Dyr, jakt, våpen og fiske Fluesnøre!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det nærmer seg ørretfiske i fjellvann, og jeg føler tiden er kommet til å bytte fluesnøre. Det er årevis siden jeg byttet sist, og jeg regner med at det har skjedd litt siden da.

Jeg trenger: Flyteline DT klasse 5/6

Noen forslag?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.956
Antall liker
11.365
Sted
Ytterst i havgapet...
Hehe.... hvem har ikke vært der, hvis man fisker med flue... en kompis til faren min saga ned et digert bjørketre i rein forbannelse..
Snøre...... nok å ta av.. fra det akseptable til det nesten hysteriske i prisleie. Jeg fisker mest i vann ute ved kysten og bruker 7-8 på en 10,5'... litt mer vind her ute..
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.658
Antall liker
15.758
Torget vurderinger
2
Lars Monsen fisker etter hundemat i "villmarka":

 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.717
Antall liker
3.861
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.271
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Hvorfor ikke prøve WF eller WF long belly ?

Etter at jeg prøvde dette har jeg ikke rørt DT. Gir deg samme kontroll som DT men ekstra kastelengde når du trenger det. Varer sef litt korter når det ikke kan snus, med det som er innerst på en DT blir så krøllete allikevel at snuing kun er teori.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det er nok Cortland 444 jeg har.

DT eller WF er nok en vanesak. Jeg har vurdert WF, og er klar over dets fordeler med kastelengde. Jeg får gå litt i tenkeboksen.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.956
Antall liker
11.365
Sted
Ytterst i havgapet...
Har brukt WF i over ti år nå, - går ikke tilbake. Sønnen min har kombisnøre med skyteklump, - synes ikke noe om det.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.956
Antall liker
11.365
Sted
Ytterst i havgapet...
Merkelige greier der der, nå folk snur haspelen opp-ned... er det så enkelt at de rett og slett ikke greier å sveive med venstrehanda? Vokste opp med haspel fra jeg var omtrent ti år.... skjønner ikke problemet.. :)
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.717
Antall liker
3.861
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er nok Cortland 444 jeg har.

DT eller WF er nok en vanesak. Jeg har vurdert WF, og er klar over dets fordeler med kastelengde. Jeg får gå litt i tenkeboksen.
Ikke vanlig 444, Steinar. 444 Sylk! Lina er tynnere, kjennes litt ru, og kveiler seg lite. Ligner på gammeldags silkeline, som jo ligger i navnet, bortsett fra alt herket med silke.
Blir nesten halv pris fra Glasgow ;)

B
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.271
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Har brukt WF i over ti år nå, - går ikke tilbake. Sønnen min har kombisnøre med skyteklump, - synes ikke noe om det.
Litt enig. Brukte long belly eller kombisnøre som jeg tror du mener mye, da det fikk mye skryt. Mulig det er meg og mine ferdigheter, men syntes altid klumpen ble for lang. Dette er og lurt å sjekke når man handler WF og da lengden på klumpen kan variere veldig fra fabrikat til fabrikat. Mange teorier på hva som er riktig og hva som er best avhenger en del av hvor og hvordan man fisker.

Har ikke noe særlig andre tips å komme med, mht hva som er best i dag f.eks, da jeg ikke har fisket særlig de senere år - er blitt latere antar jeg :)

Dog finnes ikke mer morro redskap å få fisk på og får man ikke fisk kan man bruke tiden til å perfeksjonere teknikken - der kan man altid bli bedre...
 
Topp Bunn