Fat Freddy's Drop, en slags reggae

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Første låt ut er i alle fall pisse skev dub. Og noe annet er kanskje ikke å vente fra noen som kaller seg Fat Freddy.
Fabulous Furry Freakbrothers kunne sikkert ha digget dette. 8)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Første låt ut er i alle fall pisse skev dub. Og noe annet er kanskje ikke å vente fra noen som kaller seg Fat Freddy.
Fabulous Furry Freakbrothers kunne sikkert ha digget dette. 8)
Jeg kjøpte Kind of blue med Miles Davis etter oppfordring og glitrende omtale her på hfs. Det er vel i grunn den kjedeligste plata jeg har i samlingen min, så da er vel svaret at "smaken er som baken"

Men, det skal sies, det er første gang jeg lufter dette her på hfs. Hvorfor? For jeg mener at å rakke ned på andres musikksmak er uspiselig.
Liker man ikke andres musikk, so what? La de kose seg med den, uten å rakke ned på det.

En ting er hvis man oppfordrer i tråden som " liker du eller liker du ikke" men ikke som her hvor man bare prøver å utvide musikkhorisonten for folk.

Det du skriver her baluba, virker "dempende" for andres lyst til å dele med seg av musikk til folket her. Kall meg gjerne "syter", men jeg tror det faller tilbake på deg selv.

Ha en fortsatt god helg!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har da ikke skrevet noe som helst negativt. Jeg skriver bare det åpenbare, nemlig at dette er dub laget av hashrøykende freakere (fra Australia). Og freakere er visst ikke så uvanlig i bransjen der nede. Musikken til den grusomme tv-serien Home And Away er laget av et band kalt Magic Mushroom Music.

Siden bandet heter Fat Freddys, og de spiller dub, så skal det mye til for å overbevise meg om at dette dub-bandet ikke er solide freakere. Hvis det er så belastende for deg at du ikke lenger kan like dem kan ikke jeg noe for, det er uansett en uomtvistelig sannhet. Skulle de vise seg å være et born again kristent musikk-kollektiv som har en overvektig frontfigur så skal jeg bite i meg uttalelsen, men det er vel heller lite sannsynlig.

Kan du forklare hvorfor det jeg skriver er negativt, hvis du mot all formodning ikke skulle være en ekstrem motstander av cannabis på alle mulige måter? At du i tillegg ikke like Miles er vel et eksempel på at du ikke liker harmonier som er skapt i heroinrus, så det er kanskje en indikasjon på at du har et ekstremt restriktivt forhold til narkotika. Isåfall beklager jeg sterkt at jeg har ødelagt din glede over å lytte til din nye favorittoppdagelse, men du burde luktet lunta/pipa selv for lenge siden. ;)

Edit:

Fat Freddy til venstre.

Edit:edit: Jeg tok feil da jeg skrev nasjonalitet, de er selvsagt fra New Zealand, ikke det større nabolandet. Og bandnavnet tilsier vel kanskje heller at Fat Freddy har brukt syre da de laget albumet, i og med at de heter Fat Freddys Drop. ;D

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Da ser det ut til at jeg ikke kan annet enn å legge meg flat her baluba. Misforstod innlegget ditt til de grader ser det ut til. Beklager!!

Kanskje jeg må legge bort pipa en stund ;D

mvh
Lars

( og ha en fortsatt god helg!)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Beklagelse mottatt og godtatt, Lars. :)
Flott!

Du veit, egentlig er jeg for gammel til å like sånn musikk, men jeg likte at de dro inn en haug med blåsere i det hele, og det svingte det av.
Rart det med musikksmak, noen ganger er det bare noe som " treffer" deg.

mvh
Lars

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Takk for tips. Syntes musikken var litt fet, jeg.... :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Så høflig, enkelt greit kan det løses folkens.
Kred til sclalars og baluba.

8) band forresten.

hmmm...hva minner blåseråpningen på denne låten om monn tro? ;)

Topp Bunn