Europeiske alternativer til Elusive disc / Acoustic Sounds?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Dette har vært diskutert tidligere men det har skjedd mye på vinylfronten de siste årene, og jeg skulle gjerne ha sluppet den dyre frakten fra us på platebestillingene mine. Kjøper europeiske plater bla. Speakers Corner og Pure Pleasure i Norge til konkurranse dyktige priser, men leveringstiden er ca 1 måned. Så det jeg er på jakt etter er en europeisk konkurrent til de amerikanske webbutikkene, helst en som trekker fra lokal mva og har greie frakt priser.

-Minutten

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Det blir ganske dyrt å handle Analogue Productions ol. når de skal ha £50+ for platene før frakt og mva, da støtter jeg heller norske butikker.

R

rico

Gjest
Ja ser at prisene for AP og MM var "fryktelige", men her kommer jo frakta fra US til UK inn i bildet tenker jeg så hvis man kjøper disse fra UK så har man jo egentlig betalt frakt to ganger for disse. Det rimeligste når det gjelder disse vil nok bli å alikevel kjøpe dem fra ED/AS men da helst kjøpe mange slik at frakta blir rimeligere pr. plate, de er jo i utgangspunktet mye rimeligere der borte (50$). De er ganske dyre her til lands også synes jeg selv om det alltid er bra og støtte hjemmlige aktører.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Jeg har vel og kommet til at det fortsatt er rimeligst å kjøpe disse fra us, men jeg tror jeg betalte ca 70 kr pr plate i frakt ved kjøp av ca 10 stk. Er klar over at alle ikke kan ha samme pris som Amazon men synes de er urimelige dyre, spesielt siden de hele tiden reklamerer med gratis frakt. (men selvfølgelig bare i us)

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
For å drive litt gjenbruk av tråd. Noen som har handlet vinyl her: www.vinyl-audiophil.de? Hva med Amazon.co.uk? Satt selv å la i handlekurven på musicdirect.com en kveld der frakta for 10LPer kom på ca 500 om jeg ikke husker helt feil. Er vel omtrent samme prisene/frakt hos elusivedisc.com og acousticsounds.com vel? Den kvelden endte jeg opp med å handle hos thegarden.no. Ikke noe frakt å snakke om der (flat/fast) og momspåslaget slipper man å tenke på, det bare er jo der :). Bigdipper.no har vel dessuten fri-frakt når du handler over en viss sum (husker ikke hvor mye). Så har vi jo Platekompaniet og Cdon da, som jo også har noe vinyl. Var kanskje noen til som jeg har glemt? Barejazz.no, selger de vinyl? Trenger vi handle ute ...egentlig?

Edit: Glemt, bokmerket, men ikke handlet der før, norske panoramarecords

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Amazon.co.uk har gode priser men pakker dårlig. Har handlet et par ganger hos Panoramarecords uten noe problemer. Både Biggdipper og The Garden har byttet defekte plater uten noe styr. (Har kjøpe mye plater fra The Garden)

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Amazon.co.uk har gode priser men pakker dårlig. Har handlet et par ganger hos Panoramarecords uten noe problemer. Både Biggdipper og The Garden har byttet defekte plater uten noe styr. (Har kjøpe mye plater fra The Garden)
Mange fordeler med å handle "hjemme" altså. Men når vi snakker om "ute" og Amazon.co.uk. Gjelder dårlig pakking også ved kjøp av flere (bunker med) LPer der? Har selv bare handlet enkeltvise plater der, og det frister ikke til gjentakelse. Når en LP er pakket i et stort "pappflak" av en pakke (60x42x1,3cm) - er det er ikke til å undres om pakken bøyes både hit og dit - og plata settes under press underveis. Melder meg inn i Foreningen til bekjempelse av deformert vinyl!

PS: Ad skeive skiver i posten. Leste i et blad om en alvorlig dyr maskin fru Furutech til å rette ut plater med. De skrev der at slike maskiner ville bli å finne i lokale platebutikker, der man for en slikk og ingenting kan få rettet ut sin vinyl. Lurer på om Byggmakkern her vil ta inn noe slikt? :p

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
20.423
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg har handlet en del fra Amazon, både UK og US. Men jeg har aldri opplevd noen skader på platene.
Den siste jeg fikk fra US hadde til og med dobbel embalasje. Egentlig utrolig at de kan holde så lave fraktpriser.

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Jeg har handlet en del fra Amazon, både UK og US. Men jeg har aldri opplevd noen skader på platene.
Den siste jeg fikk fra US hadde til og med dobbel embalasje. Egentlig utrolig at de kan holde så lave fraktpriser.
Jeg har også mottatt godt pakket LP fra Amazon.co.uk (sendt fra deres "Fulfilment Centre" i Tyskland, de har flere i Europa vel), stor eske med masse krøllet papir inni som support. Men når man ikke kan vite på forhånd om man får en slik godt pakket forsendelse ... eller et svært utsatt "pappflak"...Derfor jeg lurer på om det kanskje er annerledes om man bestiller flere i slengen, dersom man kan be om at hele ordren sendes samlet... (prøvde å se om det er mulig nå men fant ikke frem i farten, har lest noe om dette før der)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jeg har handlet fra britiske diversevinyl.com noen ganger. Ikke den beste websiden, men levering fungerer bra.

Topp Bunn