Feil på Chord DSC 1500 dac

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
En gang i ny og ne blir den helt tyst, står den lenge sånn uten at jeg merker det begynner det å lukte varm/svidd elektronikk. For å få den til å virke igjen, skrur jeg den av og på igjen.. Har skrudd den opp, og jeg fant en grønn motstand (fysisk ganske stor) som ser ut som den har hatt det litt varmt. Noen meninger om hva som kan være galt? Kan det bare være å bytte motstanden tro..? Eller må det kanskje skikkelig feilsøking til..?

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Sv: Feil på Chord DSC 1500 dac

Hei
har en 1500e utgave, den liker ikke sølvkabler,da blir den "varm" og slår seg av.Så har du sølvkabling fra dac til pre. Evt. som digitalkabel,prøv å ta de vekk.Kanskje det er så enkelt. Evt ta kontakt med chord i England.
Jan Erik

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Sprøtt! Men jeg bruker sølv både i digitalkabel og signalkabel.. Da skal jeg prøve kobber og se om det er det samme hos meg.. :eek:. Takk for tips :)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52

Regner med du gir en tilbakemelding om det var til hjelp eller ikke :) Virker for meg ihvertfall.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

JE skrev:
Regner med du gir en tilbakemelding om det var til hjelp eller ikke :) Virker for meg ihvertfall.
Det skal jeg gjøre! Veit du forresten hva prisen var på de forskjellige versjonene av denne dacen? Jeg har den med Crystal chip mener jeg å huske. Og vanlig gummiføtter. :)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52

Tror "villedenepris" begynte på ca 35-40000, for 1500 utgaven som ren,dvs. uten tresider som var 5-6000 opp, for 9-10000 opp med treager(aluminiumben).
1500E har to dacer+ fjernkontroll og en grei pre kun for digitale innganger, kostet vel fra 45000 og oppover. Har hatt min i 4 år nå og er meget fornøyd.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Takker JE! Jeg er vel forsåvidt også fornøyd med min, men sliter litt med matching mot drivverk for tiden. Skulle gjerne ha benytta meg av wordclock på den, men har ikke finni drivverk i levelig klasse med denne funksjonen (optisk). Den har forøvrig oppført seg bra nå siden jeg bytta til kobber signalkabel. :)

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11

Mulig apparatet går i selvsving da?

Det er ikke noe gunstig. har vært borti dette med noen store monoblokker og en kimber 4tc kabel. flettingen gjorde at sikringene hele tiden slo ut og når vi byttet til "konvensjonelle" kabler uten fletting var alt fint.

McLaren

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Er det kun flettede kabler som gjør at et apparat kan gå i selvsving? Sølvkabelen jeg bruker er ikke fletta, annet enn skjermen.. ???

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Jeg har funnet ut at: holde seg til kobberkabel på dacen og unngå trøbbel. Har prøvd godt skjærmet sølvkabel, virket litt lengere men kuttet ut med den også.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Det holdt tydeligvis ikke å bare bytte ut signalkablene til kobber, den slo seg ut før i dag. Så nå har jeg kobla på kobber digitalkabel også, så får vi se.. Det er forresten pre med digitale innganger på min reine 1500 også JE. :)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Ja vet det,har hatt den på prøve før jeg fikk den jeg har nå.Men har du fjernkontroll med volum? ;) ;) og to dacer innebygget(amk+AD).Som kan ha noe å si med drivverk valg kanskje. Tror den jeg har er en litt nyereutgave min kom i år 2000.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Nope, har ikke fjernkontroll og to dacer.. ;). Men jeg bruker den inn i en integrert, så for min del kan jeg godt koble ut pre delen i den. . Blir liksom litt smør på flesk. Kanskje jeg skal få Malmin til å gjøre det..? Min er så gammel (97), at jeg tror jeg beholder den. Ser for meg at jeg ikke får all verden igjen for en så gammel dac, samtidig er det uaktuelt å selge til gibort pris, så jeg har vel ikke noe å tape på å koble ut pre'en...? :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Nå har jeg prøvd å bruke kobber digitalkabel også, men den slo seg ut akkurat nå. Så jeg får vel sende den inn til en sjekk.. Tror jeg skal høre med Malmin om han har noe greie på den. Kanskje det kan bli en oppgradering eller to også.. ::)

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
lever den heller til dalens elektronikk på gjelleråsen rett utenfor oslo. bedre service der. malmin er en flink fyr men retn med og lev endel mnd uten dac og mye frulstrasjoner. du får kakskje levert den hos han men det er muligens det siste du ser til den på ett års tid.

McLaren

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Hadde en forsterker hos Malmin for et år siden, og da sa han at han hadde endel å gjøre, så jeg måtte ikke regne med at den var ferdig før om i overkant av en uke. En uke etter ringte han og sa den var ferdig. :). Gjorde en ekstremt god jobb i tillegg. Så min erfaring er veldig bra med han. Mulig han hadde en periode for et par år siden hvor han tok på seg altfor mye..? Men takk for Dalens tipset Mc. Laren! :)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Ville prøvd Malmin , da han har reparert mye Chord gjennon HifiHuset. Han har også kontakt med Chord hvis det trengs. ta kontakt med dem selv på e-mail.Gir grei service, ihvertfall til meg den gang jeg prøvde. Lykke til

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Takk for det JE! Jeg skal ta en tlf til Malmin når jeg får penger til en reparasjon. Jeg bruker i mellomtiden en Cayin CDT 15A, ikke dårlig den heller til prisen..! Men Chorden har en annen oppløsning, det skal sies, så jeg satser på at jeg får den frisk igjen om ikke så altfor lenge. :)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Hadde en Meredian 588 som skal være en bra cd spiller og den kunne høres ut som en veldig billig spiller ved siden av Chorden .Allt var bedre. Selv om jeg mente 588 var kjempebra før :) . Helt til sammenligning med samme pre og to forskjellige innganger til den. og ut på 1200b.Hva bruker du av drivverk i dag? Har selv prøvd 500 drev fra meridian,Teac T1,Cayin 251,Densen 400, Cambridge 640 Yamaha 550 DVd, Meridian DVD spiller. Mcintosh mcd7009,og Meridian digitalkabel. holder vel en knapp på T1 og Densen, Cambridge men den støyer mekanisk ganske mye, bortsett fra det kunne jeg godt brukt den.
Lykke til med rep.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Pr. nå bruker jeg Cayin'en som drivverk. Har faktisk en veldig modda T1 stående oppe på kjøleskapet som må bytte laser, den er jeg enig med deg er helt suveren på Chord'en. ::). Cayin'en er det veldig lite sprut i i forhold.. Men så var det den SYNC OUT, som jeg har forstått er til å koble opp klokka i dac'en opp mot drivverket, skulle jo gjerne prøvd dette da.. ::)

EDIT: SYNC OUT bak på dac'en altså..

Topp Bunn