Feste på lakkert flate....

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.969
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Har et lite prosjekt på gang.

Skal feste noen mindre forsterkere bak på høytalerne mine (vertikalt). Høytalerne er lagd i Corian og lakkert med pianolakk. Hvordan kan jeg feste disse på en måte som gjør at de blir sittende fast, men samtidig kan la seg fjerne uten å ødelegge lakken..?

Jeg tenker vel først og frems på å lime de fast med en liten silikonklump i hvert hjørne...?

Andre ting...dobbelsidig teip (er rett denne tar med seg all lakken når den skal av), kitt (har en misstanke om at dette kan løsne)..

Mvh
OMF

J

J.J

Gjest
Ikke ødelegg så flotte høyttalere ... OK det er dine men .....
Får forsterkeren plass inne i høyttaleren da ? kunne vært en ide...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.969
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Nei, der nok ikke mulig å få noe inne i kassene....

Har planer om å feste forsterkeren på baksiden av basskassene....

Mvh
OMF

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
OMF skrev:
Har planer om å feste forsterkeren på baksiden av basskassene....
Hva med å lage noen kobberskinner som kan koples til inngangsterminalene på høyttalerne og så la forsterkerne "henge" i disse? Om du skjønner hva jeg mener....?

Mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.969
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det blir litt offensivt tror jeg..... (er tre kanals forsterkere - så de skal drive alle 3 elementene!)

Mvh
OMF

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
567
Sted
Bergensregionen
Borrelås med lim på baksiden fungerer ofte bra til slike formål, men du må altså lime (eller stifte) borrelåsen til høyttaler og forsterker.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror jeg ville valgt å line gummiknotter mellom kassa og forsterkerne. Da får du litt mellomrom, og kan skjære delene fra hverandre før du går i gang med finarbeidet.

Topp Bunn