Etter formattering

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Min PC har nylig hatt sitt månedlige sammenbrudd og jeg hentet den på verkstedet idag. Som vanlig er mine gamle e-postmeldinger forsvunnet, men skal befinne seg et sted på harddisken. Siden reparatøren ikke kjente e-postadressen eller passordet mitt etc, foreslo han at jeg skulle komme tilbake med pcen etter at jeg hadde reinstallert så langt jeg kunne, så skulle han finne fram de gamle meldingene mine. Men han har jo stengt nå, og jeg skulle gjerne ha disse mailene IDAG! :mad: Vet noen hvor slike gamle e-poster kan gjemme seg på pc'en? Jeg bruker Outlook.

G

Gjestemedlem

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Min PC har nylig hatt sitt månedlige sammenbrudd og jeg hentet den på verkstedet idag. Som vanlig er mine gamle e-postmeldinger forsvunnet, men skal befinne seg et sted på harddisken. Siden reparatøren ikke kjente e-postadressen eller passordet mitt etc, foreslo han at jeg skulle komme tilbake med pcen etter at jeg hadde reinstallert så langt jeg kunne, så skulle han finne fram de gamle meldingene mine. Men han har jo stengt nå, og jeg skulle gjerne ha disse mailene IDAG! :mad: Vet noen hvor slike gamle e-poster kan gjemme seg på pc'en? Jeg bruker Outlook.
Se i Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook etter en outlook.pst fil. Den er ganske stor vanligvis. Når du finner den kan du prøve å importere den i outlook.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.419
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Eller søk etter *.pst- filer hvis du ikke finner dem der Gjestemedlem sier.

Bernt K

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Takker for svar. Ja, jeg fant den, og ja, den var svær. Men hvordan "importerer" man den i Outlook? (Det er ikke grenser for hva jeg ikke vet...) Da jeg begynte å klikke litt for å åpne filen, ble jeg advart om at dette kunne "damage your system", og det var slikt pc-reparatøren ba meg være forsiktig med. Dette dere foreslår; er det trygt? :-\

G

Gjestemedlem

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Takker for svar. Ja, jeg fant den, og ja, den var svær. Men hvordan "importerer" man den i Outlook? (Det er ikke grenser for hva jeg ikke vet...) Da jeg begynte å klikke litt for å åpne filen, ble jeg advart om at dette kunne "damage your system", og det var slikt pc-reparatøren ba meg være forsiktig med. Dette dere foreslår; er det trygt? :-\
Kopier filen til en annen plass og så åpner du denne. Husker ikke akkurat hvordan man importer den men det er vel å lete litt i menyene. Bruker du den kopierte filen skal du ikke klarer å rote til noe.

Ta en backup kopi av hele folderen og bruk denne til å importere fra.

EDIT:

MS support beskriver det slik:

1. On the File menu, click Import And Export. If the menu item is not available, hover your pointer over the chevrons at the bottom of the menu, and then click Import and Export.
2. Click Import from another program or file., and then click Next.
3. Click Personal Folder File (.pst), and then click Next.
4. Type the path and the name of the .pst file that you want to import, and then click Next.
5. Select the folder that you want to import, or select the top of the hierarchy to import everything, and then click Finish.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
OK takk. Nå er det blitt så sent at jeg tror jeg går i buan og satser på å stikke bort til reparatøren i morgen. Føler meg ikke helt trygg på disse greiene her.

Topp Bunn