Finnes det noen «tweaks» som er så «over the top» at de ikke kan høres?

Status
Stengt for ytterligere svar.
L

larsmartin

Gjest
Det finnes en tråd for de som mener tweaks ikke gjør nytte. Jeg måtte holde meg vekk så tenkte det var fint med tråd for de som erfarer tweaks kan utgjøre mye på veien til god lyd. 😃
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Svaret er enkelt. Ja, det aller meste.
 
L

larsmartin

Gjest
Tenkte jeg skulle høre med Sveinung under messa om jeg kan låne med litt dyre nettfiltre, så kan jeg teste selv før jeg ler av andre😉.
Skulle til å si det ser ut som du har troa. Eller er hyllen under forsterker kun for pynt?
 
L

larsmartin

Gjest
Ansuz virker til å være lureri helt til en tester det selv. Helt enig det er magisk og for utrolig til å være sant. Men funker gjør det!
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.841
Antall liker
50.842
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Skulle til å si det ser ut som du har troa. Eller er hyllen under forsterker kun for pynt?
Står en streamer der🤔 jeg tviler vel aller mest på at det utgjør noen stor forskjell. Men jeg vil teste før jeg bombastisk driter ut noen😉😁
 
L

larsmartin

Gjest
Husker godt Rune spångberg kom innom med noen dempeføtter når jeg var på lytt hos Tor forsmann. De satte dem under cd-spilleren og lurte på om jeg hørte forskjell. Hørte ikke en dritt..

likevel vel jeg si anlegget mitt falt på plass når gode dempeføtter kom på plass hele veien.
 
L

larsmartin

Gjest
Ja det må du jo få lov til😭😁. Jeg har heller ikke trua på det bare så det er sakt, derfor jeg vil teste.
Spennende hva du kommer frem til. Du har hvertfall utstyr som det bør høres forskjell på. Uansett hva du tror så er det viktig du får med feit kabel fra vegg til rens. Gratis å låne så ta for all del med.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.255
Antall liker
9.485
Torget vurderinger
2
En tweak som beviselig virker er å sette vertikal tracking able VTA korrekt.
Ja det høres bra ut ogsp
1663603898951.png
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Spennende hva du kommer frem til. Du har hvertfall utstyr som det bør høres forskjell på. Uansett hva du tror så er det viktig du får med feit kabel fra vegg til rens. Gratis å låne så ta for all del med.
Screenshot_20220919_181318.jpg
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.255
Antall liker
9.485
Torget vurderinger
2
Alle tweaks virker på vinyl da vinylavspilling påvirkes av så mangt. i motsetning til CD/streaming
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.255
Antall liker
9.485
Torget vurderinger
2
Her er faktisk en strømomtale og tweaks fra en ingeniør. Jeg hadde et slik dimmer problem der jeg bodde før. Dimmeren på andre siden av veggen støyet i min hjemmelagede uskjermede rør preamp, luftbåren EMI …

 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn