Føtter/underlag til Thorens td166 mk.2 (evt. forslag til pick up)?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Hei, har endelig plassert min platespiller på et Ikea Lack bord (spikes på bena til bordet).
Ønsker forslag til underlag for platespilleren.
På andre komponenter har jeg god erfaring med:
- Elektonikk
- Cardas Golden Cuboids
- Ikea slakterblokk
- Tema Isolator
Er meget fornøyd med denne kombinasjonen under elektronikken, men er ny i platespiller gamet slik at anbefalinger fra gamle travere vil bli lyttet til.....

Platespilleren er utsyrt med en Ortofon OM5 pick up, ønsker også forslag påandre passende pick uper til en overkommelig pris....(dvs. under 1500,-), Riaa er en Rega Fono mm hvis det er av betydning.

På forhånd takk for hjelpen.
Mvh.
Svein

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Jeg opplevde Soundcare spikes, av typen som limes på plass, som en stor forbedring under min Thorens TD126. Kanskje verdt et forsøk?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Jeg har flere sånne liggende, bare å sende PM.
De fungerte meget dårlig under mine høyttalere.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.553
Torget vurderinger
1
Minn TD166 Mk V: Bunnplate i sponplate (MDF/HDF er kanskje bedre). Hulromet i spilleren er fylt op med bitumen. Rega arm RB250 (egentlig Thorensversjonen som heter TD250). Underlaget er Thema Isolator oppå ei marmorplate fra Ankerske - Norwegian rose, som igjenn står på Thema Isolator oppå stereobenken. Dersom du evt. skal bruke stein som underlag, så bør du unngå stive koblninger (spikes o.l.). Ang. PU så kan du bytte nåla på OM5 til OM30 eller OM40.

mvh
KJ

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Hei, takk for alle innspill :D
Angående pu..., hva gir mest lydmessig gevinst? bytte nål til om30 eller om40, eller kjøpe helt ny pu, f.eks. Ortofon 2M blue.
Ser at 2m serien har et høyere utgangsnivå, 5,5 istedet for 4...
Vil det være en merkbar forskjell med tanke på gain (ønsker litt mer av det)?

Topp Bunn