Hei.
Preampen min er veldig mikrofonisk, eller vi kan vel si at rørene er mikrofoniske. Symptomene er at preampen fungerer som en mikrofon for lyder i rommet som stemmer, TV og musikk
Jeg har prøvd med demperinger på rørene, men til ingen nytte. Jeg fant etterhvert ut at lyden kommer utenfra, entrer chassis enten direkte eller via racket, opp gjennom skruene som holder oppe printet
Inn i printet, gjennom rørsoklene og ut i rørene.
Jeg har prøvd å dempe bunnen med bitumen. Det eliminerte nesten all mikrofonien, men lyden ble fullstendig døll, så det kan jeg ikke leve med. Imidlertid bekreftet det hvor lydbølgene kommer fra.
Har også prøvd mange forskjellig rør(2c51/396A) av både type, årgang og merke, men det ser ikke ut til å ha noen nevneverdig effekt.
Så nå lurer jeg på om dere som har så kloke hoder har noen gode ideer til meg.
Rørsokler i Teflon kanskje?
Hilsen
Puma
Preampen min er veldig mikrofonisk, eller vi kan vel si at rørene er mikrofoniske. Symptomene er at preampen fungerer som en mikrofon for lyder i rommet som stemmer, TV og musikk

Inn i printet, gjennom rørsoklene og ut i rørene.

Jeg har prøvd å dempe bunnen med bitumen. Det eliminerte nesten all mikrofonien, men lyden ble fullstendig døll, så det kan jeg ikke leve med. Imidlertid bekreftet det hvor lydbølgene kommer fra.
Har også prøvd mange forskjellig rør(2c51/396A) av både type, årgang og merke, men det ser ikke ut til å ha noen nevneverdig effekt.
Så nå lurer jeg på om dere som har så kloke hoder har noen gode ideer til meg.
Rørsokler i Teflon kanskje?
Hilsen
Puma