Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Folk er på Posten/Bring som dem er på Norwegian... uansett hva man hører om dem, så er det dem man bruker, og er fornøyd med det..

    Jævlig kjett å bli av dem hvor ting går skeis.... ser den.. men Posten har for min del levert varene feilfritt i mine år som aktiv bruker av dem. Samme har norwegian, men jeg tror jeg hadde latt være å klaga på dem offentlig om jeg skulle bli rammet av forsinkelse eller kansellering, jeg vet at det kan innebære en risiko å planlegge reise med dem. Så, posten er ikke feilfrie dem heller, etter hva jeg leser, men til dere som igjen og igjen opplever problemer med dem, hvorfor ikke bruke andre ?
    I dette tilfellet så er det nå leverandøren, Platekompaniet, som har avtale med Posten.
    Ikke så mye å få gjort med det.
    Og så lenge en betaler for en ekstratjeneste, så forventer en jo at posten ligger trygt.
    Skulle jo være tryggere enn at postkassen er full i to uker.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vel - når man ser det fullstendige kaoset som Postnord presterer i Sverige, så er egentlig ikke posten så forbaska ille.

    Min leverandør bruker Postnord, og det skrangla ei stund, men nå funker det bra.

    Johan-Kr
     
    M

    MORNING STAR

    Gjest
    Post fra Asia tar ca.7 til 10 dager dvs på andre siden av jordkloden.

    Mens små brev fra UK med ting kjøpt på eB ay tar ca 3 uker.

    Da sitter jeg igjen med 2 teorier om hvorfor:

    1-Posten Norge liker ikke å bringe brev fra øyriket.

    2- UK ligger på Månen
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Nok en gang skuffer Posten.
    I sommer sendte Platekompaniet en vinylkasse til meg.
    Platekompaniet sender pakker som A-post
    I tidsrommet denne skulle kommet hadde vi betalt for oppbevaring.
    6 uker har gått og pakken er ikke kommet til rette.
    Da har du nok ikke lest vilkårene for oppbevaring av post. Sitat: "Husk at rekommanderte brev, verdibrev og pakker returneres til avsender når hentefristen er utløpt, vanligvis to uker."

    Jeg bruker ofte oppbevaring av posten min når jeg er i utlandet i perioder, men jeg sørger for ikke å bestille pakker som kan komme i de periodene.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Folk er på Posten/Bring som dem er på Norwegian... uansett hva man hører om dem, så er det dem man bruker, og er fornøyd med det..

    Jævlig kjett å bli av dem hvor ting går skeis.... ser den.. men Posten har for min del levert varene feilfritt i mine år som aktiv bruker av dem. Samme har norwegian, men jeg tror jeg hadde latt være å klaga på dem offentlig om jeg skulle bli rammet av forsinkelse eller kansellering, jeg vet at det kan innebære en risiko å planlegge reise med dem. Så, posten er ikke feilfrie dem heller, etter hva jeg leser, men til dere som igjen og igjen opplever problemer med dem, hvorfor ikke bruke andre ?
    Nok en gang skuffer Posten.
    I sommer sendte Platekompaniet en vinylkasse til meg.
    Platekompaniet sender pakker som A-post
    I tidsrommet denne skulle kommet hadde vi betalt for oppbevaring.
    6 uker har gått og pakken er ikke kommet til rette.
    Da har du nok ikke lest vilkårene for oppbevaring av post. Sitat: "Husk at rekommanderte brev, verdibrev og pakker returneres til avsender når hentefristen er utløpt, vanligvis to uker."

    Jeg bruker ofte oppbevaring av posten min når jeg er i utlandet i perioder, men jeg sørger for ikke å bestille pakker som kan komme i de periodene.
    Har selvsagt sjekket med Platekompaniet som IKKE har fått den i retur.
    Én uke etter at pakken ble sent, var jeg kommet hjem.
    Så det burde holde i massevis.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Alle post og brev burde vært sporing på !!! Så blir ting ryddig og folk ikke utnytter smutthullen som selvfølgelig er der!
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Nok en "sjokkerende" lærdom om Postens "tjenester".

    Handlet en trafo fra UK. Totalt med frakt £36.7. Dermed sneik beløpet seg akkurat over "frigrensa" på kr. 350.

    I min gode tro (og uvitenhet) regnet jeg med å betale i underkant av kr. 100 i moms, men dengang ei.
    Posten skal i tillegg ha kr. 153 for sin forenklede tollbehandling. Dette ekstragebyret skal de ha for alle kjøp på varer med en kostnad på mellom kr. 350 og kr. 3000.

    Så i mitt tilfelle måtte jeg i tillegg betale kr. 241 for en vare jeg allerede hadde betalt kr.380 for. Prisen på min innkjøpte trafo ble fikk dermed et prispåslag på 63%.

    Pakka var ikke åpnet for å sjekke vedlagte invoice, så den jobben posten tar seg betalt for, er å lese det som står notert på Customs Declaration.

    Godt betalt for en liten jobb!!
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Handlet en trafo fra UK. Totalt med frakt £36.7. Dermed sneik beløpet seg akkurat over "frigrensa" på kr. 350.

    I min gode tro (og uvitenhet) regnet jeg med å betale i underkant av kr. 100 i moms, men dengang ei.
    Posten skal i tillegg ha kr. 153 for sin forenklede tollbehandling. Dette ekstragebyret skal de ha for alle kjøp på varer med en kostnad på mellom kr. 350 og kr. 3000.

    Så i mitt tilfelle måtte jeg i tillegg betale kr. 241 for en vare jeg allerede hadde betalt kr.380 for. Prisen på min innkjøpte trafo ble fikk dermed et prispåslag på 63%.

    Pakka var ikke åpnet for å sjekke vedlagte invoice, så den jobben posten tar seg betalt for, er å lese det som står notert på Customs Declaration.

    Godt betalt for en liten jobb!!
    Er nok sånn det alltid har vært når summen er over grensa, skjedde meg en gang på en bluray som kostet etter tollkursene 202kr (den gangen grensa var kr 200). Den blurayen ble dobbelt så dyr.

    Men er enig i at det tollgebyret er håpløst, burde heller vært mva på varen inkl frakt men droppe tollgebyret.
    De rødgrønne har vel sagt at de skal fjerne hele minimumsgrensa på 350kr dersom de kommer i regjering, slik at da kan det bli tollgebyr og mva på alt kjøp fra utlandet uavhengig av pris fra i høst.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Vær glad det var posten som hadde forsendelse/fortollingsjobben. De andre fraktselskapene kan fort ta mange ganger det beløpet i gebyr.
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35
    Faen ta posten...igjen
    Nå er det andre gang på kort tid jeg mottar en komponent hvor flere skuer er regelrett ristet løs -
    i tillegg har pakka/komponenten har fått seg en real trøkk i front/hjørnet :mad:
    Heldigvis ikke dyre saker, men uansett grenseløst irriterende
     
    M

    MORNING STAR

    Gjest
    Her er svaret på hvorfor pakker er levert med deformert innhold!
    11264979_1072561412754761_445062926_n.jpg
    hqdefault.jpg
    Ace Ventura `er jobber der.
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35
    Faen ta posten...igjen
    Nå er det andre gang på kort tid jeg mottar en komponent hvor flere skuer er regelrett ristet løs -
    i tillegg har pakka/komponenten har fått seg en real trøkk i front/hjørnet :mad:
    Heldigvis ikke dyre saker, men uansett grenseløst irriterende
    Litt mye eder & galle her, men Posten skal faktisk få litt skryt også, - de tar klager på alvor og ordner opp etter seg!

    mvh
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Købte fostærker på finn.no.
    Aftalte forsendelse med posten, og betaling ved udlevering med køber - grej kar.

    Indleveret Oltedal 2 . september. Og der ligger den fortsat! Dvs sporløst forsvundet trods sporing....

    Not impressed. Men regner da med sælger får erstatning.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Faen ta posten...igjen
    Nå er det andre gang på kort tid jeg mottar en komponent hvor flere skuer er regelrett ristet løs -
    i tillegg har pakka/komponenten har fått seg en real trøkk i front/hjørnet :mad:
    Heldigvis ikke dyre saker, men uansett grenseløst irriterende
    Litt mye eder & galle her, men Posten skal faktisk få litt skryt også, - de tar klager på alvor og ordner opp etter seg!

    mvh
    Det er bare fordi de ikke har monopol.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Købte fostærker på finn.no.
    Aftalte forsendelse med posten, og betaling ved udlevering med køber - grej kar.

    Indleveret Oltedal 2 . september. Og der ligger den fortsat! Dvs sporløst forsvundet trods sporing....

    Not impressed. Men regner da med sælger får erstatning.
    Pakken nu dukket op, har fået henteseddel idag - med et annet sporingsnummer enn det oprindelige. Afsender bekræftiger at han har fået besked fra Posten at pakken har fået annet sporingsnummer.

    Så.. pakken har altså været undervejs siden d 02.09, og undervejs rapporteret som forsvundet af Posten. Nu funnet igen, og fået nyt sporingsnummer. Jeg er litt på alerten må jeg indrømme.

    Pakken er på oppkrav (altså betale ved modtagelse). Hvordan er det reglerne er? Kan jeg åbne pakken "in situ" på posten og sikre mig at indholdet er ok, før jeg betaler?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Spørst på postfunksjonæren.
    Normalt sett får man se eska, men "thats it"!
    Etter postens regler skal man betale før man får se innholdet.
    Gjør oppkrav ganske bortkastet!
    Men du får se størrelsen på eska da....

    --
    Martin Sandvik
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Men ingen nekter deg å pakke opp men du er der så man evnt kan få bekreftet innhold eller skader...
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Faen ta dere som ikke klarer og emballere skikkelig!! :cool:

    Det er helt latterlig og se hvordan mange av dere sender det dere vil kalle verdifulle ting, virker som om dere ikke bryr dere i det hele tatt, for så og skylde på i dette tilfelle Posten/Bring, eller hvilket som helst annet transportselskap. Original eske sier dere, at det skulle holde, at det er det beste.... Tja, Den er beregnet til og sendes i en container hvor slike esker blir stablet ifra vegg til vegg, tak til tak. Ikke bli sendt med postbilder worldwide.....
    Men når det er så at dere har original eske da.. med litt isopor eller annet materiale innvendig... Så putter man det i en en STØRRE eske som da er fylt med luftposer, isoporchips... som førstevalg. eller noen gamle skum akustikk produkter dere allikevel ikke bruker :rolleyes:
    Altså fyll med noe som tar opp mer absorbasjon enn kun original eske, Box in Box er greia, om dere gjør dere flid lager dere en trekasse.
    Ingen kostnad om dere skal sende en forsterker eller eller annet med litt verdi...

    Om skruer løsner, så sier det mere om produktet enn Posten/Bring dessverre .....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Faen ta posten...igjen
    Nå er det andre gang på kort tid jeg mottar en komponent hvor flere skuer er regelrett ristet løs -
    i tillegg har pakka/komponenten har fått seg en real trøkk i front/hjørnet :mad:
    Heldigvis ikke dyre saker, men uansett grenseløst irriterende
    Litt mye eder & galle her, men Posten skal faktisk få litt skryt også, - de tar klager på alvor og ordner opp etter seg!

    mvh
    Det er bare fordi de ikke har monopol.
    Hvordan forklarer du vinmonopolets høye kvalitet og servicegrad?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Helt klart viktig å emballere og pakke skikkelig, ingen tvil om det. Gjerne merke godt med selvlysende "FORSIKTIG" etiketter også.

    Men det er heller ingen tvil om at det jobber enkelte orangutanger fullstendig blottet for yrkesstolthet eller et ønske om å gjøre en god jobb i transportbransjen. Posten og de andre store speditørene er ofte verstingene, er min erfaring. Der jobber det folk uten et forhold til det de driver med, og mange av dem gir rett og slett faen. Ikke alltid så vanskelig å skjønne hvorfor når man ser hvordan blårussen har herpa en del firmaer og gjort dem direkte menneskefiendtlige, men det burde faktisk ikke være så jævla fordømt vanskelig å plukke opp ett stykk gods ett eller annet sted og levere samme stykk gods ett eller annet annet sted, uten at det blir enten slått ihjel eller forsvinner på veien. Men det handler nok mye om vilje, tenker jeg.

    Det tryggeste er som regel å bruke mindre transportfirmaer og enmannsforetak er min udelte erfaring. De har ofte et nært forhold til det de driver med, og er personlig avhengig av fornøyde kunder. Kanskje det koster litt mer i noen tilfeller, men det er det kanskje verdt for at ting skal komme fram uskadet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.830
    Torget vurderinger
    23
    Jeg bruker Posten/Bring daglig og har gjort i mange år. Ikke en eneste episode av noe slag, knall service både på mottak og utlevering. Men som nevnt tidligere - emballasje er VIKTIG når dere sender, - "stum" pakking er IKKE greia, det må være noe som absorberer. Doble esker. Original butikkdisplay eske funker ikke. De kommer flott pakket på paller, og er plastet inn og stive som fy. Så blir pallen sprettet og varene stablet pent opp på utstilling hos Store Satan (Elkjøp, Lefdal et al) hvor kunden glad og fornøyd bærer den ut i bilen, hjem til sur kjerring og deretter via Bruktbørsen og til nærmeste postinnlevering fir videreforsendelse til han som kjøpte den av deg til 40% av nypris... som så"vil ha att pæinga" fordi pakka ser ut som ei lefse. Fullt forståelig. Første betingelse; PAKK skikkelig! Og så; Skriv stort og tydelig både mottaker og avsender, mange av oss skriver som griser og attpåtil unødvendig gnorete og smått. Deretter - send med sporing.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg bruker Posten/Bring daglig og har gjort i mange år. Ikke en eneste episode av noe slag, knall service både på mottak og utlevering. Men som nevnt tidligere - emballasje er VIKTIG når dere sender, - "stum" pakking er IKKE greia, det må være noe som absorberer. Doble esker. Original butikkdisplay eske funker ikke. De kommer flott pakket på paller, og er plastet inn og stive som fy. Så blir pallen sprettet og varene stablet pent opp på utstilling hos Store Satan (Elkjøp, Lefdal et al) hvor kunden glad og fornøyd bærer den ut i bilen, hjem til sur kjerring og deretter via Bruktbørsen og til nærmeste postinnlevering fir videreforsendelse til han som kjøpte den av deg til 40% av nypris... som så"vil ha att pæinga" fordi pakka ser ut som ei lefse. Fullt forståelig. Første betingelse; PAKK skikkelig! Og så; Skriv stort og tydelig både mottaker og avsender, mange av oss skriver som griser og attpåtil unødvendig gnorete og smått. Deretter - send med sporing.
    Jeg har også bare god erfaring med posten/bring. Kjøper alltid norgespakke på nett og dermed printer man adresselappen med strekkoder samtidig som mottaker får melding om forsendelsen. Og såom det sies over:

    Pakk skikkelig. Jeg sendte min DPS med Schroeder arm uten å ha originalemballasje. Hver del ble demontert og pakket separat i bobleplast. Deretter ble alle pakkene pakket i separate esker (2 stk) med masse bobleplast og stuffing rundt. Mener jeg holdt på i 3-4 timer med innpakking. Tidkrevende og litt dyrere å sende, men hvilken rolle spiller det så lenge mottaker fikk nøyaktig det han forventet i perfekt stand og en julaften som varte i 2 dager i form av utpakking ;). Jeg dekket portoen selv og synes de 250 ekstra kronene var vel anvendt så lenge jeg slapp diskusjon om evt erstatning eller tilbakebetaling av det 100-dobbelte samt ende opp med et ødelagt produkt.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Jerry vanærer Newman ved å levere all post på Newmans rute da han vikarerer......

     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Helt klart viktig å emballere og pakke skikkelig, ingen tvil om det. Gjerne merke godt med selvlysende "FORSIKTIG" etiketter også.

    Men det er heller ingen tvil om at det jobber enkelte orangutanger fullstendig blottet for yrkesstolthet eller et ønske om å gjøre en god jobb i transportbransjen. Posten og de andre store speditørene er ofte verstingene, er min erfaring. Der jobber det folk uten et forhold til det de driver med, og mange av dem gir rett og slett faen. Ikke alltid så vanskelig å skjønne hvorfor når man ser hvordan blårussen har herpa en del firmaer og gjort dem direkte menneskefiendtlige, men det burde faktisk ikke være så jævla fordømt vanskelig å plukke opp ett stykk gods ett eller annet sted og levere samme stykk gods ett eller annet annet sted, uten at det blir enten slått ihjel eller forsvinner på veien. Men det handler nok mye om vilje, tenker jeg.

    Det tryggeste er som regel å bruke mindre transportfirmaer og enmannsforetak er min udelte erfaring. De har ofte et nært forhold til det de driver med, og er personlig avhengig av fornøyde kunder. Kanskje det koster litt mer i noen tilfeller, men det er det kanskje verdt for at ting skal komme fram uskadet.


    Eller Nimber. Da kan men velge en transportør med god historikk og som ikke får betalt før varen er levert mottaker i god stand...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da har en "heldig" kjøper av min Abrahamsen V6 også fått merke hvordan de ansatte kan kaste esker rundt seg i arbeidstiden. Knust front og ødelagt bryter var det synet som møtte han.. Vet ikke hvor mange runder med bobleplast jeg pakket den inn, samt masse papir osv...
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Tror de ansatte hos posten kan være like uheldige som i andre yrker. Tror ikke de går inn for å ødelegge pakker.

    Jeg har sendt og mottatt titalls pakker med posten og har aldri opplevd at noe har vært skadet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jo'a men det får være måte på hvorskadet ting kan bli...
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Høres ut som at det er for dårlig pakket, minimum isopor rund det hele etter du har surra bobleplast, gjerne dobbel eske i tillegg.
    Det er virkelig ikke så vanskelig og være "better safe than sorry".

    Jobber med 3PL til daglig og vi sender hundre tusener med pakker/kolli årlig og har ikke dette som et tema i det hele tatt med alle dem transportører vi bruker.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Slettes ikke dårlig pakket inn! Mange, mange lag med bobleplast, mange mange lag med aviser som var tullet sammen stor eske vs. dacen, så det det var god plass til innpakking.
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Avispapir er særdeles dårlig demping. Spesielt om pappesken er mye større enn det den burde være.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har sendt utrolig mye med jobb jeg også, da ikke ofte med Bring. Har aldri opplevd problemer med krøllet avispapir i "for store" esker før, heller tvert i mot. Det har fungert meget godt.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    @HoJ
    Jeg gir deg gjerne rett :) Jeg vet jo ikke hvordan esken så ut når du sendte den.

    Generelt: Ta bilde mens dere pakker for og ha bevis for pakkingen, og legg det ut her om det går skeis.
    Så kan flere av oss bidra med tips på hvordan og pakke/emballere bedre enn det som oftest blir gjort.

    Boble plast og tunge ting på innsiden er ingen garanti for at det går bra... ei heller avispapir.
    Når enn skal pakke store, dyre eller tunge ting, så er det box i box som gjelder. og da et dempende lag mellom eskene.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja, ja, En V6 er jo ikke uerstattelig, men dumt for kjøper da han fikk kjøpt den billig av meg..
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    Kjøpte en gang en Thorens TD124 spiller som kom oppløst i sine enkelte faktorer

    selger hadde satt den løst oppi esken

    trodde kanskje at postmannen/kvinnen personlig skulle levere den på min dør

    alt er ikke bare postens skyld

    forøvrig ber jeg alle jeg kjøper av om å pakke godt, da posten kaster 40 meter for å sjekke om du har pakket godt nok
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Trikset er å pakke så ting ikke ligger å slenger inn eskene. Tunge som lette objekter. Har sendt sikkert 20-30 div hifi med posten uten problemer. Både med og uten orginal embalasje..
    Men jeg pakker så de skulle tåle å bli kastet i gulvet.
    Fikk selv en pre amp sendt til meg pakket i en flytteeske ,ampen surret i dopapir og esken fyllt opp med div søppel,shampoflasker ,doruller,og div matembalasje. Selv den overlevde turen ,men er nok et unntak...
    så pakk som det er av verdi det man sender så går alt fint..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn