Etterlyser 3cm Rockwoold akustikkplater!

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Heisann folkens,

Går med en plan om å forsøke å fore opp blindrammen bak et maleri med 3cm Rockwool akustikkplater, som et akustisk tiltak som ikke ødelegger det estetiske i stua. Er det noen som sitter på to slike plater jeg kan få kjøpt? Helst i hvit farge, 3cm. Send meg en pm hvis dette innehas. Er også interessert i å få vite forhandlere i Oslo-området som kan ha slikt inne, slik at jeg kan ta en titt på disse. :) Rapport om lydmessig resulat vil komme.

T

theStig

Gjest
Byggevarekjedene kan som regel skaffe det på bestilling, men ingen ligger med sånt på lager som jeg kjenner til.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!

Denne butikken som Plinius anbafalte i sin tid har som oftest et bra utvalg inne.

"Det stemmer at de fleste butikkene ikke har peiling. Hvis du bor i nærheten av Oslo kjøper du hos Norpartner som holder til i nærheten av Ikea på nordsiden av byen." (Plinius)

Altså litt innenfor Ikea Furuset (Oslo)

Prøv 91587 635 (Fredrik Trygg)

Mvh.KW

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Om det er slike hvitfargede himlingsplater du er på utkikk etter, så sendte jeg for ikke lenge siden en container halvfull av slike på dynga ;D

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Har du funnet ut noe mer?
Hvordan er maleriene du vurderer å ha Rockwoolplater bak? Om det er f.eks. oljemalerier som dekker hele lerettet, så kan du ikke forvente noen særlig effekt av å modifisere maleriene på denne måten. Høyere frekvenser 8-900Hz og oppover vil sannsynlig bli reflektert av overflaten av maleriet og lavere frekvenser vil gå rett gjennom og reflekteres av veggen om ikke maleriet henger et godt stykke ut fra veggen.
-LE

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
308
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei,

Har nettop bestilt en pakke med disse platene. De leveres i 7 kvm, så jeg får endel til overs....Prisen er ikke værre enn 600 tot levert på døre da. Vet ikke om de kan sendes enkeltvis......
Den lokale byggshappa var behjelpelig med dette. Viktig tror jeg at dersom disse skal ha effekt, er det at lyden treffer denne plata og den strukturen den er laget av og ikke maleriet.

Topp Bunn