Ferietips i Portugal ønskes..

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Konemor og jeg snakket mye om å prøve Portugal en gang, og nå er LonelyPlanet guide to Portugal kjøpt og flybillett T/R Lisboa bestilt.

Sydenkatalogen gikk i søpla, vi er ferdige med pakketur til strandkanten.
.Nå blir det utforskning i Portugal to uker på egenhånd.

Reiserute og overnatting gjenstår, men har allerede blinket ut vinrunde i Douro dalen med båt,tog,bil...Reiser for å oppleve landets mat,vin,natur og folkeliv.

Tips mottas fra folk som har vært i Portugal.
(Ps reiser kun oss to...)

Sleiven

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
I syd:
Klippestrendene i Alvor med sine grotter og strandrestauranter.
Gamlebyen i Lagos
Husk spesialitetene Cataplana og piri-piri kylling + masse øl..

N

nb

Gjest
Pilgrimsferd opp Douro-dalen hører med. Portvinslodgene i Villa Nova da Gaia (over broen fra Porto) er obligatoriske. Ta en betal-tur der det er mulig hos portvinsprodusentene, du får igjen de få euroene mange, mange ganger når du kommer til prøvesmakingen.

Litt storbyferie i Lisboa hører også med, det er en vakker by og såpass liten at det er greit å holde oversikte og ta seg rundt.

Det er også ganske stilig å se slutten på Europa der klipper på flere hundre meter stuper ned i Atlanterhavet litt utenfor Sarges helt i sør.

Audiophile-Arve har vel hytte i Portugal, så han kommer sikkert med noen betydelig mer kvalifiserte tips. Jeg var bare i Porto-området, samt noen dager i Lisboa og en liten uke på Algarve-kysten i en liten, sløv og hyggelig fiskelandsby jeg ikke husker navnet på.

Topp Bunn