Fidelios musikkrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Takk takk :) Føler meg gammel nå som jeg har bikket tyve!

Litt mer Eighties Matchbox B-Line Disaster. Jeg har sagt det før men sier det igjen: For en synd og skam at disse gutta aldri har tjent det de fortjener på musikken sin! Småsmale rockeband på 2000-tallet led virkelig av nedlastningsbølgen. De er jo svært langt unna mainstream, og er avhengige av at fansen kjøper platene deres. Bandet er for meg antidoten til den kommersielle søpla man våger kalle rock i dag. På den ene siden er det bra at rock er blitt mer populært igjen, etter en laber periode post grunge til 2010, men det hjelper ikke nevneverdig når det som selger er søppelmusikk som The Killers, Kings of Leon og slikt nonsens. Lite rockesjel igjen i slikt ultraamerikansk, protoolsdrept, svigermorvennlig tantefjas. The Killers vil selge plater til mora di, mens Eighties Matchbox vil:

Litt fler godlåter

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Endelig oppdaget et nytt band blandt alt sølet som finnes :) Spoon-protégéer (Britt Daniels produserte andreplata) fra USA som heter White Rabbits. Bra saker. Kom først over denne på youtube

den første der er en artig variant og en lur måte å gjøre det live i radio på, for originalen lyder omtrent slik

Én til

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Ung bærte fra Manchester. Lovende greier.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fin video på Kvinnedagen.... ;)
    Liker låta. Hærlig driv og snert i bandet.
    "Off & On" har vært en liten favoritt noen dager nå.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    HAHA, er det kvinnedagen i dag? Hva blir det neste? Mannedagen? Hundedagen? Undulatdagen?

url.jpg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jeg en liten detaljfrik- på enkelte områder:
    Ikke synlige arr der heller......særlig.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Mer fra Findlay. Synes dette er ganske god rock jeg altså. I alle fall er det ny musikk som ikke er dritt.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Surfer Blood er et band fra Florida som lager ok musikk. Ny plate snart. Dette lyder litt som en blanding av Pavement, Smiths og norske Lovethugs.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Faen jeg elsker Stereolab. De har laget mye bra.

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Stereolab har laget veldig mye bra, og de er også bemerkelsesverdig konsistente i kvaliteten på det har gitt ut. Er ingen tegn til at Gane skal komme ut av dvalen, men i mellomtiden synes jeg disse to LP’ene har vært brukbare erstatninger:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Ja, enig, de er gode. Monade-platene er også fine. Men det blir ikke helt det samme lell.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Stereolab er for øvrig et band som lyder SVÆRT godt på LP, i hvert fall fra Mars Audiac og videre. De spiller inn musikken digitalt, og overfører den så til tape, før stemmer legges på analogt. Platene blir skåret i Abbey Road rett fra master tape, uten å ha vært innom det digitale domenet. Sound Dust for eksempel er en nytelse på LP.

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Vel talt! Stereolab’s vinylutgaver er definitivt blant det bedre som gis ut; presning, produksjon og lyd er i toppklasse. Det eneste som mangler er at de oppdager utbrettomslaget, er ikke så voldsomt begeistert for to plater i samme omslag... For øvrig er innpakningen ytterst sober.
    Tror for øvrig at den moderate suksessen som har blitt dem til del skyldes at musikken oppfattes som overfladisk muzak, men dette er en feilslutning. Tvert i mot; dette er saker som vokser på dyplytting og som kan høres på flere plan.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Istemmer, Stereolab er en juvel :) Hører på Sound Dust på LP nå, helt konge. Noen band liker man umiddelbart med én gang man hører dem, og så vokser de videre. Stereolab har vært et av de bandene jeg har hørt på jevnt siden 2001.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Selveste Queens har nettopp sluppet ny plate. Oioi, dette er en fet låt.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    428
    Sted
    Friedrichstadt
    Takk for musikktips. Kjenner du til Ladytron, Fidelio? Tror det kan være et band for deg. Sjekk ut platen Witching Hour!

[video=youtube;JTTwlAT_AwU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JTTwlAT_AwU[/video]

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Setter pris på tips, men ikke helt min kopp te det der;)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    ...Like Clockwork snurrer på Regaen her nå. Deluxe-utgaven, dobbel vinyl presset hos Pallas. 45" er den også :) Hypnotisk god lyd, null rillestøy, og kanonmusikk! Hele greia er så tykk at den veier over 1 kg.

qotsa.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn