Foo Fighters på TV i dag

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Jeg hadde ikke sett dette før og holdt på å få trombose når Page og Jones dukket opp mens Grohl satte seg bak trommesettet og gikk løs på cymbalene!

Har aldri vært noen utpreget FFF, men syntes de håndterte den abnorme situasjonen med 86.000 tilhørere aldeles forbilledlig og på en musikalsk relevant måte. Konstruktiv konsert!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Sånt piss skriver musikkjournalister som fxxx meg ikke kan sin rock-ABC.
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=556402

Hva er så sensasjonelt med denne sammensetningen? Josh Homme har strengt talt dannet supergrupper på bakrommet siden tidenes morgen. Grohl har tross alt spilt inn et album og turnert i det små med QOTSA. Det eneste "sensasjonelle" må være at en dinosaur (i ordets rette forstand) er med på bass.

Å bruke ordet "debutere" med et band som sikkert ikke kommer til å spille mange konsertene, og som bare føyer seg inn i rekken av Homme´s enorme kreative musikk-kollektiv, blir å dra den litt ut. Vel de, debuterer, men er 110% sikkert et flyktig prosjekt, som det meste rundt Homme.

Snakk om å selge inn en artikkel bare fordi en kan trykke "Led Zeppelin"-navnet. :p

Tviler ikke på at det er en überfet konsert å oppleve, men hallo??

Mvh
" han som går i strupen på sine tabloide kolleger............"

PS. Tviler ikke på at Foo Fighters opptaket var bra. Har jo sett de noen ganger her og der siden starten. (på relativt små scener heldigvis)
Et band jeg ser for meg alltid leverer varene, og sikkert kan bli en rockens evighetsmaskin, bare bandet henger ihop (og det tviler jeg ikke på. Bandkjemien ser ut til å være ekstremt god)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Du har for all del rett. Men kjæreste Eros, du om noen burde da vite at å irritere seg over manglende nivå på musikkjournalistene i vg, dagbladet etc er like bortkastet som å prøve å knyte fiskesene med boksehansker.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roberten skrev:
Du har for all del rett. Men kjæreste Eros, du om noen burde da vite at å irritere seg over manglende nivå på musikkjournalistene i vg, dagbladet etc er like bortkastet som å prøve å knyte fiskesene med boksehansker.
Det er vel bare norges største avis som kan tillate seg å gi skiva til en syngende felegnikker terningkast 6, mest sannsynlig for kun å selge 20-30000 aviser ekstra, uten at noen løfter et øyenbryn. :p :p :p

Men du vet i Dagbladet så har de i de minste litt peil. Innimellom godt hjulpet av fotografer som er litt over gjennomsnittet interessert. ;D ;D ;D

Minst en norsk rockebiografi om et av norges største band hadde sikkert ikke sett dagens lys, var det ikke for at en tidligere journalist gikk i lære hos Eros, og lærte om punk, gitar og sånt ;) ;) ;)

PS. Forøvrig har Bladet en mann ved navn Fredrik Wandrup, som er den norske bokstavsjongløren som har de mest leseverdige artiklene om obskur sub-kultur, også for de som ikke har det minste peil på film, musikk, livet og sånt.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Rett skal være rett, Fredrik Wandrup virker å være meget oppegående og han har et godt språk, det skal han for all del ha. Men jeg ser nå på ham som 'mer' enn 'kun' musikkjournalist. Det er sannsynligvis mer et problem for meg enn det er for dabladet :)

Nei takke meg til Øyvind Ihlen, at han ble tapt til akademika er et slag jeg nok aldri kommer over. Selv om jeg hadde stor glede av ham som foreleser også.

Og det er godt å høre at det ikke bare er vi her på sentralen som nyter godt av din maniske garageinnsikt ;D

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor et innlegg i beste mening skal havne så OT og bli en debatt om VG eller Dagblad journalistikk. Lag en egen tråd om temaet og bli ferdig med det.

At Homme, Grohl og en mastodontisk Zeppelin bassist velger å gjøre noe moro er vel bare et gode for fansen.

Henger meg på trådstarter på en råtøff konsert! Nough said!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
room skrev:
Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor et innlegg i beste mening skal havne så OT og bli en debatt om VG eller Dagblad journalistikk. Lag en egen tråd om temaet og bli ferdig med det.
Det sklir "litt" ut, men ikke mer enn det. Beklager

At Homme, Grohl og en mastodontisk Zeppelin bassist velger å gjøre noe moro er vel bare et gode for fansen.
Leser du hva jeg skriver en gang til, så sier jeg at jeg ikke tviler på at det blir en fet oplevelse for de heldige.

Henger meg på trådstarter på en råtøff konsert! Nough said!
Har ikke sett nevnte opptak, men som sagt lengre oppe, tviler ikke på at det er bra.
Nå var vel nesten hele innlegget mitt OT, men likevel noe relatert.
Selvsagt kan vi holde en strikt linje med topics her på HFS, men da tror jeg vi ganske snart kan legge ned hele forumet.

Beklager hvis jeg er pain in the ass. Kan gjerne holde meg unna, 2 kalorier kan jeg bruke et annet sted, så bare si ifra.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er Zeppelin-navnet plagsomt for gamle punkere? ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
BT skrev:
Er Zeppelin-navnet plagsomt for gamle punkere? ;D

Tja, har bortimot alle skivene, så de er representrert i samlinga, og de blir spillt. Ikke vær redd for noe annet. ;)

Nå idag vil jeg påstå at både Homme og Grohl er både langt mer spennende og aktuelle navn enn John P. Jones.

Huff! nå er vi veldig OT her. tsktsktsk. :-X

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Nei takke meg til Øyvind Ihlen, at han ble tapt til akademika er et slag jeg nok aldri kommer over. Selv om jeg hadde stor glede av ham som foreleser også.
Hyggeligste mannen på hele UiO. Nå er han desverre tapt igjen. Har pakket kontoret sitt på forskningsparken(Institutt for Medier og Kommunikasjon) og flyttet til Nydalen.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Da er jeg i et mye bedre humør enn igår, så da kan dere skvaldre så mye utenomtopic som dere måtte ønske!
Som sagt, unnskyld så meget for OT!! 8)

Topp Bunn