Fontstørrelse forside

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hei, er det flere som deler problemet med at forsiden på HFS ikke følger økning i generell fontstørrelse?

Dvs; når jeg øker fonstørrelsen i nettleser ett hakk over 16 (Safari og Firefox nettlesere) så blir teksten i "Siste fra forum" veldig stor og begynner plutselig å gå over to linjer, mens resten av menyene holder seg til samme størrelse som opprinnelig. Dette er hos meg kun et problem på forsiden, ikke inne i forumet. Fins det en fix?

G

Gjestemedlem

Gjest
Har du prøvd å bruke ctrl + og - (eller hva det nå er på en Mac) for å skalere hele siden i stedet for å kun endre fontstørrelsen manuelt?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har prøvd det, og da blir det bra, men det virker jo kun til man avslutter nettleseren...

G

Gjestemedlem

Gjest
I Opera, som jeg bruker, er det muligheter for å lagre innstillinger slik at standard forstørring blir det man ønsker. (samt laget et hurtigvalg for endring av forstørring på menylinjen) Jeg har satt dette til 150% siden jeg har en 26" skjerm. Jeg vil tro det er tilsvarende mulighet i andre nettlesere.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Prøvde det samme (øke fontstørrelse altså) på min pc med W7 nå, samme elendigheten der. Så det har ikke med Mac, Safari eller Firefox å gjøre iallefall.

Jeg skal snuse etter mulighet for lagring av forstørrelse. Problemet gjør seg selvsagt mest gjeldende på en stor skjerm som du sier, selv har jeg (bl.a) en iMac27 (altså med 27" skjerm), og det er der det er minst skrift. Ironisk nok.

Men det beste hadde jo vært om man kunne ha fikset fontkompatibiliteten på forsiden da.

G

Gjestemedlem

Gjest
Etter hva jeg kan lese så skal FF 3 lagre zoomnivået man setter på hver side man besøker. Så hvis du bruker crtl + til riktig størrelse (uten å endre forntstørrelse) så skal den holde seg slik til neste gang for denne siden.

edit:

Prøvde dette selv nå og det virker. Selv når man slår av og starter om nettleseren.

start Firefox
Gå til hifisentralen.no
Sett zoom nivå
lukk FF
Start opp og gå til en annen web side, den skal nå være med vanlig zoom, gå til hfs og den skal nå sprette opp til det zoomnivået du satt før du lukket den.

Hvis du vil ha større zoom som default kan du sikkert bruke dette tillegget: (har ikke prøvd det selv)

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6965

"1.This extension can change Default FullZoom Level.
This extension is useful in the case of a high-definition display."

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan jeg foreslå at dere i teknisk etat på forumet ser på dette med å gjøre forsiden kompatibel for fonter? Det er vel faktisk den eneste nettsiden jeg vet om som ikke responderer på endringer i fontstørrelser, både på PC og Mac.

Det gjelder også disse siderubrikkene når man kommer inn i forumet, f.eks øverst til høyre "Hei Vidar P", og de underrubrikkene "Siste fra..." De blir heller ikke med på fontstørrelsesøkning.

Topp Bunn