FBI avlyttet 472 000 telefonsamtaler for å ta Sami

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.762
Sted
Holmestrand
Kan ikke helt fri meg fra meg fra assosiasjoner til Stasi når jeg leser dette. Fikk heller ikke særlige gode følelser for onkel Sam etter å ha hørt Al-Arians kone på Skavlan. Hun presenterte selvsagt saken fra deres side, men det kan vel ikke være særlig tvil om at frihetens fanebærere der vest representerer en stor fare for alle idealer om frihet og likhet?
http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/02/21/492658.html

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold
Re: FBI avlyttet 472 000 telefonsamtaler for å ta

Det er sikkert en god følelse at FBI har kopier av alle faxer, opptak av alle telefonsamtaler og bilder eller video av alle ens bevegelser de 9 siste årene. Det er jaggu godt vi har frihetslandet USA som kan kjempe for friheten!

...so help you God.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

De har opplevd 9-11. Ikke rart de er føre var. Det hadde nok vi også vært.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Ingen røyk uten ild!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0

Rent umiddelbart virker det som om de har en jævlig dårlig sak når de må avlytte typen i 9 år og høre på 472000 telefonsamtaler før de finner noe mistenkelig !? Er det noen som VIL ta ham ? Har de brukt så mye penger på saken etter to år at de bare MÅ rettferdiggjøre pengebruken og derfor fortsetter i 7 år til ??

For egne del tror jeg både FBI/CIA og div muslimske organisasjoner hver for seg skulle kunne finne meg skyldig både som sympatisør med og mot terror etter max 6 måneder så sleivkjeftet som jeg er ! ;)

For ikke å snakke om Ottar og "Guttekubben frisk sprut" som begge ville finne meg skyldig i høyforrederi etter max 24 timer avlytting. ;D ;D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.762
Sted
Holmestrand

De kan ikke skjule alt bak 9-11. Det har gått med mye  mere folk i Irak enn i 9-11. Tilstanden for folk i Irak er 10-gangen verre, og de er beviselig uskyldig i 9-11!.

Og hva ingen røyk uten ild angår gjelder det for bål, ikke for rettsvesenet.

Det må da ògså være et tankekors at man MÅ si seg skyldig i noe fordi man ikke har råd til en rettsak til?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hvem ialle dager er det som har ringt så mye...?
Det er jo over 140 samtaler per. dag. Om de ikke er telefonselgere så er det jo mistenkelig i seg selv.

Når det gjelder livene som er gått med i Irak så er det for enkelt å si at det er flere enn i 9-11. Det er ikke amerikanerne som står for drepingen der nede, det er deres egne, de dreper hverandre som galne. Og så kan man si at det ikke hadde skjedd om ikke amerikanerne gikk inn, men da hadde Saddam knertet et ukjent antall mennesker på samme tiden, det er det ingen som tar med i regnestykkene lenger.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0

Det er jo over 140 samtaler per. dag. Om de ikke er telefonselgere så er det jo mistenkelig i seg selv.

140 samtaler pr dag ?? Du har ikke tenåringsdøttre du ?? ;)

Nå tror jeg det er slik at alle som har snakket med mannen også er blitt avlyttet. Og det er også lett suspekt. Det at naboen din som du snakker med daglig kanskje kjenner noen som er suspekte gjør deg også til en sikerhetsrisko som må avlyttes ?? Liker ikke den der utviklingen jeg ! :mad:

Bare å beklage at våre amerikanske venner har lett for å bli paranoide, jfr McCarty tiden ! :-/

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.762
Sted
Holmestrand

Når det gjelder livene som er gått med i Irak så er det for enkelt å si at det er flere enn i 9-11. Det er ikke amerikanerne som står for drepingen der nede, det er deres egne, de dreper hverandre som galne. Og så kan man si at det ikke hadde skjedd om ikke amerikanerne gikk inn, men da hadde Saddam knertet et ukjent antall mennesker på samme tiden, det er det ingen som tar med i regnestykkene lenger.
Mulig at det er mistenkelig med så mange telefonsamtaler, men da burde man kanskje forvente håndfaste bevis?
Når man starter en krig etter nøye planlegging da må du være med å ta ansvaret, både for egne og motpartens tap. Hvis noen fiker til deg kan du ikke male opp familien deres til kjøttdeig. Det må vel snart være klart for de fleste at det eneste man oppnår med den såkalte "krigen mot terror" er destabilisering.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Rent umiddelbart virker det som om de har en jævlig dårlig sak når de må avlytte typen i 9 år og høre på 472000 telefonsamtaler før de finner noe mistenkelig !?
Har du noen som helst peiling på hvordan rettssystemet fungerer i USA?

A

Akle

Gjest

Har du noen som helst peiling på hvordan rettssystemet fungerer i USA?
<<amerikanske lover etter 11. september gjorde det mulig å først holde ham i to og et halvt år uten rettssak.>>

Mvh
Atle K

G

Gjestemedlem

Gjest

Tror ikke mentaliteten er det spor bedre her hjemme. Nordmenn er om mulig ennå mer forskremte enn Amerikanerene. Den dagen en av oslo trikkene blir bombet er det slutt på alt som heter sivile friheter i Norge.

Se bare på nettsensurdebattene om hvor ynkelige og redde vi er, og hvor mye vi er villige til å gi opp, nå i disse fredfulle og rolige tider.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold

De har opplevd 9-11. Ikke rart de er føre var. Det hadde nok vi også vært.
Det er ikke 9 år siden denne tragiske ulykken ennå ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0

Den som er villig til å oppgi personlig frihet for å oppnå trygghet har ikke fortjent noen av delene !! :eek:

A

Akle

Gjest

Siden har Al-Arian sittet inne, amerikanske lover etter 11. september gjorde det mulig å først holde ham i to og et halvt år uten rettssak. I 2006 inngikk han et forlik med
myndighetene der han innrømmet skyld på ett tiltalepunkt,
noe som førte til en dom på 57 måneders fengsel.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/02/21/492658.html

Al-Arian erklærte seg skyldig i ett tiltalepunkt, mot at myndighetene droppet åtte andre der juryen hadde vært delt

Som følge av dette, ble han i mai idømt en fengselsstraff på 57 måneder, hvorav det meste allerede er sonet.

http://www.minerva.as/?vis=artikkel...722432&t=Dømt i USA, frikjent av norsk presse

Gi meg et punkt hvor disse to artiklene ikke korrelerer i presentasjonen av fakta. Kanskje du burde se hva som står i kildene før du går ut og forklarer verden om den forferdelige venstrevridde propagandaen og leflingen med sannheten som finnes i norsk media ::)

Eller var det noe annet du håpet og illuminere?

Etter å ha sittet to og et halvt år i fengsel for uten lov og dom, er det ikke mulig at en har relativt lav terskel for å innrømme det minste av 8 lovbrudd en står tiltalt for - om en allerede har sonet tiden og barn og kone hjemme å tenke på?

Mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Det var vel uttrykket: fengslet uten lov og dom, jeg reagerte på. Han er dømt for en forbrytelse. Hans handling er også ulovlig i Norge.

A

Akle

Gjest

Det var vel uttrykket: fengslet uten lov og dom, jeg reagerte på. Han er dømt for en forbrytelse. Hans handling er også ulovlig i Norge.

I ettertid sa han seg enig i et lovbrudd han allerede hadde sonet for: uten lov og dom.

Spiller du, eller er du blind for alt annet en det du vil se.

Mvh
Atle K

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold

Bra Oddgeir. Dette kaster nytt lys over saken for min del og viser hvor langt norsk presse er villige til å gå. Det er jo ikke det eneste eksempelet på heftige overskrifter med manglende rot i virkeligheten.

Dersom han ikke hadde sagt seg skyldig i dette tiltalepunktet ville han risikert at saken kom opp på nytt med alle de 9 tiltalepunktene.

Det blir for enkelt å si at han er uskyldig på de 8 øvrige tiltalepunktene fordi det er inngått et forlik.

Heller ikke er han dømt for de 8 øvrige punktene til tross for at en splittet jury ikke nødvendig vis betyr at man er uskyldig. Allikevel legges skylden for dette på 2 jurymedlemmer som angivelig skal være rasistiske.

At noen har sonet lenge i varetekt er tragisk kun dersom de ikke er skyldige.

Nok en gang tror jeg det er relativt trygt å konkludere med at saken er kvernet gjennom propagandamølla og at de "fakta" vi får servert, både den ene og den andre veien, har alt for liten rot i virkeligheten til at vi kan trekke fellende konklusjoner.

Forøvrig lurer jeg på hvor mange lovbrudd jeg har begått de siste 9 årene uten egentlig å være klar over det...

A

Akle

Gjest

Bra Oddgeir. Dette kaster nytt lys over saken for min del og viser hvor langt norsk presse er villige til å gå. Det er jo ikke det eneste eksempelet på heftige overskrifter med manglende rot i virkeligheten.

Dersom han ikke hadde sagt seg skyldig i dette tiltalepunktet ville han risikert at saken kom opp på nytt med alle de 9 tiltalepunktene.

Det blir for enkelt å si at han er uskyldig på de 8 øvrige tiltalepunktene fordi det er inngått et forlik.

Heller ikke er han dømt for de 8 øvrige punktene til tross for at en splittet jury ikke nødvendig vis betyr at man er uskyldig. Allikevel legges skylden for dette på 2 jurymedlemmer som angivelig skal være rasistiske.

At noen har sonet lenge i varetekt er tragisk kun dersom de ikke er skyldige.

Nok en gang tror jeg det er relativt trygt å konkludere med at saken er kvernet gjennom propagandamølla og at de "fakta" vi får servert, både den ene og den andre veien, har alt for liten rot i virkeligheten til at vi kan trekke fellende konklusjoner.

Forøvrig lurer jeg på hvor mange lovbrudd jeg har begått de siste 9 årene uten egentlig å være klar over det...
Før jeg eventuelt skulle finne på å svare, dette er sarkasme?

Mvh
Atle K

A

Akle

Gjest

Han satt to og et halvt år før saken i det hele tatt ble tatt opp. Dessuten tar en kanskje ikke så mye for å signere på et papir for å slippe ut til kone og barn en ikke har sett på flere år på grunn av menneskerettsstridig frihetsberøvelse?

Du velger alltid å se en sak fra perspektivet som passer din virkelighetsoppfatning, uten engang og oppdage nyanser og dybde.

Hvorvidt han er skyldig eller ikke er ikke poenget. Det er prosessen.

Mvh
Atle K

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0

Det er sikkert en god følelse at FBI har kopier av alle faxer, opptak av alle telefonsamtaler og bilder eller video av alle ens bevegelser de 9 siste årene. Det er jaggu godt vi har frihetslandet USA som kan kjempe for friheten!

...so help you God.
Mangler det ikke 14 dager med innlegg her på HFS? Hadde det vært en ide å kontaktet FBI? God nows hva de har kopi av...?

Kunne vært greit å fått brukt overvåkingen til noe nyttig da! ;D

Hadde vært en fin jobb for Espen Thoresen Værsågod. Da han var på tv med eget program ringte han noen ganger til det Hvite Hus med sine saklige spørsmål......øhh...

Hello! Is it the white house?
This is from Hifisentralen in Norway, and we are missing some.....

Noen som tar utfordringen? ;D ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold

Før jeg eventuelt skulle finne på å svare, dette er sarkasme?

Mvh
Atle K
Nei, mitt innlegg baserer seg nok en gang på (slik det ofte pleier å være når noen slår opp et presseoppslag på HFS som jeg finner det verdt å kommentere) at det neppe er noen her som sitter med nok kunnskap om saken til å kunne vurdere om de amerikanske myndighetene har en god sak eller ikke, om han er uskyldig dømt osv. Å kalle dette et justismord er akkurat like usaklig som å kalle ham en forbryter. Eller sitter du på noen informasjon som ikke er kommet frem her Akle?

Forøvrig er det jo ikke overraskende at pressen finner det passende å trekke endelige konklusjoner.

Topp Bunn