Fluefiskerens Jern og Metall med nogo attåt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The.Doctor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.07.2017
    Innlegg
    198
    Antall liker
    208
    Sted
    Kristiansand
    Kult at du er fornøyd så langt!

    Må komme opp når du er ute av karantenen.

    Kult at du skal til men noe subber!!!!
    Jeg er gjerne med på den reisen som aktiv påtrykker slik at du får nok :-
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Kult at du er fornøyd så langt!

    Må komme opp når du er ute av karantenen.

    Kult at du skal til men noe subber!!!!
    Jeg er gjerne med på den reisen som aktiv påtrykker slik at du får nok :-
    Karantenen varte bare en liten uke, "ventekarantene". Men det var ikke noe covid å spore, heldigvis. Spiller timevis med musikk hver dag etter at CW ankom. Enormt engasjerende høyttaler, også på nabovennlige nivåer! Sier fra så snart sjansen byr seg for en lyttekveld!👍
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Snaisen sak! Kabinettet er hovedsakelig det samme som første generasjon Sub1 som jeg hadde tidligere, men det meste annet er nytt. Mye større forsterker, lengre slaglengde på elementet og høyere kapasitet (på papiret) både mht spl og frekvensrespns. Spent på hvordan dette oppleves i praksis. Testing av styringsappen er nå i sluttfasen hos AS, og release på denne er ifølge dem planlagt om to-tre uker. Da vil man kunne sitte i sofaen og styre det hele fra mobiltaletuten.
    20210427_110712.jpg

    20210427_110830.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Har fiklet en del med innstillingene på den nye suben i løpet av dagen. Endte foreløpig på 90hz delefrekvens og +3db gain, og den fyller nå fint ut i bunnen og sørger for at basstrommer høres ut som nettopp det. Siden Exposuren bare har pre out som kobles ut når HT bypass funksjonen brukes, så er suben foreløpig bare i bruk på musikk. Må vel inn med en rca-switch her. Men hvilken? Er jo ikke så interessert i forringelse av signalet. Får forske litt på det. Hvis noen har tips, så fyr løs!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Etter en liten prat med Arendal Sound så viser det seg jo at denne subben faktisk kan være tilkoblet til både stereoforsterker og receiver samtidig, ved å bruke både rca- og xlr-inngangene, og settes opp slik at den automatisk gjenkjenner hvilken inngang det er signal på. Utrolig snedig, og tror det er første sub jeg har vært borti som har denne funksjonaliteten. Da slipper jeg jo switch. :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Faustcoven er bra, fulgt de siden første demo 👍

    Jeg kjøpte tilsvarende plugger fra speakon, de virket solide.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    438
    Antall liker
    630
    Sted
    Kristiansand
    Nå er det lenge siden vi har hørt fra Jern og Metall... står det til liv? Enten har subene dratt Fluefiskeren inn i en lyttebonanza eller så er både ører og elementer sprengt:ROFLMAO: Nei, fra spøk til siden, hadde vært moro å høre Fluesfiskerens inntrykk så langt med nye suber....de er jo noen flotte saker. Mvh Jarl
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Nå er det lenge siden vi har hørt fra Jern og Metall... står det til liv? Enten har subene dratt Fluefiskeren inn i en lyttebonanza eller så er både ører og elementer sprengt:ROFLMAO: Nei, fra spøk til siden, hadde vært moro å høre Fluesfiskerens inntrykk så langt med nye suber....de er jo noen flotte saker. Mvh Jarl
    Hei, og takk for at du sparker liv i en treeeg sørlending...:ROFLMAO:

    Her spiller det til gull! Tikoblinga av suben med både rca og xlr, og med autostart ved signal fra integrert forsterker på førstnevnte, og 12v trigger fra hjemmekinoforsterker på sistnevnte, så går dette av seg selv, og hver inngang på sub har sine helt egne innstillinger, så vekslingen mellom film- og musikkbruk innebærer ingen behov for endringer i oppsettet.

    Eneste problemet jeg opplever nå, er knyttet til Qobuz. Hver gang PC går i dvalemodus, så er det ikke signal ut fra Qobuz når jeg starter etterpå, så da må jeg lukke ned og starte Qobuz på nytt for å få lyd igjen. Men det er vel bare så enkelt som å sette pc til ikke å gå i dvalemodus i det hele tatt.

    Har ellers satt i gang tidenes ryddeprosjekt på loftet, så blitt litt mindre tid til HFS noen dager... Det er ufattelig hvor mye greier man har akkumulert gjennom årene! Og det er jo som kjent viktig å ikke kaste noe som helst som KAN komme til nytte en eller annen gang, så da er det bare prøve å få litt system i det. Det dukker jo opp mye moro også underveis, som forsinker prosessen...:LOL:
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    438
    Antall liker
    630
    Sted
    Kristiansand
    Hei, og takk for at du sparker liv i en treeeg sørlending...:ROFLMAO:

    Her spiller det til gull! Tikoblinga av suben med både rca og xlr, og med autostart ved signal fra integrert forsterker på førstnevnte, og 12v trigger fra hjemmekinoforsterker på sistnevnte, så går dette av seg selv, og hver inngang på sub har sine helt egne innstillinger, så vekslingen mellom film- og musikkbruk innebærer ingen behov for endringer i oppsettet.

    Eneste problemet jeg opplever nå, er knyttet til Qobuz. Hver gang PC går i dvalemodus, så er det ikke signal ut fra Qobuz når jeg starter etterpå, så da må jeg lukke ned og starte Qobuz på nytt for å få lyd igjen. Men det er vel bare så enkelt som å sette pc til ikke å gå i dvalemodus i det hele tatt.

    Har ellers satt i gang tidenes ryddeprosjekt på loftet, så blitt litt mindre tid til HFS noen dager... Det er ufattelig hvor mye greier man har akkumulert gjennom årene! Og det er jo som kjent viktig å ikke kaste noe som helst som KAN komme til nytte en eller annen gang, så da er det bare prøve å få litt system i det. Det dukker jo opp mye moro også underveis, som forsinker prosessen...:LOL:
    Moro å høre at det låter til gull. Arendal Sound er rett og slett gromt!

    Rydding må til - kjenner meg igjen der. Jeg kjører Qobuz fra iPad, så der er det opp og går asap. Det jeg opplever når jeg kjører Qobuz via PC, er at avspilling er innmari ustabilt, men jeg har en gammal PC og ikke no' premium lydkort. Men med Epleproduktene er det tut og kjør.

    Ha en fortreffelig langhelg. Mvh Jarl
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Moro å høre at det låter til gull. Arendal Sound er rett og slett gromt!

    Rydding må til - kjenner meg igjen der. Jeg kjører Qobuz fra iPad, så der er det opp og går asap. Det jeg opplever når jeg kjører Qobuz via PC, er at avspilling er innmari ustabilt, men jeg har en gammal PC og ikke no' premium lydkort. Men med Epleproduktene er det tut og kjør.

    Ha en fortreffelig langhelg. Mvh Jarl
    Takk for det, det skal bli betydelige mengder fluefiske til helga, kjenner jeg! Har sittet altfor mye inne denne uka.

    Fant forøvrig ut at det lå inne en automatisk deaktivering av usb ved dvale som standard strømtiltak på pcen. Slo av dette, og slo også av dvalemodus helt, så regner med det fiksa både biffen og bærne'en! Ellers fungerer Qobuz 100% via pcen her. Rimelig Acer-laptop.

    Akkurat nå er det Exciter som dundrer i stova og piffer opp helligdagsfreden for naboene... 🤣
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Savner å gå på konserter, så får kjøre litt konsert i stua i stedet... Cornwall er 100% perfekt til dette!
    20210514_000633.jpg


    Pestilence er fortsatt et av klodens feteste metallband!
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    God ladning med fysisk musikk ankommet i dag, denne gangen fra Katakomben! Mye gromt her som jeg skal kose meg med gjennom en grå helg.
    Vis vedlegget 723707
    Så ikke den nye Djevel skiva der?
    Men den lurer vel kanskje bakenfor, lik gjedda i sivet?
    Den har jeg hørt på nesten nonstop siden den ble sluppet forrige fredag. Fantastisk norsk sort metal!!

    Fortsatt god (u)pinse, med god musikk og drikke attåt!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Så ikke den nye Djevel skiva der?
    Men den lurer vel kanskje bakenfor, lik gjedda i sivet?
    Den har jeg hørt på nesten nonstop siden den ble sluppet forrige fredag. Fantastisk norsk sort metal!!

    Fortsatt god (u)pinse, med god musikk og drikke attåt!
    Takk! Djevel har ikke truffet meg helt må jeg si, mangler det lille ekstra etter min mening. Men har ikke hørt siste plata, skal gi den en lytt eller to!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn