Sist gang vi hadde møte i klubben, så hadde det nyeste medlemmet med seg utstyr for måling av lyd. Meget intressant tema og se hvordan dette så ut.
Jeg sitter her og koser me med musikk og foten går i takt og det er rett og slett morsomt, men det knurrer litt i toppen av denne frekvansgangen jeg har i rommet.
Rommet er jobbet med akkustisk med 5cm rockwool plater samt luft på sideveggene, Både 1. og 2. refleksjon. 10cm plater samt glava ruller i hjørnene bak høyttalerene, gardiner og (Tynne)tepper.
Innimellom på musikk som har et tungt bass spor så blir det litt mye av det gode. Men det er bare innimellom.
Kan noen se på desse målingene og komme med noen forslag på hvordan jeg kan dempe de to toppene jeg har? Er det noen enkle måter å gjøre det på, eller snakker vi her om store kjøleskap i alle hjørnene?
Setter stor pris på bliilige måter å gjøre dette på, da kontoen er skrapet.
Bildene over er rommet uten glava og rockwool i hjørnene bak høyttalerene.
Biler under er med rockwoll og glava i hjørnene bak høyttalerene.
Spennende dette med måling av rommet.
Mvh Peter
Jeg sitter her og koser me med musikk og foten går i takt og det er rett og slett morsomt, men det knurrer litt i toppen av denne frekvansgangen jeg har i rommet.
Rommet er jobbet med akkustisk med 5cm rockwool plater samt luft på sideveggene, Både 1. og 2. refleksjon. 10cm plater samt glava ruller i hjørnene bak høyttalerene, gardiner og (Tynne)tepper.
Innimellom på musikk som har et tungt bass spor så blir det litt mye av det gode. Men det er bare innimellom.
Kan noen se på desse målingene og komme med noen forslag på hvordan jeg kan dempe de to toppene jeg har? Er det noen enkle måter å gjøre det på, eller snakker vi her om store kjøleskap i alle hjørnene?
Setter stor pris på bliilige måter å gjøre dette på, da kontoen er skrapet.
Bildene over er rommet uten glava og rockwool i hjørnene bak høyttalerene.
Biler under er med rockwoll og glava i hjørnene bak høyttalerene.
Spennende dette med måling av rommet.
Mvh Peter
Vedlegg
-
44.4 KB Visninger: 221
-
78.4 KB Visninger: 217
-
43.3 KB Visninger: 224
-
79.9 KB Visninger: 220