Flightradar24

U

utgatt60135

Gjest
Jeg følte meg som en liten unge da jeg oppdaget siden og tittet ut av vinduet samtidig som jeg så på radaren ;D. Aha, der er flyet fra Amsterdam og der kommer et fra Bergen ( bor innenfor innflygningen til Gardermoen sørfra). Oj, de er på samme bane og hva gjør de da? Det mest spennende stedet er Istanbul for der er det er vanvitte køer og et sammensurium av runder (dog klare mønstre) de må ta for å komme in i landingskøen. En ny barnslig sær hobby ;D. Visste dere at fly fra Japan til europa ofte flyr på tvers (langsiden) av Norge? Nei, men mora varte ikke så lenge.

T

TT.

Gjest
Har denne som App på iPhone. Ganske kul egentlig. Få dessuten opp meldinger (squawk) når det er problemer med fly. Bare å trykke på meldingene og Appen leter opp flyet og følger dette. Moro for flyinteresserte

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.241
Sted
Holmestrand
Har moret meg e del med dette, men hvor pålitelig er det egentlig?
For meg ser det ut som flyet kommer fra Torp, men i info står det at det flyr fra Alicante.

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Det er lite trafikk nå i påska, det meste er kansellert. Vil ta seg opp når helligdagene er over.

Det er forøvrig ikke et ekte radarbilde som legges ut. Det er flyenes transponder som gir posisjonen. Radardata går på linjer som ikke er tilgjengelige fra internett. Men effekten for de som finner dette morsomt er nå den samme som et radarbilde.

Blir vel den nye formen for "trainspotting/planespotting" slipper jo til og med å bevege seg ut av døra! :p Hvor skal dette ende?

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Yr.no har en "byge radar", basert på satelitt bilder. Svært pålitelig :)
mvh

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Vær OBS på at småfly, militære fly og bl.a. Widerøes sine fly ikke har denne transponderen som Flightradar24 legger ut.

Ellers så har jeg funnet ut at svært mange fly fra forskjellige steder i østen og europa fly rett over midtnorge, dog litt vær og trykkavhengig - på vei til USA.

Men, bra program ja!

U

utgatt60135

Gjest
xerxes skrev:
Har moret meg e del med dette, men hvor pålitelig er det egentlig?
For meg ser det ut som flyet kommer fra Torp, men i info står det at det flyr fra Alicante.
Tror man skal stole på ruta på skjermen foran den skriflige. Kan være at den kom fra Alicante før Torp. Og det er helt online, i samtid har jeg funnet ut.

Topp Bunn