien rundt mesterverket er jo også et kapittel for seg sjøl..

Wolf`s lair abyss - her begynner det å gå unna. Nå med ny gitarist og vokalist. En aggressiv plate, med tung bassgitar som står for de store linjene i bånn. En favoritt blandt mange. pt.1

Grand Decleration of War - En konseptplate som fortsetter der w.l.a stoppet. Delt inn i pt.2 og pt.3. Her er det ispedd noe electronicaelementer, noe som gjør den mer klinisk. Skiva har en ryddig produksjon med meget god lyd.

Chimera - Tilbake til det litt mer grimme utrykk. Da denne plata kom gnidde mange kritikkere seg i hendene i lag med publikum. Ikkeno publikumsfrieri akkurat, men en skive som skinner innenfor sjangeren anno 2004.

Ordo ab Chao - Neste skive ut som slippes i april. Skal visst være en mer lo-fi utgivelse, og med vokalisten fra de mysteriis dom sathanas.

De resterende skivene på lista di er live (offisielle & bootleg) og div øvinger.

Er denne interessen noe du har hatt lenge, evt tatt opp igjen, eller er det et nytt område for deg?

YNWA

Medlem
Ble medlem
10.02.2007
Antall liker
0
A Blaze in the Northern Sky syns jeg er klart den beste metal skiva som noen gang er laget.

Løp å kjøp, vist dere ikke har den.

Å kveldulv spilte vel sammen med Satyricon, det opptaket fra Wacken vel?

Var det ikke pga kveldulv at Satyricon fikk spille der å da?

Så har man jo å så klart Satyricons Nemesis Devina da, herlig plate det å.

Er spent på den nye Dimmu skiva som kommer å, herlig å høre hellhammer spille trommer altså.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
joda. darkthrone og deres a blaze.. er absolutt et must om man er ute etter grim, tradisjonell og veldig god black metal. den ligger på topp 3;)

Hvorvidt satyricon hadde fått spillt uten kveldulv(nocturno) på wacken veit jeg ikkeno om. De klarer helt klart å stå på egne bein og lage liv på en stor arena, men jeg vil nok tru at det er en særdeles stor bonus å ha med seg ovennevnte ;)

å ja, nemesis divina er den skiva som gir meg best feeling, med rebel extravganza på en god andre plass..
siste skiva, "diabolical, now", er forresten en håpløs og helt unødvendig utgivelse. desverre.

dimmu a gitt... ;)

ps. for dere som trur at jeg sitter her inne på forumet dagen lang, så stemmer det:) jeg har influensa..

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Sjå her ja:)
Er denne interessen noe du har hatt lenge, evt tatt opp igjen, eller er det et nytt område for deg?

Interessen har alltid vert der og er tatt opp igjen og må si jeg er rimelig fornøyd med skiva.Det kunne vel minne om flere av gamlekara i sine glansdager.Meningen er og ha en 30-50 cd i samlinga innen denne sjanger men du vet det pakker lett på seg

8)

YNWA

Medlem
Ble medlem
10.02.2007
Antall liker
0
Montesi, hva er galt med Dimmu da?
Eller er du enig i det Fenris sa(trur det var han), at man skal ikke kunne nynne til black metal, hehe.

Dimmu har som de aller fleste andre, noen dårlige og gode skiver.

Å ha med kveldulv på scenen er vel ikke akkurat noen ulempe nei, hehe.

Mente jeg har lest eller hørt et sted, at Satyricon klagde på ting å tang på Wacken, å da sa vel en av de der som bestemmer på den festivalen, at hadde det ikke vært for Nocturno, så hadde ikke dere fått spilt her.
De prøvde vel flere ganger å få han, eller darkthrone da dit, men som du veit, så spiller jo ikke de live, er det Fenris som har scene skrekk tru??

Mye bra metal der ute ja, helt klart

T

Thomas1

Gjest
Jeg liker best de gruppene der musikerene spiller samme sang... ;)

Satyricon er grei musikk, vært på konsert med de.

Noen av dere som har nørt noe av Mactatus?
Gav vel ut 5 cder.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Montesi, hva er galt med Dimmu da?
Eller er du enig i det Fenris sa(trur det var han), at man skal ikke kunne nynne til black metal, hehe.

Dimmu har som de aller fleste andre, noen dårlige og gode skiver.

De prøvde vel flere ganger å få han, eller darkthrone da dit, men som du veit, så spiller jo ikke de live, er det Fenris som har scene skrekk tru??

Mye bra metal der ute ja, helt klart

Jeg henviste nok til nyere dimmu da jeg rystet på hodet. For min del lagde de til tider noe interessant på tidlig 90-tall.. Idag har de tilpasset seg et marked og er som et hvilketsomhelst annet plagierende band rundt på kloden.
Den nynne-saken mener jeg å huske maniac i mayhem uttalte:) det var en litt uheldig(evt ivrig) klipping fra nrk sin side som fikk det til å se ut som et angrep på dimmu borgir, noe det ikke var, dog kunne vært ment som allikevel :p har forresten ikkeno mot nynnemetall som f.eks windir o.l, men jeg kan ikke si at det er mye bra metall der ute, for det syns jeg virkelig ikke.. sorry

Som jeg skrev tidligere så er Darkthrone et band som bygger musikken sin på impuls, jamming og i høyeste grad feeling. Dette kan sette en liten stopper for hvor lett det er å spille låtene live. Dessuten sliter de kanskje mer enn et gjengse band med å oppnå intensitet og glød på scenen, hva veit jeg:) Mener å huske at fenriz har nevnt at han ofte har blitt skuffet av sine favorittband live, og at han ikke ønsker å være en del av den greia. Han er en mann av mange rare ord. hehe.. bare ta en titt på denne: http://www.youtube.com/watch?v=zEv-4K5faVY

YNWA

Medlem
Ble medlem
10.02.2007
Antall liker
0
Maniac var det vel som sa det ja, stemmer nok det når du sier det ja, for da ringte det lissom en liten bjelle i topplokket her :).

Dimmu lagde vel det beste på 90 tallet vel ja, men må si nye utgaven av Stormblåst, slettes ikke er ille, men meget god.

Å joda montesi, det FINNES mye bra metal der ute, bare så syns jeg er gammel å glemsk, så kan ikke nevne navn, desverre.
Var meget nøye på slikt før, men nå gir jeg blanke i hva de heter, så lenge det er bra, å har kompiser som kan navna :).

Ellers så gleder jeg meg til å få høre/se Immortal på infernoen i år, ikke hørt/sett de live før.

Fenriz er en mann med mange ord ja, det er helt klart.

Å var vel ikke ment som angrep på Dimmu nei, det på nrk, var vel som du sier, uheldig klipping av NRK.
Er ikke de fleste gutta i de norske banda kompiser da?
Å hvorfor ikke slenge litt "dritt" til det bandet som tjener mest med kr i den sjangeren der. Er vel ikke mange band utenom Dimmu som tjener litt på den type musikk. Gode kr å vel.

Å sist men ikke minst, herlig sitat du har, fra en helt genisl mann, Homer :)

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
enig der- nyutgivelsen av stormblåst slo det gnister av, mye takket være hellhammer selvfølgelig:)

Jeg hørte faktisk mye mer på forskjellig metal før, men nå har jeg mistet sansen.. bruker heller masse tid på 10 forskjellige band innen sjangeren:) ergo, ingen inferno eller immortal i år. har jo sett dem før også 8)

Homer ja, tidenes amerikaner that is ;)
http://www.dagbladet.no/kultur/2003/06/17/371438.html

YNWA

Medlem
Ble medlem
10.02.2007
Antall liker
0
hellhammer er jo bare sykt god på trommene ja, å nyutgivelsen av Stormblåst, er mye bedre enn orginalen spør du meg.

Aldri fått seg Immortal før faktisk, så reiser kun på fredag da de spiller.
Blir litt slitsomt å være der i 3 dager syns jeg, så nøyer meg med en, å da 3-4-band som skal høres tenker jeg.

Å jepp, Homer er uten tvil tidenes amerikaner ja, for en herlig type han er.

Topp Bunn