Finne aluminiumkabinett til PSii

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Har dere som eier PSii vurdert å sette denne lille diamanten i et DIY aluchassis? Jeg leter litt innimellom etter noe som kunne passe. Også gjerne i tre.

Post gjerne hva du finner i denne tråden.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.865
Sted
Sølvbyen
Jeg har tenkt lignende tanker om Xbox 360, hadde vært fint å den i et kabinett med bedre kjøling/mindre støy. Men er litt redd for at Bill og Microsoft har lagt inn selvutløsermekanismer og sprengstoff som utløses hvis man prøver å åpne eller tukle med den. Er ikke sikker på at Sony er så mye bedre, så vil oppfordre til forsiktighet.

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.205
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
$(KGrHqN,!nME-0drNZgOBP3!)qzZpw~~60_14.JPG

Full Aluminum Enclosure Preamp Case Headohone Amplifier Chassis L 2205 | eBay

Plass til strømforsyningen også (ikke nødvendigvis en fordel rent lydmessig, dog - men det er jo ganske vanlig)

Product DescriptionExternal dimension: width=220mm Height=52mm depth = 226mm
Internal size: width=200mm Height=48mm depth = 217mm

Front panel:silver(Blank)--as photo show

Bacl panel: with one AC power hole---as photo show

Weight about 1.7kg/pcs

M

Morpheus

Gjest
Visse modifikasjoner må nok gjøres på PSii for å få det til. Blir nok litt viktig å få et stort chassis for å unngå overoppheting. Tror det chassiset som Ardilla linket til kan fungere. Cobra 2 som bor i Stavangerområdet er jo en ganske habil DIY'er har jeg fått inntrykk av... kansje alliert seg med han? Du kunne jo kansje fått byttet volumpot i samme slengen til den Audio Noten... :)

S

sorgenfri

Gjest
Visse modifikasjoner må nok gjøres på PSii for å få det til. Blir nok litt viktig å få et stort chassis for å unngå overoppheting. Tror det chassiset som Ardilla linket til kan fungere. Cobra 2 som bor i Stavangerområdet er jo en ganske habil DIY'er har jeg fått inntrykk av... kansje alliert seg med han? Du kunne jo kansje fått byttet volumpot i samme slengen til den Audio Noten... :)
@morpheus:

Har du kommet over noe gode "moddinger" (nytt ord for undertegnede) på Psii?

M

Morpheus

Gjest
@morpheus:

Har du kommet over noe gode "moddinger" (nytt ord for undertegnede) på Psii?
Vel ikke pr se egentlig siden det ikke er noe stort PSii community på verdensveven. Det jeg er helt sikker på er at en bedre strømforsyning vil ha en god del å si! HA10SE har ikke noe mer avansert konstruksjon enn PSii, men spiller mer detaljert, og har et betydelig større soundstage og bedre microdynamikk, men strømforsyningen jeg bruker til HA10SE koster 250 pund og var tiltenkt PSii. Videre er jeg helt sikker på at et bedre volumpotmeter vil gi et ytterligere løft.

Nå har jeg ikke hørt PSii enda med det JJ ecc88 røret jeg bruker i HA10SE. Jeg venter på 2 rør fra Motron, og når jeg får dem skal jeg teste ut litt med PSii, godt mulig at forskjellene vil bli mindre da mellom PSii og HA10SE. Det jeg vet er at stock-røret fra PSii ikke passer til HA10SE selv om det i utgangspunktet skal passe med mA og heater.

Topp Bunn