Fantastisk gitarist

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.047
Det så/ hørtes meget bra ut :D
Mere inf. om mannen og anbefalte utgivelser?
mvh.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
367
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Tja, syntes ikke det var noe særlig jeg (dog den ene sangen jeg hørte). Mye ekko og litt klimpring på strengene :-\

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
47.330
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
genial på gitar spør du meg :) ser cdon har 4 titler med han

mvh

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
100
Sted
Drammen
Torget vurderinger
55
Det ligger mange spor av han på youtube.

Jeg synes feks The Mystery er en bra plate. Sporet jeg la ut er ikke på denne skiven.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.762
Torget vurderinger
2
Å salte maten er vel og bra. Å sleppe oppi hele saltpakka blir helt feil. Tommy skulle med sine helt spesielle ferdigheter lært seg mer om hva uttrykket "less is more" betyr. Han dribler seg helt bort. Det som skulle bli det herligste krydder blir kun et irritasjonsmoment.
EDIT: Og hans "Stevies blues" låter i retning av SRV, rett nok, men er knapt en blek skygge. SRV kunne spist ham rå til frokost.
:)

Mvh
Håkon Rognlien

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.047
Retter nå en takk til Plinius her jeg, dette må sjekkes ut nærmere.

Ser kritikerene har noen negative anmerkninger til mannene. Men IMO ville jo SRV kunne spise hvem som helst til frokost ;)(det hjelper dog ikke siden mannen forlengst har vandret til de evige jaktmarker og intet nytt kommer derfra)
.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Fyren er bra teknisk, men han trenger ikke å ta'n helt ut på hver eneste melodi han fremfører. Man kan bli trøtt i øra av mindre overkill enn dette.

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
100
Sted
Drammen
Torget vurderinger
55
Mulig han overdriver litt av og til, noe jeg synes er "kult". Synes forøvrig platen Endles Road er nøkternt framstilt

A

atlechri

Gjest
Haakon_Rognlien skrev:
Å salte maten er vel og bra. Å sleppe oppi hele saltpakka blir helt feil. Tommy skulle med sine helt spesielle ferdigheter lært seg mer om hva uttrykket "less is more" betyr. Han dribler seg helt bort. Det som skulle bli det herligste krydder blir kun et irritasjonsmoment.
EDIT: Og hans "Stevies blues" låter i retning av SRV, rett nok, men er knapt en blek skygge. SRV kunne spist ham rå til frokost.
:)

Mvh
Håkon Rognlien
Hei
Hei
Du skriver som om du sitter på fasiten her, og det blir vel ikke helt riktig. Dette blir ikke noe annet enn din mening, hadde du uttalt det så hadde kanskje utsagnet hatt et snev av troverdighet. Tommy Emmanuel står for meg som en av de ytterst få levende mennesker som kan kombinere en Shawn Lane hurtighet og teknikk med en groove ala Hendrix eller feeling en Clapton verdig. Sistnevnte Clapton har forresten flere ganger uttalt at han setter ham svært høyt som gitarist. Han har en sjarm og et scenetekke som er hinsides det meste jeg har sett også. Når det gjelder musikalitet er han noe av det ypperste jeg har hørt også. Greia med Tommy er at det er så mye musikk inni ham er at uttrykkene noen ganger står i kø for å komme til overflaten. Utfordringen for oss som lytter blir jo da å klare å sortere;-)) Han ble i mange år kalt "Australias best kept secret" men takket være mange fan, ikke minst blant europeiske og amerikanske gitarister, er han nå i ferd med å bli verdenskjent.

Du må gjerne si at du ikke liker Tommy Emmanuel, men å kritisere han, eller å forsøke å bagatellisere dette utrolige talentet, det får du overlate til folk som har greie på gitarspill.

Mvh Atle

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
atlechri skrev:
Du skriver som om du sitter på fasiten her,
...., og det gjør du også.

Det er flere her som har peiling på gitar og gitarister, som ikke river seg i håret av lykke, når denne Tommy spiller. ;D

A

atlechri

Gjest
oddgeir skrev:
atlechri skrev:
Du skriver som om du sitter på fasiten her,
...., og det gjør du også.

Det er flere her som har peiling på gitar og gitarister, som ikke river seg i håret av lykke, når denne Tommy spiller. ;D
Jeg påstår absolutt ikke at jeg sitter på fasiten, jeg bare understreker at for å komme fram til det som står i fasiten, så må du kunne grunnleggende algebra. Når noen påstår at Tommy "dribler seg bort" og "blir kun et irritasonselement" så får dere meg til å tvile på regneferdighetene. ;)

Tommy Emmanuel er langt langt fra min favorittgitarist, men beundringen for mannen blir ikke mindre av det. Det jeg mener å si er at hvis noen faktisk tar seg bry med å fortelle dere at dette er en bra gitarist så bør man faktisk prøve å se det fra et positivt utgangspunkt. Hvis ikke så kommer man fort dit at ingen gidder å dele noe som helst av erfaringer på dette forumet.

Mvh Atle

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
atlechri skrev:
Når du påstår at Tommy "dribler seg bort" og "blir kun et irritasonselement" så får du meg til å tvile på regneferdighetene. ;)
Det har jeg aldri påstått.

Topp Bunn