Hei alle,
Dette er saken: Vi har bygget kjellerstue og vil ha tv og nett-tilgang (til generelt nettliv og playstation) der nede.
Har en Altibox FG hjemmesentral som det så "fint" heter i etasjen over. Altibox er ikke veldig behjelpelige, så må sjekke meg litt fram her.
Er dette en måte å gjøre det på?
1) Trekke en nettverkskabel fra hjemmesentralen til kjellerstuen i etasjen under (det er lagt opp til at kabel kan trekkes gjennom vegg inn til kjellerstuen)
2) Koble denne nettverkskabelen med en switch
3) Koble trådløst nettverksmodem og tv-dekoder til switchen
Er jeg da good to go?
--> I så fall: er det noe spesielt jeg bør tenke på ved kjøp av lang nettverkskabel og switch?
Eller er det noe jeg har tenkt feil her?
Hilsen en som virkelig IKKE kan disse tingene...
Dette er saken: Vi har bygget kjellerstue og vil ha tv og nett-tilgang (til generelt nettliv og playstation) der nede.
Har en Altibox FG hjemmesentral som det så "fint" heter i etasjen over. Altibox er ikke veldig behjelpelige, så må sjekke meg litt fram her.
Er dette en måte å gjøre det på?
1) Trekke en nettverkskabel fra hjemmesentralen til kjellerstuen i etasjen under (det er lagt opp til at kabel kan trekkes gjennom vegg inn til kjellerstuen)
2) Koble denne nettverkskabelen med en switch
3) Koble trådløst nettverksmodem og tv-dekoder til switchen
Er jeg da good to go?
--> I så fall: er det noe spesielt jeg bør tenke på ved kjøp av lang nettverkskabel og switch?
Eller er det noe jeg har tenkt feil her?
Hilsen en som virkelig IKKE kan disse tingene...